• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coordinaten toevoegen in excel ivm importeren in POIEdit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is goed.
Geen haast hoor! Morgen hele dag werken, dus toch weinig tijd.
Voel me wel bezwaard door alle vrijwillige hulp. Is echt helemaal top!!

Was mijn vraag wel helder? (gegevens via camping staan anders benoemd in invoerbestand, zie mijn laatste posting)

Groet!

Irene

Was mijn vraag wel helder? (gegevens via camping staan anders benoemd in invoerbestand, zie mijn laatste posting)

Het bestandje dat Rudi gemaakt heeft bevat een formule ( eigenlijk is het een tijdsdeling dat je maakt de lengte - breedtegraad delen door /24 ) om de Graden , Minuten , Seconden voor een gps positie te bepalen , jij moet enkel de lengte - breedtegraad intypen , daarna trek je de formule via de vulgreep tot de laatst ingevulde rij , klik je op de knop en hups het CSV bestandje staat op je harde schijf klaar om geselecteerd te worden voor je POI manager.

Toch blijft mijn komma fout staan. Sorry :shocked:
Als je op de knop duwt en de kolommen lengte- breedtegraad zijn ingevuld dan moet je normaal een werkend CVS bestandje krijgen tenzij je met een andere landinstelling van computer werkt .
Het CVS bestandje dat je destijds poste is een 2007 opmaak en daar krijg je de opmerking van MS O .......... met de macro van Rudi krijg je een normaal komma gescheiden cvs bestandje .
Ik ben zeker moesten we het je 1 maal voordoen ( naast U aan de CPU ) dat je direct de andere bestandjes vergeet , hoe makkelijk het is om meerdere POI in 1 bestandje te krijgen .

Leentje, ik heb kolom C en D terug zichtbaar gemaakt. Het is daar dat je Lat en Lon moet invullen. Kolommen E en F zijn louter informatief en worden automatisch via formule en VO getoond (niets aan veranderen !)

Bijlagen

Wat doe ik dan toch fout???
Ik heb van 2 camping gegevens toegevoegd. Deze wijzigen zichzelf met de komma op een heel andere plaats dan de overige camping.
Geprobeerd op de cvs knop te duwen. Maar ik zie nergens een cvs-bestandje met de extra gegevens terug.Bekijk bijlage Kopie van GPS.xlsm

Als ik jouw bestandje opendoe zie ik helemaal geen komma's ??
Het CSV-bestand staat steeds in dezelfde dir als waar je gps-bestand isopgeslagen op je harde schijf.

Laatst bewerkt:
Wat doe ik dan toch fout???
Dit zet jij in de cel breedte graad 4.861.488 een getal gescheiden door punten , dit moet er eigenlijk staan 48,61488 een getal met als celopmaak zie jpg .

Bijlagen

• getal gps.jpg
    getal gps.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Dit zet jij in de cel breedte graad 4.861.488 een getal gescheiden door punten , dit moet er eigenlijk staan 48,61488 een getal met als celopmaak zie jpg .

Nee, dat laatste heb ik ingevuld en werd automatisch omgezet naar de andere waarde.

Leentje, gebruik eens de komma als scheidingsteken voor decimalen. Waarschijnlijk is jouw instelling het punt voor scheiding van duizendtallen.

Nee, dat laatste heb ik ingevuld en werd automatisch omgezet naar de andere waarde.
Je celeigenschappen aanpassen :) doe een rechter muisklik op de cel en pas deze aan .

Of kopieer een cel die goed staat en plak deze op de plaatsen waar je de coördinaten invult .

YES, het werkt!!!! :)

Bijna.......

Ik heb geprobeerd het bestandje bij te sluiten, maar krijg de melding "invalid file" terwijl ze in mijn cvs bestandje wel keurig toegevoegd zijn.

Vervolgens geprobeerd te importeren, dat zou dan moeten werken. Maar helaas deze melding:

Cannot open file "C\ etc etc" Het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt.

Als je het CSV bestandje in Excel open hebt en je wil het importeren in MyPoi manager dan zal je waarschijnlijk deze melding krijgen > sluit dan het CSV ( Excel ) bestandje en probeer opnieuw . Excel bestandjes met macro kunnen zonder probleem geupload worden in zip of rar formaat > kwestie van geen virussje op de site te plaatsen .

Je hebt gelijk!
Krijg nu de reactie dat het bestandje geen coordinaten bevat. Tja.
Krijg het niet bijgevoegd. (invalid file)

Leentje64 ,

Volgens mij gebruik je niet de knop die op het tabblad staat .
De CSV bestandje die je post zijn handmatig opgeslagen , als je de knop "MACRO" gebruikt worden deze in de goede extentie opgeslagen zie jpg CSV goed , als jij ze handmatig gaat opslaan krijg je deze zie jpg CSV fout .

Vul in het tabblad die Rudi maakte in kolom A de naam in , in kolom B de camping , in kolom C de Lentegraad en in kolom D de breedtegraad druk daarna op de knop en selecteer dan je bestandje MijnPoi , aangezien jij een CSV bestandje post genaamd kopie GPS veronderstel ik dat je de knop niet hebt gebruikt . Of je moet eens opkuis houden op je HD en begin maagdelijk met het bestandje van Warme bakkertje .

Ik duik nu in mijn bedje > straks richting Luxemburg .

Bijlagen

• CSV fout.jpg
    CSV fout.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 40
  • CSV goed.jpg
    CSV goed.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 47
Heb je advies gevolgd, en alle bestandjes van de schijf geruimd.
Opnieuw begonnen met bestandje van Rudi.
Bestandje opgeslagen, heropend en campings toegevoegd.
Daarna op CVS knop geduwd en....niets.
Ik heb mijn lijstje in rar toegevoegd:
Bekijk bijlage GPS.rar

In al jullie en mijn tijd had ik m'n kaartenbak allang handmatig gevuld, maar ik wil het zo graag snappen :mad:
:), Irene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan