Nieuw PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dus ik kan die ook nemen? Mhh nu ik dus naar het plaatje kijk, zie ik een blauwe ding bij de PCI-E poort, zou dit wat uitmaken voor de GTX460, qua ruimte? - Daar staat tegen over dat deze wel weer ruimte genoeg heeft (ASUS P7P55 LX). het blijft moeilijk.

En hoe zit het met bottlenecken?

En ik moet een nieuwe kast hebben aangezien mijn huidige niet breed genoeg is om de Scythe Mugen erin te zetten!

Ik vind het wel moeilijk een moederbord te kiezen, want als ik dan eens een review erover lees dan lees ik toch weer dingen dat mij afschrikt.

Qua ruimte maakt het geen **** uit en je gtx past er gewoon op, er is ook geen reden tot een bottleneck. Het mobo is gwn de juiste socket en heeft een pci-e dus het werkt. Dat mobo is gemaakt voor i3, i5, i7 dus wat kan er nou fout gaan.
Als je gewoon een mobo uitzoekt waar je hardware op kan dan werkt dat. Zo simpel is het. Qua prestaties maakt het heel weinig uit met moederborden van de zelfde chipset. Dat merk je niet en nooit. Het maakt ook weinig uit watvoor merk je wilt, het is allemaal goed gemaakt. Er is weinig variatie in kwaliteit. Dus je zoekt een ATX met het juiste socket en min. 1 pci-e. Ik weet niet of je van plan bent te overklokken... Maar dan is er wel veel verschil, het ene mobo werkt heel goed met oc'en en de andere niet in combinatie met de hardware. (Dat geldt eig. alleen als je zwaar wilt overklokken hoor;))

Ok, kijk! En ben niet van plan te gaan overclocken! ben veelste bang dat het misgaat! :o
Ok, dus voor mensen die gaan overclocken moeten goed kijken wat voor keuze ze maken? En voor mij maakt dat niet uit.:thumb:
Mooi om te weten!

Dus ik neem dan deze: Gigabyte GA-P55-UD3L!

Super bedankt! :thumb: Dit neemt weer wat zorgen weg! :D

En misschien een stomme vraag: Maar als ik de optie: CPU+Geheugen+CPU-koeler doe, dan krijg ik de verpakking/dozen van de CPU+koeler+geheugen toch ook nog?

Ok, kijk! En ben niet van plan te gaan overclocken! ben veelste bang dat het misgaat! :o
Ok, dus voor mensen die gaan overclocken moeten goed kijken wat voor keuze ze maken? En voor mij maakt dat niet uit.:thumb:
Mooi om te weten!

Dus ik neem dan deze: Gigabyte GA-P55-UD3L!

Super bedankt! :thumb: Dit neemt weer wat zorgen weg! :D

En misschien een stomme vraag: Maar als ik de optie: CPU+Geheugen+CPU-koeler doe, dan krijg ik de verpakking/dozen van de CPU+koeler+geheugen toch ook nog?

Waarschijnlijk niet. Als ik jou was zou ik die combinatie lekker zelf installeren. Heel simpel, je houdt je verpakkingen, het is goedkoper en als je je spullen van tevoren in elkaar laat zetten moet je ze waarschijnlijk zelf ophalen bij de winkel.

Waarschijnlijk niet. Als ik jou was zou ik die combinatie lekker zelf installeren. Heel simpel, je houdt je verpakkingen, het is goedkoper en als je je spullen van tevoren in elkaar laat zetten moet je ze waarschijnlijk zelf ophalen bij de winkel.
Ja, dat is waar, maar dat koelpasta, dat zie ik nog niet helemaal zitten :confused:

Zou ik dat kunnen oefenen? Stel ik gebruik een stukje staal/metaal, en probeer het met tandpasta en een creditcard (o.i.d) en dan iets heel zwaars erop zetten?

Laatst bewerkt:
Ja, dat is waar, maar dat koelpasta, dat zie ik nog niet helemaal zitten :confused:

Zou ik dat kunnen oefenen? Stel ik gebruik een stukje staal/metaal, en probeer het met tandpasta en een creditcard (o.i.d) en dan iets heel zwaars erop zetten?

Het is heel simpel : Leg je cpu in de socket, doe er een klein druppeltje pasta of en smeer het uit met je vinger of een AH bonuspas(weet ik veel :d).Zorg dat je er niet teveel opdoet want dan koelt minder goed. Echt een dun laagje.
Zo ongeveer:p : http://www.youtube.com/watch?v=o7rPqCvCt0g

Ok, dat klinkt niet zo moeilijk :thumb: Denk dat, dat wel goed moet komen! :D Nu nog 14 daagjes wachten en ik kan bestellen! xD

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb trouwens wel filmpjes gezien op youtube van crysis met gtx 460, en dat ziet er goed uit (filmpje) Maar weet niet of ik wel crysis/metro 2033 leuk vind... heb het niet zo op toekomst spellen, tenzij er een verhaal in zit xD
Crysis heb ik vandaag geprobeerd en dat gaat heel soepel op allerhoogst (ook AA op hoogst)
Daarnaast heb ik ook Maffia 2 geprobeerd (vergelijkbaar met GTA IV) en gelijk een heel kort stukje opgenomen. Alles draait ook zonder lag (55+ FPS volgens fraps) en PhysX (alle vrij recente nvvidia kaarten hebben dit) werkt perfect. Dat zie je niet zo goed in het filmpje, maar tijdens vuurgevechten en explosoes wel. Hier een link naar mn filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=PzBtOsuS-yE&feature=player_embedded

Laatst bewerkt:
Crysis heb ik vandaag geprobeerd en dat gaat heel soepel op allerhoogst (ook AA op hoogst)
Daarnaast heb ik ook Maffia 2 geprobeerd (vergelijkbaar met GTA IV) en gelijk een heel kort stukje opgenomen. Alles draait ook zonder lag (55+ FPS volgens fraps) en PhysX (alle vrij recente nvvidia kaarten hebben dit) werkt perfect. Dat zie je niet zo goed in het filmpje, maar tijdens vuurgevechten en explosoes wel. Hier een link naar mn filmpje:

Far cry 2 en bad company 2 ook allebei op max + aa max enz.:love:

Veryy nice!! Echt, ziet er zeer veel belovend uit!

Far cry 2 en bad company 2 ook allebei op max + aa max enz.:love:
:eek: nog 11 dagjes!

Hallo allen,

Morgen of overmorgen zal het geld er zijn en kan ik bestellen! Dit is nu mijn winkelmandje, zijn er nog aan- of opmerkingen?

Alvast bedankt!

Hallo allen,

Morgen of overmorgen zal het geld er zijn en kan ik bestellen! Dit is nu mijn winkelmandje, zijn er nog aan- of opmerkingen?

Alvast bedankt!

Mooi!, ziet er goed uit alleen geen dvd brander, maar die heb je waarschijnlijk al??

hardeschijf kan je beter deze nemen.
Sneller en meer ruimte door betere ruimte van backup. Dus eigenlijk kan je meer data opslaan op dezelfde 1tb als een andere schijf.

Uitleg met video van NCIX:
http://www.youtube.com/watch?v=ij3bR0fRq48Klik youtube video

Edit: voor een 10tje meer heb je 100watt meer voeding, ga je mischien niet gebruiken maar het helpt wel als je wilt upgraden of uitbreiden

Laatst bewerkt:
hardeschijf kan je beter deze nemen.
Sneller en meer ruimte door betere ruimte van backup. Dus eigenlijk kan je meer data opslaan op dezelfde 1tb als een andere schijf.

Uitleg met video van NCIX:
http://www.youtube.com/watch?v=ij3bR0fRq48Klik youtube video

Edit: voor een 10tje meer heb je 100watt meer voeding, ga je mischien niet gebruiken maar het helpt wel als je wilt upgraden of uitbreiden
Ok, en als ik het filmpje goed begrijp, hoef ik, als windows 7 gebruiker, niets meer te doen/veranderen, en kan ik zoveel partities maken als ik wil zonder dat ik nog apparte software nodig ben, klopt dit?

Ik blijf gewoon bij de 600W voeding, ik zie mezelf de komende half-, heeljaar niets upgraden :rolleyes:

Maar toch bedankt! Blijkt toch weer dat het verstandig was om nog even weer te posten! En zoals het er nu uitziet ga ik morgenvroeg of vannacht nog bestellen, verwacht het geld namelijk om 0:00 xD

Bewerkt op 23-08-2010 om 16:47
Hoe zit het met overclocken met dit systeem? Aangezien ik Gigabyte bordje heb, en die leveren toch ook software mee om overteclocken?

Bewerkt op 23-08-2010 om 17:25
Ik ben van plan om van bord te switchen, de MSI P55 GD55 heeft meer USB poorten! En OC Genie button lijkt mij ook wel wat! Maar volgens deze website Ik citeer:
* To enable OC Genie, we suggest you using the new 1.65V XMP memory modules and a high efficiency CPU cooler.

Klopt het dat ze bedoelen dat ik een 1.65V geheugen moet gebruiken? Zoals deze

Maar wat is XMP eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Ik zou als harde schijf toch voor de Samsung 103SJ gaan.

De Western Digital:
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd_lookup.php?cpu=WDC+WD10EARS

De Samsung:
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd_lookup.php?cpu=SAMSUNG+HD103SJ

Bovendien is hardware.info ook erg te spreken over de prestetaties van de Samsung 103SJ en heeft deze bij hun ook een award gewonnen.
http://nl.hardware.info/productinfo/71734/samsung-spinpoint-f3-1tb

Ik zou sowieso geen Caviar Green (Western Digital) nemen om een OS op te zetten. Het zijn over het algemeen zuinige schijven, maar als als OS schijf bij Western Digital zou ik eerder kijken naar de Caviar Blue of Black. Neemt echter nog steeds niet weg dat de Samsung 103SJ een betere prijs-prestatie verhouding heeft.

Ik zou je trouwens willen afraden om de OC Genie functie te gebruiken. Dat zorgt er namelijk voor dat je CPU op een onnodig hoog voltage komt voor de betreffende overklok, waardoor je dus onnodig veel stroom verbuikt én je CPU onnodig warmer maakt dan wanneer je, je CPU handmatig op die snelheid zou laten lopen. Bovendien kom je met handmatig overklokken veel verder en kun je dus veel meer uit je CPU halen. Het is veel verstandiger om je in het overklokken te verdiepen, vervolgens zelf te gaan overklokken en niet per se gebonden te zijn aan een moederbord met een OC Genie functie, die zichzelf dus niet optimaal overklokt en dus opzadelt met onnodige hitte + stroomkosten.

Laatst bewerkt:
Ik zou als harde schijf toch voor de Samsung 103SJ gaan.

De Western Digital:
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd_lookup.php?cpu=WDC+WD10EARS

De Samsung:
http://www.harddrivebenchmark.net/hdd_lookup.php?cpu=SAMSUNG+HD103SJ

Bovendien is hardware.info ook erg te spreken over de prestetaties van de Samsung 103SJ en heeft deze bij hun ook een award gewonnen.
http://nl.hardware.info/productinfo/71734/samsung-spinpoint-f3-1tb

Ik zou sowieso geen Caviar Green (Western Digital) nemen om een OS op te zetten. Het zijn over het algemeen zuinige schijven, maar als als OS schijf bij Western Digital zou ik eerder kijken naar de Caviar Blue of Black. Neemt echter nog steeds niet weg dat de Samsung 103SJ een betere prijs-prestatie verhouding heeft.

Ik zou je trouwens willen afraden om de OC Genie functie te gebruiken. Dat zorgt er namelijk voor dat je CPU op een onnodig hoog voltage komt voor de betreffende overklok, waardoor je dus onnodig veel stroom verbuikt én je CPU onnodig warmer maakt dan wanneer je, je CPU handmatig op die snelheid zou laten lopen. Bovendien kom je met handmatig overklokken veel verder en kun je dus veel meer uit je CPU halen. Het is veel verstandiger om je in het overklokken te verdiepen, vervolgens zelf te gaan overklokken en niet per se gebonden te zijn aan een moederbord met een OC Genie functie, die zichzelf dus niet optimaal overklokt en dus opzadelt met onnodige hitte + stroomkosten.
Ok, bedankt! Dit is goede info!! Want ik zou graag de i5-760 van 2,8 op 3,0-3,2 ghz willen hebben, maar ben bang dat het fout gaat.

Maar de Samsung is dus beter dan de WD?

Laatst bewerkt:
Ik zag dit net:

Het huidige geheugen (van het winkelmandje): 1333 MHz ( PC3-10660 )
Het moederbord ondersteund: PC3-10600

Gaat dit werken of niet? Misschien een domme vraag :rolleyes:

Ok, bedankt! Dit is goede info!! Want ik zou graag de i5-760 van 2,8 op 3,0-3,2 ghz willen hebben, maar ben bang dat het fout gaat.

Maar de Samsung is dus beter dan de WD?
Wel beter dan deze Caviar Green versie. Als je een WD wilt om een OS op te zetten dan zou ik kijken naar de Caviar Black van 640 GB, die wat sneller is dan de Sasmsung, maar ook een stuk duur als je de prijs per GB bekijkt.

Zo'n kleine overklok is heel eenvouding en daarvoor hoef je echt geen extreme dingen in te stellen in je bios. Met zo'n overklok kun je zelfs de Turbo functie behouden. Wat je echter niet moet doen is zomaar een setting in je bios veranderen zonder dat je weet waar de betreffende setting echt voor staat. Neem eens een kijkje op het forum van tweakers.net of andere fora, waar flink wat mensen rondhangen met een hoop overklok ervaring.

Mijn 750 ligt in een Asus moederbord en daarbij kun je als je in Wndows bent overklokken. Als je bijvoorbeeld naar 3.2 GHz wilt overklokken en alle overige functies wilt behouden hoef je alleen de baseclock een beetje te verhogen en als het goed is kun je de voltages ongemoeid laten. Bovendien kun je dan via een knop instellen wanneer je wilt dat je computer deze overklok toepast, wat bijvoorbeeld een voordeel is als je tekst aan het verwerken bent, want dat kan net zo makkelijk op 1 GHz in plaats van 4 (waarbij je PC een aardig stuk meer stroom aan het verbuiken is) en als je extra CPU power nodig hebt tijdens het converteren zet je de overklok functie aan, zodat je de 3.2 GHz kan gebruiken. Ik weet niet uit mijn hoofd of jouw Gigabyte moederbord zo'n functie heeft, maar met zo'n kleine overklok is zoiets imho wel handig. Als je daarentegen richting de 3.8 a 4 GHz gaat, werkt zo'n funtie niet goed en dan moet je echt de bios in om een hele hoop functies te veranderen om je PC stabiel te krijgen. (maar dat is bij jou dus niet van toepassing)

Tja, ik had een tijdje terug een filmpje gezien, waarbij de OC genie meer dan 1.4 V nodig had om met de i5 750 op 3.2 GHz te komen en met een dergelijk voltage zit je bij handmatig overklokken eerder in de richting van de 4GHz en is dus onnodig veel voor een overklok naar 3.2.

Als je overigens heel zeker wilt zijn over de werking van het geheugen dan kun je het beste naar de site van je moederbord fabrikant gaan (in dit geval MSI) en kijken of het geheugen op de QVL staat. Ander geheugen werkt vaak ook, maar als je geheugen uit de QVL pakt ben je nóg zekerder dat je geheugen en moederbord heel goed met elkaar overweg kunnen.

Laatst bewerkt:
Wel beter dan deze Caviar Green versie. Als je een WD wilt om een OS op te zetten dan zou ik kijken naar de Caviar Black van 640 GB, die wat sneller is dan de Sasmsung, maar ook een stuk duur als je de prijs per GB bekijkt.
Ok, dan blijf ik gewoon bij Samsung!

Zo'n kleine overklok is heel eenvouding en daarvoor hoef je echt geen extreme dingen in te stellen in je bios. Met zo'n overklok kun je zelfs de Turbo functie behouden. Wat je echter niet moet doen is zomaar een setting in je bios veranderen zonder dat je weet waar de betreffende setting echt voor staat. Neem eens een kijkje op het forum van tweakers.net of andere fora, waar flink wat mensen rondhangen met een hoop overklok ervaring.

Mijn 750 ligt in een Asus moederbord en daarbij kun je als je in Wndows bent overklokken. Als je bijvoorbeeld naar 3.2 GHz wilt overklokken en alle overige functies wilt behouden hoef je alleen de FSB een beetje te verhogen en als het goed is kun je de voltages ongemoeid laten. Bovendien kun je dan via een knop instellen wanneer je wilt dat je computer deze overklok toepast, wat bijvoorbeeld een voordeel is als je tekst aan het verwerken bent, want dat kan net zo makkelijk op 1 GHz in plaats van 4 (waarbij je PC een aardig stuk meer stroom aan het verbuiken is) en als je extra CPU power nodig hebt tijdens het converteren zet je de overklok functie aan, zodat je de 3.2 GHz kan gebruiken. Ik weet niet uit mijn hoofd of jouw Gigabyte moederbord zo'n functie heeft, maar met zo'n kleine overklok is zoiets imho wel handig. Als je daarentegen richting de 3.8 a 4 GHz gaat, werkt zo'n funtie niet goed en dan moet je echt de bios in om een hele hoop functies te veranderen om je PC stabiel te krijgen. (maar dat is bij jou dus niet van toepassing)
Ok, voor mij hoeft het ook geen super overclock te zijn, maar vind 3,2 nets iets mooier staan dan 2,8 Ghz xD

Tja, ik had een tijdje terug een filmpje gezien, waarbij de OC genie meer dan 1.4 V nodig had om met de i5 750 op 3.2 GHz te komen en met een dergelijk voltage zit je bij handmatig overklokken eerder in de richting van de 4GHz en is dus onnodig veel voor een overklok naar 3.2.
Zoo, das inderdaad wel veel dan.

Als je overigens heel zeker wilt zijn over de werking van het geheugen dan kun je het beste naar de site van je moederbord fabrikant gaan (in dit geval MSI) en kijken of het geheugen op de QVL staat. Ander geheugen werkt vaak ook, maar als je geheugen uit de QVL pakt ben je nóg zekerder dat je geheugen en moederbord heel goed met elkaar overweg kunnen.
Mhh, ben net ff wezen zoeken op de site van MSI, maar kan niet zo snel iets vinden... =(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan