ongewenste mail automatisch retourneren

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat betekend dat de naam die in dat vak staan geen mailtjes meer aan jou kunnen sturen.
de verzender krijgt dan de mail retour met de opmerking dat deze niet afgeleverd kan worden.

maar daar kun jij dan geen tekst bij ingeven.

je moet het zo zien...
postbesteller heeft een brief voor jou....
wil die bij jou in de brievenbus doen....
brievenbus zit dicht.....
brief gaat weer mee met postbesteller en die brengt hem naar de afzender terug.

Dat dacht ik dus ook. Maar het belangrijkste is niet dat ik dan zelf geen tekst kan maken maar wel dat die mail dus helemaal niet retourafzender gaat! De afzenders die in die lijst staan KRIJGEN DUS GEEN AUTOMATISCH BERICHT; wat ik ook doe.

En ik wil juist dat ze autmatisch bericht krijgen.

als je van iemand waarvan je nog nooit een mail hebt gekregen een mail krijgt dat zie je bij die eerste keer inderdaad bij de naam van de afzender staan 'onbekende afzender' met daarnaast de link 'verwijderen en blokkeren'.

En als je daar dan op klikt dan komt hij vanzelf in je lijst van geblokkeerde afzenders te staan en krijgt de afzender een automatisch bericht dat het bericht niet kon worden afgeleverd.

Dus: opgelost !! Met dank aan janvaane ................... (geeft ook goede chat-lessen .......).

(zie bijlage)

Bijlagen

• printscreen2.jpg
    printscreen2.jpg
    87,5 KB · Weergaven: 76
als je van iemand waarvan je nog nooit een mail hebt gekregen een mail krijgt dat zie je bij die eerste keer inderdaad bij de naam van de afzender staan 'onbekende afzender' met daarnaast de link 'verwijderen en blokkeren'.

En als je daar dan op klikt dan komt hij vanzelf in je lijst van geblokkeerde afzenders te staan en krijgt de afzender een automatisch bericht dat het bericht niet kon worden afgeleverd.

Dus: opgelost !! Met dank aan janvaane ................... (geeft ook goede chat-lessen .......).

(zie bijlage)

Bijlagen

• testmail.gif
    testmail.gif
    69,6 KB · Weergaven: 79
De oplossing

Ik heb overal gezocht maar kan het niet echt vinden; ik gebruik windows live en heb een hotmail account; als ik bij 'beveiligingsopties' kijk en dan naar het tabblad 'geblokkeerde afzender' dan zie ik daar onderaan dat ik de volgende optie kan aanvinken:

'Als ik op verwijderen en blokkeren klik dan':
O de geblokkeerde berichten als onbestelbaar bij de afzender terugbezorgen

Maar wat ik ook doe en test: ik krijg het maar niet voor elkaar dat ik van een zelfgemaakt test-mailadres een bericht krijg en dat dan vanzelf laat retourneren.

Wat doe ik fout? Überhaupt de omschrijving 'als ik op verwijderen en blokkeren klik' ......; hoe en waar doe ik dat dan?

Hier vind je de oplossing met de afbeeldingen erbij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan