blauw scherm bij crash vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

sprankel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
De afgelopen weken valt de pc vaak uit en zie ik een blauw scherm waarop staat dat de pc gecrashed is. (Is geen goed nederlands woord voor vrees ik...) Hierna zet ik de pc uit en start op in veilige modus. Daarna kan ik hem weer in gewone modus heropstarten.
Wie weet raad??
Vriendelijke groet,
Hanneke

Staat er bij het blauwe scherm mischien ook nog een foutcode ? zoals STOP 0X00000001.

Blauw scherm

Klopt, meestal krijg ik de melding STOP met een lang nummer met nullen erachter. Soms ook loopt de pc "gewoon" vast en is er niets meer mogelijk.
En er zijn dagen dat hij het gewoon doet.
Heb alle schijven gecheckt en er lijkt hier niets mee aan de hand. Wie heeft advies? Ben niet heel erg thuis in computers, dus hoop op niet al te ingewikkelde adviezen.
Alvast heel erg bedankt.

Hanneke

nog even

Als stopcode geeft het systeem Stop: 0x00000096 aan

Probeer anders als je meerdere bankjes hebt met alleen 1 op te starten en kijk hoe dat gaat.

Beste verokeiz,

Welkom op Helpmij.
Ik ga je bericht verwijderen en verzoek je vriendelijk even een eigen topic te maken.
"Inbreken in een bestaande vraag zien we liever niet.

Dank je wel,

T

Probeer anders als je meerdere bankjes hebt met alleen 1 op te starten en kijk hoe dat gaat.

Het is een pc met 4 Gb. Over bankjes weet ik niks, zoals ik al zei, ben een leek op dit gebied.
Kun je me dan nog wel verder helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan