database muziek

• Onderwerp starter Onderwerp starter emou
  • Startdatum Startdatum
Als het je er niet om te doen is wijzer/vaardiger te worden in Access, gebruik dan gewoon Mediamonkey of een soortgelijk programma.

ben gepensioneerd.
Welkom bij de club :). Dan heb je in ieder geval tijd genoeg (hoop ik; ik heb het zelf nog niet zo ondervonden) om je wat meer in Access te verdiepen, dat kan geen kwaad lijkt mij.

Een muziekdatabase opzetten met één tabel en één formulier kan natuurlijk altijd, maar dan kun je net zo goed in Word of Excel gaan werken. Je gaat dan volledig voorbij aan het doel van een database. Je wint er geen gebruiksgemak mee, en al helemaal geen tijd. Het is in mijn ogen te vergelijken met het uit de lucht schieten van een drone van € 10.000,- met een F35. Dat zou geen zinnig mens doen. Toch?

Maar goed, het is jouw projectje. Ik wil er vandaag wel even naar kijken, en de procedure aanscherpen. Het steeds leegmaken en opnieuw vullen van de tabel lijkt mij in ieder geval een héél slecht uitgangspunt.
En ik verwijs nogmaals naar mijn bericht #9 en raad je dus aan om je muziek eerst goed te ordenen met MetaTags, en Mp3Tag te gaan gebruiken.

Terug
Bovenaan Onderaan