Een grote upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arbynthechief

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Hey!

Ik wil graag m'n PC upgraden, maar ik ben niet ontzettend bedreven op dit gebied, dus misschien dat de mensen op dit forum me wat tips zouden willen geven. :)

Op dit moment zit er in m'n PC:

CPU Type: Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
RAM: 2GB DDR2
Moederbord: Gigabyte GA-P31-DS3L (Socket 775)
Videokaart: Sapphire HD4870 1GB GDDR5
Voeding: OCZ 600Watt

Nou heb ik al gekeken naar een nieuwe CPU, en dat zou dan best wel eens deze kunnen worden:http://tweakers.net/pricewatch/234282/amd-phenom-ii-x4-955-black-edition.html#tab:info. Als er betere alternatieven zijn dan hoor ik dat ook graag! Ik wil hierbij ook 4GB DDR3 RAM (met de optie daar later misschien 6GB of 8GB van te maken) geheugen bij stoppen, en hiervoor heb ik een socket AM3 moederbord nodig, en nu vraag ik me af, wat voor moederbord is een goede keus? Mijn kennis hierover is best wel beperkt :o. En is de 600Watt voeding wel voldoende? Ik ga ook een nieuwe behuizing kopen.

Ik ben bereid ongeveer 300-400 euro uit te geven.

Dus hulp met het uitzoeken van een nieuw moederbord zou heel erg van pas komen!

Mvg,

Arbynthechief.

Laatst bewerkt:
meschien handig om een budget mee tegeven dan kunnen andere mensen wat upgrade setsjes plaatsen

en wat voor een merk is die voeding?
ocz corsair antec?

die voeding is prima

en ik neem aan dat je weet hoe je een pc zelf inelkaar moet zetten?

okey en die heeft wel een goede kennis van computer opbouwen?

klik
meer dan 4GB geheugen kan bijna overall op niet alleen op socket am3 bordjes
zolang je moederbord maar de sloten er voor heeft

Intel Core I5 is sneller dan de meeste AM3 cpu's

klik
meer dan 4GB geheugen kan bijna overall op niet alleen op socket am3 bordjes
zolang je moederbord maar de sloten er voor heeft

Intel Core I5 is sneller dan de meeste AM3 cpu's
Tja, de i5 is wel sneller, maar ook duurder, ik ben bang dat ik ook met een behuizing toch wel over m'n maximale budget ga. Is het verschil tussen de Phenom II X4 955 en de i5 dan zo groot?

De Phenom II X4 is bij gamen even snel, daarbij maakt het dus niet uit. Voor de rest doet de X4 955 maar iets onder voor de i5. Daarbij is Socket AM3 de meest recente socket bij AMD. Bij Intel is dit niet het geval met de 1156.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...270185]=1&product[274933]=1&product[234412]=1

Voor die prijs kan ik er met deze config een X6 instoppen. Nu nog maar net beter als de X4 955, maar een goede investering voor later.

En die OCZ, ik neem aan dat het een StealthXStream is? Niks mis mee hoor, prima voeding.

Laatst bewerkt:
De Phenom II X4 is bij gamen even snel, daarbij maakt het dus niet uit. Voor de rest doet de X4 955 maar iets onder voor de i5. Daarbij is Socket AM3 de meest recente socket bij AMD. Bij Intel is dit niet het geval met de 1156.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[270185]=1&product[274933]=1&product[234412]=1

Voor die prijs kan ik er met deze config een X6 instoppen. Nu nog maar net beter als de X4 955, maar een goede investering voor later.

En die OCZ, ik neem aan dat het een StealthXStream is? Niks mis mee hoor, prima voeding.

Hmm, als het voor gamen niet veel uitmaakt en voor de prijs wél, dan lijkt de 955 toch een betere keus, of niet? En wat voor moederbord zou ik dan moeten nemen?

Die OCZ is een ModXstream als ik de verpakking mag geloven :P

De toegevoegde link doet het trouwens niet..

Mijn winkelmand doet het niet, ik maak hem even.

EDIT: Kijk naar de link voor alle info.

Ik vraag me dus nog steeds af wat de beste keus zou kunnen zijn. Zijn er nog suggesties over wat ik dan zou kunnen halen? :)

Laatst bewerkt:
Oke, thanks! :) Waar zou ik toch echt op moeten letten als ik een moederbord koop? Want ik zou er later misschien een andere videokaart op willen zetten dan die ik nu heb (HD4870).

Er zit al een moederbord bij dat setje.

Bij moederborden moet je vooral hierop letten:

= Het type geheugenarchitectuur (Dual channel, triple channel)
= Supported geheugen snelheid (1333, etc)
= dat er een PCI-E x16 slot in zit.

Die videokaart die ik bij dat setje heb is stukke beter dan de 4870.

Er zit al een moederbord bij dat setje.

Bij moederborden moet je vooral hierop letten:

= Het type geheugenarchitectuur (Dual channel, triple channel)
= Supported geheugen snelheid (1333, etc)
= dat er een PCI-E x16 slot in zit.

Die videokaart die ik bij dat setje heb is stukke beter dan de 4870.

Oke, misschien dat ik zo'n videokaart er later dan bijkoop. Is dat moederbord (Gigabyte GA-770T-USB3) ook op de toekomst gericht? Want zou ik daar later nog een veel betere videokaart in kunnen stoppen?

Ook heb ik een vraagje over de behuizing, want daar moet ik eigenlijk ook eentje van (huidige behuizing valt bijna uitelkaar). Waar moet ik op letten bij het kopen van een behuizing zodat ik weet dat alles gaat passen?

Oke, misschien dat ik zo'n videokaart er later dan bijkoop. Is dat moederbord (Gigabyte GA-770T-USB3) ook op de toekomst gericht? Want zou ik daar later nog een veel betere videokaart in kunnen stoppen?

Ook heb ik een vraagje over de behuizing, want daar moet ik eigenlijk ook eentje van (huidige behuizing valt bijna uitelkaar). Waar moet ik op letten bij het kopen van een behuizing zodat ik weet dat alles gaat passen?

-ja

= formaat (ITX,microATX,ATX) (moet hetzelfde zijn als moederbord formaat)
= diepte van de kast (als je een lange videokaart hebt)
= breedte (als je een hoge cpu koeler gebruikt)
= reviews (sommige behuizingen zijn echt helemaal niks; helemaal van bagger plastic enzo.

Laatst bewerkt:
-ja

= formaat (ITX,microATX,ATX) (moet hetzelfde zijn als moederbord formaat)
= diepte van de kast (als je een lange videokaart hebt)
= breedte (als je een hoge cpu koeler gebruikt)
= reviews (sommige behuizingen zijn echt helemaal niks; helemaal van bagger plastic enzo.

Oke! Ik zal even zien of ik een goede kan vinden. Bedankt! :D

Ik heb nog een vraagje, want is een AMD CPU wel een goede keus? Het is natuurlijk goedkoper en ik wil het ook voornamelijk voor gamen gebruiken, maar is het echt ontzettend veel trager dan een i5 of i7?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan