goedlichtJoost
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mrt 2012
Hallo allemaal,
Ik heb twee tabellen en twee formulieren.
Deze heb ik gelinkt met een relatie (een op veel).
In tabel 1 staan 2 waardes. een naam(primaire sleutel) en een getal.
In tabel 2 maak ik records aan die gebruik maken van tabel 1.
De primaire waarde is makkelijk op te halen en te onthouden. Echter zou ik nou ook het bijbehorende getal uit tabel 1 willen hebben op mijn formulier (maakt niet heel erg uit of het opgeslagen wordt in tabel 2, als het maar zichtbaar is op het formulier)
Hiervoor heb ik de functie DLookUp gebruikt.
Ik vul in mijn gewenste tekstveld (waar ik dus het bijbehorende getal van tabel 1 aan de hand van mijn keuze van record van tabel 1 wil laten zien) bij Besturingselementbron:
=DLookUp("naam van getal";"Tabel1";"naamtabel1 = naamtabel1intabel2")
Dit werkt 1 keer, maar wanneer ik nu in mijn keuzelijst de waarde van naamtabel1 wijzig, dan zou ik graag willen dat hij opnieuw het bijbehorende getal opzoekt.
Hoe kan ik dit realiseren
Mvg
Joost
Ik heb twee tabellen en twee formulieren.
Deze heb ik gelinkt met een relatie (een op veel).
In tabel 1 staan 2 waardes. een naam(primaire sleutel) en een getal.
In tabel 2 maak ik records aan die gebruik maken van tabel 1.
De primaire waarde is makkelijk op te halen en te onthouden. Echter zou ik nou ook het bijbehorende getal uit tabel 1 willen hebben op mijn formulier (maakt niet heel erg uit of het opgeslagen wordt in tabel 2, als het maar zichtbaar is op het formulier)
Hiervoor heb ik de functie DLookUp gebruikt.
Ik vul in mijn gewenste tekstveld (waar ik dus het bijbehorende getal van tabel 1 aan de hand van mijn keuze van record van tabel 1 wil laten zien) bij Besturingselementbron:
=DLookUp("naam van getal";"Tabel1";"naamtabel1 = naamtabel1intabel2")
Dit werkt 1 keer, maar wanneer ik nu in mijn keuzelijst de waarde van naamtabel1 wijzig, dan zou ik graag willen dat hij opnieuw het bijbehorende getal opzoekt.
Hoe kan ik dit realiseren

Mvg
Joost