€1010 GamePC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansenmol

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hoi allemaal, :P

een paar weken geleden vroeg ik hier advies voor mijn nieuwe GamePC,
ik wilde toen al bestellen maar door wat problemen op school werd dit
uitgesteld. Ik heb de laatste tijd nog even doorgekeken naar onderdelen,
en wilde nog een keer vragen of ik wel alles juist heb gedaan.

Nog even voor de duidelijkheid:

Budget - Het liefst tussen de €1000 en €1100 mét randapparatuur
Doel - Vooral gamen, internetten en een beetje multitasken
Hoe belangrijk is stilte? - Zolang hij maar niet ronkt als een motor vind ik het prima
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Door de winkel geassembleerd

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Hoeft er niet bij
Andere software? - Nee

Randapparatuur:
Ja, een monitor (het liefst 22 Inch of groter)
en toetsenbord + muis
(speakers en headset schaf ik later aan)

Dit is wat ik tot nu toe heb:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/56326

Alvast bedankt,

Hansenmol ;)

bedankt voor het reageren ;)

ik heb die al best goed bekeken,
net zoals alle andere posts over PC's etc.. :D
maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag is of er misschien iemand
is die nog tips etc. heeft voor dit systeem. Bijvoorbeeld als ik een verkeerd onderdeel
erin heb gestopt :P

Misschien domme vraag van mij, maar ik lees dat gaming één van je hoofddoelen wordt. Waarom ga je dan niet voor een I7 920 processor? Qua prijs één of twee tientjes duurder dan die je nu overweegt, maar qua prestaties verreweg heer en meester over de procesor die je nu noemt. Leuke test / vergelijkingsmateriaal : Klik

Laatst bewerkt:
bedankt voor het reageren:)

:Geen domme vraag hoor ;)
dat heb ik natuurlijk wel overwogen ;)
De i7 is inderdaad maar 2-3 tientjes duurder, en dit maakt mij ook niet zoveel uit.
Maar het goedkoopste moederbord voor de i7 is al €160, dat is ruim €40 duurder dan
het huidige moederbord in mijn samenstelling. En dan heb je de goedkoopste v/d goedkoopste moederborden voor socket 1366.

Op zich zou het geld mij niet zoveel uitmaken, qua budget kan ik makkelijk een dik i7 systeem met een GTX295 kaart kopen. Maar mijn ouders vinden €1000 al erg veel geld voor een computer en ik kan ze helaas niet overtuigen :confused:
Dus ik zit echt aan mijn budget vast. Het is óf ± €1000 voor een PC, of niets. :(

Hansenmol :)

Helder, al zijn de prestaties van de i7 in vergelijking met wat er nu in het systeem zit niet te vergelijken. (6 weekenden de auto wassen zou geen argument zijn?)

Die 955 is prima!
De 920 is nipt beter, maar wel veel duurder.

Dus gewoon bij de 955 blijven!.

na vele discussies blijft het argument van mijn ouders "een principekwestie"
ik ben dus bang dat ik er niet heel veel aan kan veranderen :(

Mijn huidige PC bestaat uit onder andere:

Videokaart:NVIDIA GeForce 8500 GT
Processor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz
Geheugen: 1GB RAM-Geheugen

Als ik nu spellen speel zoals Crysis kan dit alleen op LOW settings.
Ik vind het al prima als ik alles gewoon lekker op HIGH kan spelen zonder lag.
Ik weet dus niet of ik het verschil tussen I7 en Phenom 955 zal merken :)

Hansenmol :D

Misschien domme vraag van mij, maar ik lees dat gaming één van je hoofddoelen wordt. Waarom ga je dan niet voor een I7 920 processor?
De AMD Phenom™ II X4 940 is op sommige fronten nog beter dan de I7 920.
De i7 is inderdaad maar 2-3 tientjes duurder, en dit maakt mij ook niet zoveel uit.
Maar het goedkoopste moederbord voor de i7 is al €160, dat is ruim €40 duurder dan
het huidige moederbord in mijn samenstelling. En dan heb je de goedkoopste v/d goedkoopste moederborden voor socket 1366.
Ja, dat is ook een punt.

hallo ;)

zou je even naar mijn laatste post willen kijken?
ik denk dat als je naar mijn huidige systeem kijkt ik het verschil
tussen de I7 en de Phenom 955 waarschijnlijk niet zal merken
is dat zo? :o

alvast bedankt,

Hansenmol

hallo ;)

zou je even naar mijn laatste post willen kijken?
ik denk dat als je naar mijn huidige systeem kijkt ik het verschil
tussen de I7 en de Phenom 955 waarschijnlijk niet zal merken
is dat zo? :o

alvast bedankt,

Hansenmol
Inderdaad.
Dat verschil ga je niet merken.
Allebei de processors zijn al super super veel sneller dan je oude.

De i7 is inderdaad een sterke processor.
Maar zoals je zelf al zegt is het toch een stukkie duurder.

Bij gamen maakt het nul komma nul uit, omdat het daar vooral om de videokaart gaat. Dus gewoon de 955 nemen.

Je zou zelfs kunnen overwegen om nog net een stapje verder terug te gaan in de processor, zodat je geld overhoudt voor een mooier scherm.
Met jouw budget moet je keuzes maken. En dat is altijd lastig....

Laatst bewerkt:
@marsmannetje,
Ik heb een bericht van jou ge-edit. Het op de persoon opmerkingen maken is niet gewenst op Helpmij.

@marsmannetje,
Ik heb een bericht van jou ge-edit. Het op de persoon opmerkingen maken is niet gewenst op Helpmij.
Dat was niet op de persoon.
Ik zeg alleen dat je zijn opmerkingen met een korreltje zout moet nemen. Net als van alle andere mensen die zelf geen compleet advies geven.
Als pasja zelf een samenstelling zou maken op azerty/4launch, of desnoods alternate, dan zou hij merken dat het altijd een kwestie is van handig met de euro's om gaan is.
Natuurlijk zou iedereen wel een systeem willen met de duurste i7 processor, een paar dikke videokaarten enz enz. Maar ja... Helaas hebben de meeste mensen geen geldboom in de tuin staan.

En overigens moet je ook mij niet zo maar geloven. Ook ik ben maar een mens die dus wel eens fouten maakt. Gelukkig maar... In het algemeen kloppen mijn adviezen wel. Maar achter de komma zijn altijd andere keuzes te maken.

@marsmannetje,

Ik ga niet verder in discussie op het forum.;)

bijv:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/52979

(je kan nog kiezen voor een GTX275, maar de HD4890 heeft als voordeel dat er een 2e bij geplaatst kan worden)

Dit is nog een alternatief voor de monitor. Een slag kleiner:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/16634#p-4-productid-052567

Bij het systeem dat jij postte zitten onder andere een Phenom II 940 CPU en een
Gigabyte MOBO.. Beide zijn iets goedkoper dan wat ik oorspronkelijk had, zal ik hier
veel van merken? (met name van moederborden weet ik minder dus weet ik ook niet hoe
belangrijk een moederbord is;)) Ook zie ik dat er nu een DDR2 geheugen in zit etc, ook hierbij weet ik niet of het een belangrijk verschil maakt :o
Als dit niet het geval is kan ik idd mijn geld beter besteden aan een mooi beeldscherm denk ik, aangezien de 23" die in mijn systeem zat alleen een VGA-uitgang heeft.

Bedankt,

Hansenmol :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan