Goede keus voor nieuwe PC?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ahum, moet ik om 7 uur in de rij gaan staan?:( Het is wel koud om met slaapzak daar voor de deur te gaan liggen.
Vroeg naar bed maar en nog vroeger op dan.

Mijn hond voelt zich niet lekker, arm ding, ik ga maar eens bij hem zitten dadelijk.

Als het beleid van de Aldi winkels nog steeds niet is gewijzigd , dan hebben ze slechts een handjevol machines per filiaal en er zijn heel veel meer mensen die kunnen rekenen en vergelijken.............

Het staat er ook bij, dat er een beperkt aantal is. Dus ik sta morgen erg vroeg voor de Aldi.

Stond om 7.40 bij de Aldi, alleen. Om 8.05 kwamen er nog een handvol mensen. Al met al voor half 9 met PC de deur uit!

Helaas pakt office 2000 niet... Er is ook een demo Office 2007 bij voor 60 dagen, weet niet of het nu handig is dat beide er opstaan.

Laatst bewerkt:
Wat ik zou doen (en hoe ik het hier ook heb gedaan)

I.p.v. Windows mail gebruik ik het GRATIS Thunderbird, super goed
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/

Er bestaat ook een mogelijkheid Windows Mail in Win 7 werkend te krijgen via een omweg

En Office, ja, ik gebruik zelf al jaren het GRATIS alternatief:m Open Office
Volledig compatible met Microsoft Office, ziet er hetzelfde uit, werkt perfect en is zelfs wat uitgebreider
http://nl.openoffice.org/

Of die Aldi pc er is hangt ook een beetje af van je woonplaats. Ik fietste vanmorgen op weg naar mijn werk langs de Aldi (rond 7:30) en daar stonden zeker 30 mensen voor de deur, weet niet of dat voor die pc was, maar kans is natuurlijk groot.

Maar over je vraag, ik denk dat je een goede aankoop gedaan hebt. Als je straks een nieuwere office software op wilt zetten en tegelijkertijd een wat sterkere spreadsheet verwerker ben je hier veel beter mee af dan die van de speciaalzaak. Zorg alleen dat je er geen extra hardware bij gaat zetten, want dat zal de voeding duidelijk niet aan kunnen.

Dank mrmusic Thunderbird, werkt al meteen, snel en perfect!

Ik ga Open Office installeren. Moet ik dan eerst de demo office 2007 en office Prof 2000 erafhalen?
2000 moet er sowieso af. Een gratis en goede versie is welkom hier... Werken 'oude' excelbestanden hier ook op?

Dank mrmusic Thunderbird, werkt al meteen, snel en perfect!

Ik ga Open Office installeren. Moet ik dan eerst de demo office 2007 en office Prof 2000 erafhalen?
2000 moet er sowieso af. Een gratis en goede versie is welkom hier... Werken 'oude' excelbestanden hier ook op?

Je hoeft ze er niet eerst af te halen, kan ook later, maar om je nieuwe pc "schoon" te houden is het wel aan te raden om ze er (uiteindelijk) af te halen. Uiteraard kun je dit het beste doen via de-installatie, en als dat er niet op zit via configuratiescherm, software.

Als het goed is werken "oude" excelbestanden ook, in ieder geval zouden alle excel bestanden die het op office 2000 deden nu ook moeten werken. Die demo van office 2007 zou ik gewoon laten staan totdat de proefperiode voorbij is.

Ik zou inderdaad eerst Office bestanden verwijderen.

En OpenOffice ondersteunt gewoon alle Microsoft Office bestanden, geen punt.

Alleen, wanneer je documenten of excel sheets maakt in Open Office en opslaat, even kijken hoe je dat doet.
Je kunt dan kiezen als Open Office Document of als Microsoft Office document (of sheet)

Ook die proefversie van Office 2007 eraf, anders krijg je steeds weer het probleem wat er waarmee geopend wordt!

Ook die proefversie van Office 2007 eraf, anders krijg je steeds weer het probleem wat er waarmee geopend wordt!

Waarom laat je hem die eraf halen? Het kan zijn dat Open-office hem helemaal niet bevalt (omdat hij volledig gewend is aan de gewone office oid), ik kan het me niet voorstellen, maar ik zou hem adviseren om eerst het open office een keer te proberen alvorens die office 2007 te verwijderen.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ik maar weinigen ken die Open office niet kunnen waarderen, maar je weet het nooit!

Na 60 dagen stopt 07 toch wel en om elk kansje op probleempjes te voorkomen kun je 'm dan net zo goed gelijk verwijderen, ik ga dientengevolge mee met Mrmusic.

Na 60 dagen stopt 07 toch wel en om elk kansje op probleempjes te voorkomen kun je 'm dan net zo goed gelijk verwijderen, ik ga dientengevolge mee met Mrmusic.

:thumb::thumb:
En anders krijg je in Win 7, net als in Vista, ook weer te maken met het instellen van de standaard programma's, en dat voorkom je zo ook

Ik haal het proefprogramma 2007 eraf. Het is inderdaad onhandig, wellicht komen daar een boel problemen van en waarom uitproberen als er een goede gratis versie is...
Overigens vind ik office home and student 2007 wel heel erg vol in excel en knoppen die je vaak nodig hebt zoals 'opslaan' die zijn niet te vinden...
Ook de printer vind ik niet in het tabblad.

Microsoft Live Add in 1.4 en ofice power point 2007 ook weghalen?? En de Live programma's? Had dit beter eerder geweten dan had ik meteen het juiste kunnen downloaden, nu weet ik niet precies wat er wel en niet bijhoort..

Laatst bewerkt:
Geheel 2007 verwijderen. Live add zegt mij even niets.
Die knoppen in 2007 zijn trouwens snel te plaatsen, daar is een handigheidje voor. Als je 07 gekocht hebt, kom er dan maar even op terug.

Hoe bevalt de snelheid van het systeem ?

Live in Add staat office voor dus haal ik ook maar weg...

Wel handig in windows 2007 al die schermen die je tegelijk open kunt houden! Echt iets voor mij.:thumb:

Compatibiliteitspakket voor 2007 microsoft office ook eraf???????

Moet ook geen dingen gaan weghalen die ik ooit wel nodig ga hebben..

Laatst bewerkt:
Succes en veel plezier met je pc! Ik denk dat je over de snelheid van het systeem ook wel tevreden zal zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan