no signal input bij installatie videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlMore

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Hoi.

Stom als ik ben geweest heb ik me zelf niet eerst ingelicht over het installeren van een nieuwe videokaart en nu heb ik problemen.

Ik heb een nieuwe videokaart, een ati radeon, vervangen met de nvidia.
De kast opengemaakt, nieuwe kaart erin en opgestart..
Nu kreeg ik een zwart beeld en een no signal input van mijn Acer scherm.

De videokaarten hebben wel verchillende ingangen voor het scherm, VGA en ???.. Ik heb daarvoor van die omzetstekkertjes gehaald.

Toen het eerst niet werkte ben ik gaan googlen en het schijnt dat je eerst alles van nvidia moet verwijderen voordat je een een ATI kan gebruiken. (?). Dus ik heb mijn oude videokaart er weer ingedaan en opnieuw opgestart, in een poging dat te doen, maar nog steeds de zelfde melding.
Het viel me op dat met mijn oude videokaart mijn pc echt opstartgeluiden maakt, dat soort van ratel geluid, het lampje op mijn toetsenbord doet het dan ook.

Als ik de nieuwe videokaart gebruik is de pc vrij stil en brand er ook geen lampje op mijn toetsenbord.

Ik heb gprobeerd een bios reset uit te voeren door het jumper stekkertje te verplaatsen, enkele seconden te wachten e weer teruggestopt maar ik krijg nog steeds een no signal input melding.
Dus ik heb ook geen idee of die bios reset succesvol is uitgevoerd.

Ik draai op vista met een dual core medion.

Enige vorm van hulp zal zeer op prijs worden gesteld.

Mvg

AlMore

Het kan zijn dat je videokaart extra stroom nodig heeft , dan moet je nog een stroom kabel aansluiten.
Wat voor videokaart is het ?

Probeer het volgende :

Om je oude drivers goed te verwijderen :

1. Ga naar Apparaatbeheer
( Start > Deze Computer > rechterklik Eigenschappen > tabblad Hardware > Apparaatbeheer )

2. Dubbelklik op Beeldschermadapters
Nu verschijnt er als het goed is je nVidia videokaart .
Dubbelklik daarop .
Ga naar het tabblad Stuurprogramma.
Schrijf het getal achter Stuurprogramma versie op.

Als je nVidia videokaart er niet bij staat dan is hij waarschijnlijk wel verwijderd.
Probeer te achterhalen welke driver versie je had geinstalleerd van je videokaart.
Op de nVidia site kun je dat vast wel ergens vinden.

3. Download nVidia nasty file remover hier : http://downloads.guru3d.com/downloadget.php?id=582&file=4&evp=7c61edb527fc81f1ebdc1d8f65e97658

Als je nVidia videokaart er niet bij stond dan kun je doorgaan met de roodgekleurde stappen
Stond hij er wel bij volg dan de blauwgekleurde stappen

4. Start nVidia nasty file remover op en vink alleen nVidia aan.
Het programma verwijderd automatisch alle nVidia bestanden.

5. Herstart je computer. Volg daarna de zwartgekleurde stappen.

4. Verwijder je nVidia videokaart via het Configuratiescherm.
Waarschijnlijk zoals je het eerder al hebt gedaan.
Staat je driver er niet bij in de lijst , ga dan terug naar de rode stappen en volg die.

5. Nu heb je de driver verwijderd. Volg vanaf nu de rode stappen.

Nu zijn je nVidia drivers - als alles goed is gegaan - helemaal verwijderd. Installeer je nieuwe videokaart .
Hier een handleiding voor je nieuwe videokaart
( print het uit of als je het al weet dan hoeft het natuurlijk niet :) )

3.bmp

4.bmp

Succes!

Leuke oplossing, maar ja, de pc start niet op en TS heeft geen beeld.......

Wellicht een overbodige vraag, maar heeft de pc ook een onboard videochip?

Ik heb de kaart aangesloten met een stekker die van de voeding afkomt, mis ik er een dat jullie weten?? :confused:

Euhm, dat weet ik niet zo goed, maar er zaten/zitten wel 2 uitgangen voor monitoren aan de achterkant van mijn pc. Eentje van mijn oude videkaart en de andere zit boven onder de stroomkabel. Die schijnt van het moederbord te zijn? Not sure tho, ben er niet zo handig in.

Ik heb voordat ik mijn nieuwe videokaart erin had gestopt geprobeerd 2 monitoren aan te sluiten op mijn pc, waarvan 1 aangesloten op me oude videokaart. De ander op die van mijn moederbord. Bij eigenschappen stond dat scherm er dan wel tussen maar als ik bureaublad weergeven over 2 schermen aanvinkte werkte dat niet.

Mijn nieuwe kaart heeft dan 2 uitgangen....

Hope this helps.

Euhm, dat weet ik niet zo goed, maar er zaten/zitten wel 2 uitgangen voor monitoren aan de achterkant van mijn pc. Eentje van mijn oude videkaart en de andere zit boven onder de stroomkabel. Die schijnt van het moederbord te zijn? Not sure tho, ben er niet zo handig in.

Ik heb voordat ik mijn nieuwe videokaart erin had gestopt geprobeerd 2 monitoren aan te sluiten op mijn pc, waarvan 1 aangesloten op me oude videokaart. De ander op die van mijn moederbord. Bij eigenschappen stond dat scherm er dan wel tussen maar als ik bureaublad weergeven over 2 schermen aanvinkte werkte dat niet.

Mijn nieuwe kaart heeft dan 2 uitgangen....

Hope this helps.

Wat je geprobeerd hebt gaat ook niet, twee videokaarten gegelijk gebruiken in dit geval.

Maar goed, sluit je monitor eens aan op de video-aansluiting van je moederbord en kijk eerst eens of je dan wel beeld hebt.

Daarna kunnen we eventueel verder

Het is ook de bedoeling dat mijn 'handleiding' word gebruikt als ie is aangesloten op de oude videokaart , dan werkte het toch wel?

Wat je geprobeerd hebt gaat ook niet, twee videokaarten gegelijk gebruiken in dit geval.

Maar goed, sluit je monitor eens aan op de video-aansluiting van je moederbord en kijk eerst eens of je dan wel beeld hebt.

Met de nieuwe videokaart erin? of helemaal geen?

Haal de bios batterij eens uit je moederbord en wacht ene paar minuten. Daarna de batterij er weer in en opstarten met monitor aan video aansluiting van moederbord

Oh dat wist ik niet , nou was ik wel ff lang bezig met een handleiding die dus overbodig is :(

Heb je wel beeld als je je monitor op de onboard aansluit ?

Waar heb je dat gelezen dan?:o

Dus ik heb mijn oude videokaart er weer ingedaan en opnieuw opgestart, in een poging dat te doen, maar nog steeds de zelfde melding.

Toen ik dat verkeerd had gelezen ging ik ervan uit dat de computer het toen wel goed deed , stom dat ik ook ben :p

Hij heeft het wel altijd gedaan hoor, aangesloten op de videokaart uitgang terwijl de mobo video uitgang leeg bleef...

Dat begrijp ik wel, maar we moeten er nu achter zien te komen wat het probleem is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan