advies over oude /tegenover nieuwe pc, ga ik er op vooruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

doorpletten

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Hallo,

ik zou graag willen weten of ik met deze nieuwe pc er in snelheid op vooruit ga,
ik game echt nooit met de pc maar doe wel veel rarren en parren en HD films kijken op de pc. en natuurlijk internet.

Mijn oude systeem: ook al weer een jaar of 5/6 oud
Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 ghz
3gb inter geheugen (max 4gb)

Ik wil graag of een I5 of een I7 systeem met 16gb intern geheugen.

maakt het nog uit of ik een I5 of I7 neem (behalve dat de I5 stukken goedkoper is) met de snelheid??

16GB werkgeheugen is overdreven veel ik denk persoonlijk dat je al ruim zat hebt aan 4GB de genoemde taken zijn geen ram vreters
verschil tussen een i5 en i7 is alleen merkbaar als je applicaties gebruik maken van hyperthreading support maar denk dat dit miniem is bij de taken die jij opnoemt
wellicht bij rarren zou het nog iets kunnen uit maken maar denk zelf dat je meer baat hebt aan een SSD die dit soort dingen snel kan weg schrijven

dus een i5 incombinatie met een SSD

@firest0rm, dus het geld wat de I7 duurder is haal ik er met wat ik op de pc doe niet uit. en is 16gb intern geheugen teveel, ik dacht dat je hier nooit genoeg van kom hebben??

maar de I7 is toch veel sneller dan een i5?? heeft toch meer ghz. of is dit dan toch te verwaarlozen. Maar is i5 wel weer sneller dan het systeem wat ik nu heb?

Ik zit namelijk te denken aan een ssd in mijn oude pc. (maar oude pc draait gewoon niet echt lekker meer)

Het gaat niet om GHz, het gaat om de architectuur van de cpu.
Firest0rm heeft gelijk, een SSD + i5 zal je veel beter afgaan.
Een i5 is misschien trager dan een i7 met hyperthreading maar in werkelijkheid is het verschil echt niet zo groot.
Die SSD zal je echt merken.

Laatst bewerkt:
Ik zou wel 8GB aanraden. Wat is je budget precies? En wat ga je met de computer doen? En ja een SSD is zeker het geld waard.

Laatst bewerkt:
@sander17111988

We weten helemaal niks van wat hij wil doen met de PC, hij gaat niet eens gamen zegt hij:

game echt nooit met de pc

Dan is het zonde van het geld om er een HD7950 in te stoppen. Misschien wil hij wel een wat sterkere processor zodat het in/uitpakken sneller gaat.

@doorpletten

Noem eens een budget?

Dacht dat hij juist voor gamen was.

Gelukkig ben jij scherp, denk dat ik te snel las. Als hij alleen maar wat Video's bekijkt. Zou ik hem een A10-5800K aanraden en geen videokaart, leuk SSDtje erin van 160-180GB en 2x1TB hardeschrijf in raid 0 configuratie.
Relatief zuinig ook nog en Cooler Master Silencio 550 kast. Lekker stil en een kaartlezer cadeau.

Neem aan dat hij de films rechtstreeks als bestanden van zijn pc wild afspelen. Maar inderdaad handig als hij eerst een budget noemt. Wat ook handig is om te weten op welke resolutie de films worden afgepeeld. We moeten hier wel een aansluiting voor hebben, die dit aan kan :)

Laatst bewerkt:
De i5 3570 kan ook wel 1080p afspelen neem ik aan. En voor het inpakken en uitpakken van bestanden is een wat snellere processor handig.

En dan RAID 0 op de twee harde schijven zetten lijkt mij onnozel, dan zou ik er liever RAID 1 op zetten.

Ik denk dat zoiets goed bij hem/haar zou passen.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...398419]=1&product[404841]=1&product[492067]=1

Das onnodig geld uitgeven. Als hij een pctje wild hebben, die goed voldoet wat hij wild gaan doen en niet overated is, zou zoiets prima zijn:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B557799%5D=1&product%5B566985%5D=1&product%5B557803%5D=1&product%5B452185%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B568312%5D=1&product%5B531769%5D=1

440 Euro met SSD.

Zo te horen wilde hij een krachtige pc, en volgens mij past mijn configuratie prima bij zijn doeleinden, nu maar weer wachten op de TS.

Zo daar ben ik weer, ik wil idd een krachtige pc, ik download veel films en games. Ik speel HD films af op een mediaplayer en games op xbox360. Ik wil alleen snelheid met de pc , vanwege pareren en unrarren. Wil tussen de 500 en 600 euro uitgeven. Ik game dus echt nooit met de pc? De films download ik dus op de pc en zet ze over op mediaplayer. Ik wil er wel graag usb3.0 op en dvd brander wil ik wel maar hoeft geen super deluxe ding zijn. ik had gelezen dat je op een Ssd schijf niet teveel data moet schrijven en weer deleten want zo ging hij minder lang mee, volgens mij bedoelen jullie dat ik op Ssd ga rarren of niet.

Ik heb een paar leuke systemen gevonden rond de 550 euro en i7 rond de 580.
Ik zal zo even de linkjes erop zetten, dan kunnen jullie zien wat ik bedoel

Dit zou goed zijn, een SSD zal je absoluut nodig hebben als je wil dat je pc snel is.
Je mag echt absoluut geen pc kopen zonder SSD erin, het zal je systeem veel sneller laten aanvoelen.
Dit systeempje is met een quadcore apu, dus je kan er gemakkelijk films op bekijken in HD.
KLIK

@lord4163, dat wor me net iets te duur, sorry. maar zijn de kant en klare systemen die ik hier erop zet niets?? vind het wel mooie prijsjes.
zeker de i7 bij compusale i7 met 16gb geheugen 2tb HD en usb3.0. de ssd kan ik er later nog in doen??

of toch een iets goedkopere I5 met ook 16gb, tb en usb3.0 en gelijk ssd erin

Ik zit toch te denken dat ik deze neem, iets minder geheugen (maar ik begrijp dat dat niet zoveel uitmaakt voor wat ik er mee doe) en iets minder hd.
maar voor maar 499 toch een i7, dan houd ik nog geld over voor een ssd.

https://www.compusale.nl/index.php?module=producten&action=show&id=857&cpath=25_240&cat=240

ssd
weet nog niet welke ik moet nemen. wel een 120gb (rond de 100 euro)

https://www.compusale.nl/index.php?...h=44_205&cat=205&sortby=product&sortorder=ASC

@lord4163, kan je aangeven waarom dit geen goed systeem is in jouw ogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan