Casemod van Klein naar Groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
hee helpmijers,,,

hier weer een update maar aangezien ik niet gek veel heb gedaan vandaag is het maar een kleine,

zoals jullie al zagen was ik met de voorkant bezig deze was ook weer voor zover klaar dus heb ik daar niet zo veel meer aan gedaan.,

nou hebben jullie een stukje eerder al gelezen dat de voeding onderin komt te liggen nou ga ik er een voeding in gebruiken waar een 120 MM fan aan de onderkant van de voeding zit en aangezien ik deze nog niet in de case gemaakt had heb ik dat eventjes gedaan.

met hier het resultaat:

attachment.php

nou zien jullie dat dit gat ovaal is nou weet iedereen (hopelijk:o) dat er geen ovalen boren bestaan:p.
ik zal het even snel uitleggen ik had eerst een gat geboord maar nadat ik de voeding er boven had gelegd en aan de onderkant keek zag ik dat de helft van de fan er maar boven lag en dat is niet voldoende ben ik bang dan heb ik dadelijk een gebakken voeding.
dus heb ik hem met dezelfde boor een stuk opgeboord en de scherpe delen weggevijld.
toen lag de fan er bijna compleet boven dus ik vond het prima:p

maar nu komt het.

Er was niet veel meer te doen verder;).

alles was zo ongeveer verder wle gemaakt de voorkant was af de achter en onderkant waren afgewerkt en de boven kant was verder ook wel oké;).

dus.........!

heb ik het hele boeltje maar aan elkaar gelast nou heb ik geen foto's van het lassen want met dat licht zul je toch niet veel zien en om lassapparaten is altijd een groot magnetisch veld en ik had niet zo'n zin in een kapotte telefoon heb ik wel is waar een mooie case maar een kapotte telefoon;)

maar ik heb wel het resultaat:

attachment.php

en hier nog eentje:

attachment.php

zoals jullie zelf al zien is het een aardig groot ding om het maar zachtjes uit te drukken:p
ik zal wel is wat maten neer zetten dan is het misschien wat duidelijker.

Hoogte: circa 70 cm
Lengte: circa 70 cm
Breedte: ik meen 20/25 cm.
maar nu komt het!
van punt naar punt is deze case dus bijna een meter:p

dat is dus wel echt groot.
en nu komt het mooiste verhaal,
aangezien we met meerdere mannen op de werkvloer daar zijn kreeg ik al snel opmerkingen zoals,

WALK IN(G) FRIDGE!

enz. naar mijn hoofd gegooid.:D
goed zelf kon ik er ook wel om laggen, maar wat geef ik er om ik heb dadelijk geen ruimte gebrek:p.

dit was het iniedergeval weer,

morgen ga ik waarschijnlijk verder dan begin ik met de zijkanten.
vrijdag kan ik er helaas niks aan doen.
En daarna is het een week vakantie!.
dus het wordt zoiezo na de carnaval dat ik hem kan gaan spuiten maar lang zal het niet meer worden.
ik verklap alvast de kleuren,
De binnenkant wordt gewoon saai grijs en de buiten kant hoogglans zwart.
en in een van de deuren komt plexiglas dus ik kan altijd naar binnen kijken:P

Groeten

Bijlagen

• P100210_10.54.jpg
    P100210_10.54.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 159
  • P100210_12.01.jpg
    P100210_12.01.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 147
  • P100210_12.39.jpg
    P100210_12.39.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 156
Laatst bewerkt:
kan niet wachten

Haha ik heb al een fan zotezien;)

zoiezo is de planning dat ik maandag met de zijkanten begin, en of ik de rest van de week nog tijd heb voor de case weet ik niet, moet ik nog eventjes aan kijken maar zoja dan gaat hij waarschijnlijk volgende week in de lak:thumb:

Groeten

Oke hier weer een kleine update!

zoals jullie al zagen heb ik de vorige keer het frame in elkaar gezet en het gat voor de voeding geboord.
maar aangezien er dus aan het frame niks meer te doen was ben ik het zijpaneel er maar tegen aan te gaan zetten.
eerst heb ik natuurlijk het zijpaneel gemaakt en er gaatjes in geboord omdat dit met proplassen aan het frame vast gemaakt moest worden.
hier de foto van het paneel alleen.

attachment.php

toen die klaar was kon hij tegen de kast aan:P.
nou heb ik van het lassen geen foto want met dat licht zie je toch helemaal niks maar wel het resultaat:

attachment.php

en hier nog even de binnenkant met zijpaneel:

attachment.php

nou lijkt het op de foto of de kast zelf schuin is, heel raar maar toch staat hij recht zal wel aan mijn camera liggen zal wel net bewogen hebben;).
maar goed, toen eenmaal het zijpaneel erop zat dacht ik nog van: oja er moeten nog gaten in de boven kant voor de fans.
nou hoor ik jullie al denken had dan eerst de gaten geboord en toen pas het zijnpaneel erop gelast,
maar daar dacht ik zelf ook pas aan toen het paneel er al op zat:o
maar goed heb met een hoop geworstel met de kolomboormachine toch de gaten erin gekregen met hier het resultaat:

attachment.php

om maar even snel te zeggen de kant waar de gaten in zitten is de bovenkant alleen bij bovenstaande foto ligt de kast op zijn kant.:D

dit was het weer eventjes voor nu.
hoop morgen de deuren aan de andere kant te kunnen maken en daarna is eht alleen nog een kwestie van afwerken schuren en dan eindelijk spuiten:thumb:

als er weer een update is zien jullie het vanzelf.

Groeten stephan

Bijlagen

• P240210_10.55.jpg
    P240210_10.55.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 121
  • Foto-0002.jpg
    Foto-0002.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 124
  • Foto-0003.jpg
    Foto-0003.jpg
    41,3 KB · Weergaven: 130
  • Foto-0004.jpg
    Foto-0004.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
Haha dankjewel thijs voor je compliment;)
ja die update komt er en snel.
ga waarschijnlijk morgen de deurtjes maken en vastzetten dan is het een kwestie van afwerken, schuren en dan spuiten!!:thumb:
als het er van komt dan want dat was eigenlijk voor vandaag de bedoeling maar heb vandaag wat anders gedaan heb namelijk vandaag alle kloek-kloeks er uit gewerkt,

en voor de mensen die niet weten wat dat zijn,
als je een stalen plaat hebt en je zet hem vast aan iets in mijn geval dus een computerframe dan merk je soms wel eens dat deze in en weer uit kan deuken en ondertussen maakt hij een kloek-kloek geluidje;) deze heb ik er dus weer even uitgehaald want echt mooi is het niet.
iedereen die dit leest probeer het thuis maar is even met je pc, vooral als je een bigtower hebt druk maar is aan de zijkant op de plaat als hij indeukt en uit zichzelf weer uitdeukt en je kloek-kloek hoort dan weetje iniedergeval dus dat je een kloek-kloek hebt:thumb:
ja zo noemen wij het op de werkvloer maar het zal vast wel een officiele naam hebben
hoop dat het zo duidelijk voor iedereen is:thumb:

als er een update is horen jullie het;)

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
haha:D
ik ben nu allemaal 'ontwerpjes' aan het maken voor casemods. en daarom volg ik ze, en omdat ik het gewoon mooi vind en leuk hoe mensen zulke dinge maken.

kijk en daar hou ik nou van,
mensen die zich orienteren en zo ook verder ideen op doen.
ik heb het al zo vaak meegemaakt dat mensen zeggen ''ik wil een case gaan maken of ik wil mijn case gaan modden'' terwijl ze vaak geen flauw idee hebben waar ze aan beginnen.
iedereen denkt altijd dat een case maken zo gebeurt is,
een kwestie van een paar stalen plaatjes aan elkaar lassen en klaar maar er is toch echt heel veel meer werk aan.
ik ben niet voor niks al maanden bezig met mijn case;)
dus zo makkelijk is het niet.
mooi en effectief is niet altijd even makkelijk te combineren he;)
dus voor iedereen die dit leest:
doe net als thijs, orienteer eerst eventjes en doe zo ideen op voordat je ergens aan begint en nog wel het aller belangrijkste wat je moet doen is tekeningen maken of je het nou met de hand doet of op de PC, tekeningen helpen je een heel eind op weg.

maar als je eventueel nog vragen hebt thijs dan kun je altijd een vraag stellen of even een berichtje sturen naar me;)
ik help je met alle plezier.

Groeten Stephan

En nou nog even over de Case mensen,

Helaas kom ik er vandaag niet meer aan om aan de case te werken, en de rest van de week ook niet meer:(

jullie zien dus volgende week maandag waarschijnlijk weer een update!;)

Groeten stephan

Laatst bewerkt:
haha :cool: :p

ik teken alleen nog de buitenkant.
als ik een mod ga maken zal ik alles wat nodig is vragen.

ik heb het al zo vaak meegemaakt dat mensen zeggen ''ik wil een case gaan maken of ik wil mijn case gaan modden'' terwijl ze vaak geen flauw idee hebben waar ze aan beginnen.
iedereen denkt altijd dat een case maken zo gebeurt is,
een kwestie van een paar stalen plaatjes aan elkaar lassen en klaar maar er is toch echt heel veel meer werk aan.
zo dacht nou ook toen ik als eerst een casemod zag (en dan niet de grootste maar de simpelste).
maar nu ik een aantal casemod-projects volg zie ik dat het meer is dan dat. ik start (wat wel meerdere doen) gewoon met een case te modde. (het is handig om bij het begin te beginnen ;))

Laatst bewerkt:
maar juist om te beginnen met alleen de buitenkant leer je al veel van;)

zo dacht nou ook toen ik als eerst een casemod zag (en dan niet de grootste maar de simpelste).
maar nu ik een aantal casemod-projects volg zie ik dat het meer is dan dat. ik start (wat wel meerdere doen) gewoon met een case te modde. (het is handig om bij het begin te beginnen ;))

ja daar vergissen zich echt heel veel mensen aan en kijk dat je dat dan op het begin zegt en daarna ziet van ooh het is toch best wat werk.
oke dat mag;)
maar ik hoor het van mensen en ik ken ook mensen die na 2 jaar casemods volgend nog steeds zeggen ''ja het zijn maar een paar stalen plaatjes''.
helaas zo is het dus niet, anders was casemodding of zelf cases maken wel heel makkelijk;)
en wat jij doet thijs is heel slim eerst maar is wat casemods volgen, stap voor stap van heel simpel naar steeds moeilijker en op een dag begin je er zelf eentje te bouwen en alles wat je dan gezien hebt kun je zelf dan in die case verwerken of eventuele trucjes die er bij gebruikt worden kun jij dan ook gebruiken;)
zoals ze altijd zeggen: eerst kijken en dan doen:)

maar ik hoor het vanzelf als je zelf ergens ana begint en schaam je neit voor vragen ik en alle andere casemodders op dit forum willen je gerust helpen;)

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
zo is het helemaal. :p

enne waarom zou ik me schamen als niemand me kent :D
neejoh als ik iets wil weten dan vraag ik het gerust.

Hier weer een update!:D

nou hebben jullie alleemaal gezien dat ik de vorige keer het rechter zijpaneel erin heb gezet en in de bovenkant gaten voor de fans geboord;)

dus nu werdt het tijd voor de deurtjes aan de linkerkant.
nou zal ik alvast zeggen dat ik er vandaag maar ff aan gewerkt heb dus heb maar een deurtje kunnen maken aangezien er 2 deurtjes inkomen dus dan weten jullie dat;)

maar nu verder:D
ik moest natuurlijk eerst even weten hoe lang de plaat moest worden aangezien ik hem niet helemaal over de randen laat komen maar zeg maar net een stukje eronder aangezien er onder de bovenste rand van de case waar ik mee begonnen men een soort plaatje zat waar de orginele deurtjes inschoven dacht ik oke dan laat ik hem daaroverheen komen en neit verder;)

nou heb ik van het meten en uitsnijden geen foto en ook neit van het lassen aan de scharnieren wnat zoals ik altijd zeg foto's van lassen heb je toch niks aan;)

maar heb hier wel het resultaat:

attachment.php

hier ligt het paneel er nog eventjes boven om een beeld te krijgen;)

en nu het paneel vast gelast aan de scharnieren en dus vast aan de case:

attachment.php

nou was dit het helaas weer want zoals ik al zei heb er niet veel aan gewerkt;)
nou hoop ik er morgen nog eventjes aan te kunnen werken anders wordt het weer volgende week:(

maar jullie zien het vanzelf;)

Groeten Stephan

Bijlagen

• Foto-0007.jpg
    Foto-0007.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 119
  • Foto-0008.jpg
    Foto-0008.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt:
ziet er weer goed uit :thumb:.
effe een vraagie: hoe heb je die plaat eruit gesneden?

ziet er weer goed uit :thumb:.
effe een vraagie: hoe heb je die plaat eruit gesneden?

Hee thijs,

ik neem aan dat je het deurtje bedoelt?

ja ik maak dit ding op school en daar hebben wa een apparaat staan (ben ff de naam vergeten)
maar daar heof je de plaat maar in te leggen de maat in te stellen op een knop te drukken en hij komt er tot op de milimeter perfect uit;)

groeten stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan