• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch niew werkblad maken bij nieuwe invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyD75

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Hoi,

Ik ben bezig met een excel bestand voor een vereniging en heb begrepen dat het mogelijk is dat excel automatisch een werkblad met de naam van dit nieuwe record aanmaakt. Ik heb deze vraag bekeken

wat ik eigenlijk wil is dat het nieuwe werkbald een kopie is van een bestaand werkblad, wat ik als sjabloon heb gemaakt, zodat je alleen de gegevens nog hoeft in te voeren.

(Ik wil mijn bestand toevoegen, maar krijg keer op keer error 500?):confused:

Ik hoop dat de mensen die dit lezen hier meer verstand van hebben en mij op weg kunnen helpen , ik ben nog nieuw met de programmeer codes

Groetjes Lucy

Ow ja en is het misschien moggelijk dat de naam die je invoert in die kolom direct een link krijgt naar het werkblad? Hoef je niet alle tabbladen af en kan je direct vanaf het overzicht klikken

Alvast bedankt

Antwoord op vraag 1:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A2:A10")) Is Nothing Then
    ActiveSheet.Copy after:=Sheets(Sheets.Count)
    Sheets(Sheets.Count).Name = Target
End If
End Sub

Indien een naam wordt ingevoerd in 1 van de cellen A2 t/m A10 dan wordt het huidige werkblad gekopieerd en achter het laatste werkblad geplaatst.

Antwoord op vraag 2:

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A2:A10")) Is Nothing And Target <> "" Then
    Application.Goto Sheets(Target.Value).Range("A1")
End If
End Sub

Indien 1 van de cellen A2 t/m A10 wordt geselecteerd en die cel is niet leeg, dan wordt het gelijknamige werkblad getoond.

----