Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Eenieder die beide macro's controleert (die van snb en die van jou) kan zien dat beide macro's niet overeenkomen.@ Zapatr
Ik werk ook met Excel 2002-SP3 en de macro werkt hier perfect
Sub tst()
On Error GoTo XL91
For Each rw In Blad1.UsedRange.Rows
rw.Find(WorksheetFunction.Max(rw), rw.Cells(1), xlValue, 1).Interior.ColorIndex = 6
rw.Find(WorksheetFunction.Min(rw), , xlValues, 1).Interior.ColorIndex = 15
Next
XL91:
End Sub
Sub tst()
On Error GoTo XL91
rw.Find(WorksheetFunction.Max(rw), , xlValues, 1).Interior.ColorIndex = 6
Next
XL91:
End Sub
Djoane,Klein vraagje voor Zapatr,
Je formule werkt geweldig. Helemaal tof. Alleen ik heb iets verkeerds gezegd. Niet in alle gevallen moet hij de waarde zo ver mogelijk in de reeks nemen als er meerdere met gelijken getallen zijn. Bij de laagste waarde, moet ie de eerste in de reeks pakken die hij tegenkomt, en de hoogste aan het einde. Wat moet ik aanpassen in de formule, ik heb hem gewoon overgenomen, en de celnr's veranderd, maar wat er exact staat weet ik eerlijk gezegt niet![]()
Sub tst()
rw.Find(WorksheetFunction.Max(rw), rw.Cells(1), xlValue[COLOR="Red"]s[/COLOR], 1).Interior.ColorIndex = 6
Next
End Sub
Goed lezen a.u.b. ! Je antwoord is naast de kwestie.Dat verschil waar jij op doelt had dan ook geen uitstaans met de werking v/d macro, dit geeft enkel aan vanaf waar er moet gezocht worden. Als je dan toch zo opmerkzaam was had je ook kunnen zien dat de fout hier zit...
Dan verwacht ik wel een ander antwoord als bovenstaande als je het dan toch gezien hadde tweede regel in jouw macro geeft bij mij een fout (na uitschakelen van "On Error" uiteraard), nl:
"Het subscript valt nuiten het bereik".
bakkertje,Dan verwacht ik wel een ander antwoord als bovenstaande als je het dan toch gezien had
Sub tst()
rw.Find(WorksheetFunction.Max(rw), , xlValues, 1, , xlPrevious).Interior.ColorIndex = 6
Next
End Sub
snb,In de bijlage een nieuwe poging met tegelijkertijd de extra wens ingebouwd.
Nee, bij mij gaat het goed --> zie bijlage.@ Zapatr, heb de nieuwe formule verwerkt, maar kan het kloppen, dat ze dan allebei een kleurtje krijgen? Ik heb 1 regel waar ik 2x 0,00 heb. Eerst was de 2e in de reeks groen, nu beide.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.