Usenet pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik denk erover om ook maar eens te beginnen met te downloaden van Usenet maar ik zou van iemand advies willen hebben als het kan.
Het is voor mij nog steeds erg moeilijk om te weten wat ik zou moeten nemen.
Ik dacht misschien sunny 60 of sunny 30 maar de snelheid Mbps 60 of 30 zegt mij niet genoeg, ik blijf dat ingewikkeld vinden.
Hoeveel Mb p/s kan ik dan in werkelijkheid downloaden? Ik zou eigenlijk een pakket willen nemen waarmee ik in werkelijkheid 3Mb p/s kan downloaden zodat ik nog ruimte over heb in mijn internet abonnement om tijdens het downloaden ook te kunnen internetten.
Mijn internet abonnement heeft n.l. een maximale download snelheid van 50 Mbps. Ik kan nu in werkelijkheid maximaal ong. 4Mb p/s downloaden en als ik een speedtest doe dan geeft het op 42780 kbps.

Een pakket waarmee ik 3 mb/s kan downloaden is voor mij prima.
Is er iemand die het wel begrijpt en me een advies kan geven?

Als de snelheid in Mb/s wordt gegeven, dan deel je deze door acht en dan heb je de snelheid in MB/s.
30 Mb/s komt overeen met 3,8 MB/s en 60 Mb/s met 7,5 MB/s.

Als je dus met 3 MB/s wilt gaan downloaden, dan kijk je voor een pakket met een snelheid van 24 Mb/s. Sunny 30 is dan de beste optie, lijkt mij. Met Sunny 60 zou je niet meer (of nagenoeg niet) kunnen surfen naast het downloaden, tenzij je het downloaden via Usenet een lage prioriteit zou geven. Bovendien komt 60 Mb/s boven de snelheid van je internetabonnement uit.

Aangezien je internetabonnement een snelheid heeft van 43 Mb/s, kun je bij downloaden op volle snelheid via Usenet en Sunny 30 dan nog surfen met 13 Mb/s (1,6 MB/s), dit is ruim voldoende.

Laatst bewerkt:
Toch nog even een vraagje.
Ik kreeg mijn code enz. opgestuurd via de email en daar stond bij: Poorten: 119, 80, 563 (SSL), 443 (SSL)
Ik kan maar 1 poort invullen en maakt het uit welke ik dan doe? Ik weet niet wat SSL betekent.

Als je aanmeldt met gebruikersnaam en wachtwoord moet je ofwel poort 443 of 563 gebruiken. Waarschijnlijk werken ze allebei, tenzij één van de poorten geblokkeerd is door je router. Als je niet gebruik maakt van het bovenstaande, dan volstaat poort 80.

SSL is de beveiligde versie van HTTP, HTTPS.

Zal wel lukken, lekker snel in ieder geval.
Grtz.

Ik kreeg een foutmelding en heb geen idee wat dit betekent.
Ik was 1 film aan het downloaden en aan het zoeken naar nog een film en toen
ik daar dubbel op klikte om deze te bekijken en evt. daarna te downloaden
kreeg ik de foutmelding.
Weet iemand wat dat betekent?
Foutmelding.jpg

Dit geeft aan dat je Usenet-client heeft geprobeerd 11 verbindingen te maken met de server, terwijl slechts 10 verbindingen zijn toegestaan.
Je moet anders even je client zo instellen dat deze max. 10 verbindingen kan vormen.

Oh ja duidelijk, bedankt.
Ik heb het nu lager gezet en dan download hij langzamer dus laat ik het maximum staan. Als ik nog eens een keer zo'n melding krijg stel ik hem even lager in.
Voor zover weer opgelost en nogmaals bedankt.

Valt me toch wel een beetje tegen dat Usenet. Er is een serie die er helemaal niet op staat en afleveringen van andere series die ik volg of films zijn er als torrent al wel maar nog niet op Usenet. Ik dacht dat het daar altijd eerder op stond. Alleen de snelheid van downloaden is perfect dit in tegenstelling van sommige torrents want dat kan soms erg lang duren.
Jammer dat ik niet op broadcast kan want daar zijn ze wel altijd sneller maar daar moet je een uitnodiging voor hebben.

Net als andere bronnen ben je ook op usenet afhankelijk van wat mensen erop zetten.

Het kan echter ook zijn dat sommige mensen iets onder een andere bestandsnaam posten (bijv. voor een bepaald forum of spotnet). Met een NZB zoekmachine kun je het dan niet onder de oorspronkelijke naam terugvinden.

Ik zal nog eens zoeken, ik heb het geprobeerd en dan openen met Spotnet maar dan komt het bewuste bestand niet.

@Robertusje:

Dan kan het zo zijn dat het er helemaal niet op staat.

Robertusje, hoe oud (of nieuw) is de spot die je probeert te downloaden?
Hoeveel spots staan er op de server (getal rechtsbovenin Spotnet)?

Ik heb bijv. gezocht naar The.Walking.Dead. S03E04 en dan de 1080 versie volgens de handleiding http://www.leren-downloaden.nl/nzb-zoekmachine/
Maar als ik dan open met Spotnet staat er niets alleen alle andere films e.d.

En dan toch nog iets onduidelijks voor mij.
Ik heb nu op proef sunnyusenet.
Als je nu een abonnement neemt bij Usenet of Usenext heb je dan weer andere bestanden of komt het allemaal uit dezelfde vijver? Of zijn er meerdere?

Laatst bewerkt:
SunnyUsenet heeft een retentie van 900 dagen: dit geldt mogelijk alleen voor bestanden, en niet voor headers (tekst). Daarom kan het zijn dat oudere spots niet zichtbaar zijn in spotnet.

Dan is het ook nog zo dat niet alles wat mensen op usenet posten in spotnet komt te staan. De NZB bestanden die je van een zoekmachine haalt kun je openen in een nieuwslezer, bijv. SABnzbd:

http://sabnzbd.org/

Spotnet maakt intern ook gebruik van SABnzbd om spots te downloaden, maar volgens mij kun je met spotnet niet echt NZB bestanden importeren.

Het komt inderdaad uit dezelfde vijver. Iets wat naar usenet geüpload wordt verspreidt zich automatisch over meerdere nieuwsservers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan