• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren berekenen met diverse variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ik zie wat er staat in het bestandje, maar ik begrijp de formule gewoon niet.

Hoe vertaal ik dat naar mijn bestandje?

Haal de formule uit elkaar en probeer ze te begrijpen
=ALS(WEEKDAG(A3;2)<6;"ja";"nee")
zet wat datum in een kolom en trek deze formule door , als je deze onder de knie hebt dan
=MAX(0;MIN($F$2;C3))
en zo ga je verder tot je het geheel begrijpt .

Als een werkdag kleiner is dan een bepaalde dag zie je .........................

Ik ga aan de slag met mijn huiswerk :d en studiesite :d

Bedankt alvast en ik meld me weer als ik het begrijp of ook niet begrijp :thumb:

Wat er op die site staat, is me denk ik wel helder. Ik begrijp hoe ze de tijden berekenen.

Van de formule in het bestandje begrijp ik echter niets. Ik heb hem in stukken gehakt, zoals je voorstelde.

Er staat bijvoorbeeld
Code:
=ALS(WEEKDAG(A3;2)<6;"ja";"nee")

1. Als A3 een WEEKDAG is, moet er iets gebeuren. Dat snap ik. Maar wat wordt er dan bedoeld met de 2 in (A3;2)
2. Wat wordt er bedoeld met <6
3. Wat bedoel je met "ja";"nee"
4. En hier ben ik hem helemaal kwijt =MAX(0;MIN($F$2;C3))

Excel heeft alles aan boord om dit te weten te komen :thumb:
de weekdagen worden in Excel gemunerd van 1 tot 7 , als je nu een voorbeeldje maakt met

Bijlagen

• welke dag.jpg
    welke dag.jpg
    48 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
heb in vorige quote een bestandje geplaats . Die MIN of MAX formule is om je aan te tonen vanaf welk uur of tot welk uur er gerekend wordt .

<6 is tot en met vrijdag? Of wordt er iets anders bedoeld?

Laatst bewerkt:
<6 is tot en met vrijdag? Of wordt er iets anders bedoeld?
Hierbij een voorbeeldje voor de <6
Wat er op die site staat, is me denk ik wel helder. Ik begrijp hoe ze de tijden berekenen.
Waarom geef ik geen sluitende oplossing ? Uit jouw voorbeeldje blijkt dat dit niet je definitieve opzet is , uit ervaring weet ik dat de helpers oplossingen bedenken en dan krijgen we te lezen dat , dit daar staat en het andere staat ergens anders , we kunnen dan in feite herbeginnen met de formules samen te stellen .
Sorry als het wat cru overkomt , maar denk ook aan de helpers en maak / post je definitief bestandje waarmee je later gaat werken .

Bijlagen

Hmm.. kreeg een mailtje van een watchdog.

Heb nu een weekje of twee gestoeid ermee en het opgegeven. Ik kom er niet uit. Toch bedankt voor de hulp.

We hebben je vorderingen of obstakels niet zien verschijnen , als je vraag niet is opgelost hoef je deze ook niet op opgelost te zetten , maar als de helpers niks van jouw horen , dan gaan we ook niet verder zoeken . Een eerste indruk is wel dat je de basis van Excel een beetje mist , om dan verder te bouwen tot een hoge toren > jouw wens uren uit elkaar houden .

IK zie weinig tot geen probeersels qua zelf samenstellen van formules :(
Bij deze dan eentje met een vba functie .
Ik vermoed zelf als ik kijk via de hex editor dat je enkel vandaag wat data hebt toegevoegd .
Of verwacht je nog steeds een prive bestandje van .......... ( niet van mij , lees mijn handtekening )

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan