Arbynthechief
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 okt 2009
Hey!
Ik wil graag m'n PC upgraden, maar ik ben niet ontzettend bedreven op dit gebied, dus misschien dat de mensen op dit forum me wat tips zouden willen geven.
Op dit moment zit er in m'n PC:
CPU Type: Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
RAM: 2GB DDR2
Moederbord: Gigabyte GA-P31-DS3L (Socket 775)
Videokaart: Sapphire HD4870 1GB GDDR5
Voeding: OCZ 600Watt
Nou heb ik al gekeken naar een nieuwe CPU, en dat zou dan best wel eens deze kunnen worden:http://tweakers.net/pricewatch/234282/amd-phenom-ii-x4-955-black-edition.html#tab:info. Als er betere alternatieven zijn dan hoor ik dat ook graag! Ik wil hierbij ook 4GB DDR3 RAM (met de optie daar later misschien 6GB of 8GB van te maken) geheugen bij stoppen, en hiervoor heb ik een socket AM3 moederbord nodig, en nu vraag ik me af, wat voor moederbord is een goede keus? Mijn kennis hierover is best wel beperkt
. En is de 600Watt voeding wel voldoende? Ik ga ook een nieuwe behuizing kopen.
Ik ben bereid ongeveer 300-400 euro uit te geven.
Dus hulp met het uitzoeken van een nieuw moederbord zou heel erg van pas komen!
Mvg,
Arbynthechief.
Ik wil graag m'n PC upgraden, maar ik ben niet ontzettend bedreven op dit gebied, dus misschien dat de mensen op dit forum me wat tips zouden willen geven.

Op dit moment zit er in m'n PC:
CPU Type: Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
RAM: 2GB DDR2
Moederbord: Gigabyte GA-P31-DS3L (Socket 775)
Videokaart: Sapphire HD4870 1GB GDDR5
Voeding: OCZ 600Watt
Nou heb ik al gekeken naar een nieuwe CPU, en dat zou dan best wel eens deze kunnen worden:http://tweakers.net/pricewatch/234282/amd-phenom-ii-x4-955-black-edition.html#tab:info. Als er betere alternatieven zijn dan hoor ik dat ook graag! Ik wil hierbij ook 4GB DDR3 RAM (met de optie daar later misschien 6GB of 8GB van te maken) geheugen bij stoppen, en hiervoor heb ik een socket AM3 moederbord nodig, en nu vraag ik me af, wat voor moederbord is een goede keus? Mijn kennis hierover is best wel beperkt

Ik ben bereid ongeveer 300-400 euro uit te geven.
Dus hulp met het uitzoeken van een nieuw moederbord zou heel erg van pas komen!
Mvg,
Arbynthechief.
Laatst bewerkt: