advies over oude /tegenover nieuwe pc, ga ik er op vooruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
HKC = slecht levert slechte voedingen en behuizingen kans veel groter dat die dingen kapot gaan dan als je een A-merk voeding koopt
bij voedingen geld de regel goedkoop is duurkoop ik zou persoonlijk alleen al om die reden niet voor die pc gaan
koop er ook een degelijke voeding bij en je mag hem van mij kopen (ben je wel je garantie kwijt)

@lord
corsair vengeance is onnodig hij gaat geen gebruik maken van XMP dus kun je net zo goed ook goedkoper geheugen kopen
assemblage en windows ben je vergeten komt dus nog ruim 130 euro bij

Laatst bewerkt:
sorry of deze
GOEDKOOPSTE > INTEL CORE I5 3550 4x3.3ghz>500GB>4GB >HDMI USB3.0
- BEHUIZING CoolerMaster Elite 310 430W
- BESTURINGSOFTWARE Geen besturingssyteem, ik installeer zelf!
- DRAADLOOS INTERNET Geen Wifi-adapter
- DVD/BLU-RAY LG DVD Brander 24x +/-
- GARANTIE UITBREIDEN 2 Jaar Garantie
- GEHEUGEN 8GB Kingston geheugen ipv 4GB
- HARDESCHIJF 500GB S-ata3 Hardeschijf
- KAARTLEZER Geen Kaartlezer
- SSD Samsung 840 Sata-600 120GB
- VIDEOKAART volgens configuratie (zie hierboven)

komt ie opo 558 euro.

dat laatste

Aantal Totaal
GOEDKOOPSTE > INTEL CORE I5 3550 4x3.3ghz>500GB>4GB >HDMI USB3.0
- BEHUIZING CoolerMaster Elite 310 430W
- BESTURINGSOFTWARE Geen besturingssyteem, ik installeer zelf!
- DRAADLOOS INTERNET Geen Wifi-adapter
- DVD/BLU-RAY LG DVD Brander 24x +/-
- GARANTIE UITBREIDEN 2 Jaar Garantie
- GEHEUGEN 8GB Kingston geheugen ipv 4GB
- HARDESCHIJF 2TB sata3 hardeschijf in plaats van 500GB
- KAARTLEZER Geen Kaartlezer
- SSD Samsung 840 Sata-600 120GB
- VIDEOKAART volgens configuratie (zie hierboven)

bijna het zelfde maar met grotere hd voor 600 euro

16GB werkt fijn hoor ;)

Lekker snel services bij het opstarten in je geheugen laden. Ook kan je veel services tegelijkertijd aanzetten. Zonder je druk te maken.
Ik heb een PC met 16GB en zou nooit meer lager gaan.

wat een onzin sander 16GB werkgeheugen zal zijn services en processen niet sneller doen opstarten

werkgeheugen is net een snelweg door er extra banen bij aan te leggen gaan autos niet opeens sneller rijden pas als er veel autos op de weg rijden zijn die extra banen nodig
zelfde geld bij geheugen pas als men veel programmas of zware render programmas gaat gebruiken is veel werkgeheugen nodig
16GB is totaal overbodig zelfs 8GB is ruimschoots genoeg de snelheid van het geheugen is meer van belang 1600mhz geheugen is op het moment de standaard

Laatst bewerkt:
@sander17111988, ik weet niet wat jij met jouw pc doet dat je geregeld meer dan 8GB gebruikt, maar ik heb aan 8GB genoeg, zelfs als ik er een virtual machine naast draai.
8GB is ruim genoeg voor wat TS er mee doet, die extra 8GB wordt dan nooit gebruikt, zonde. Sowieso niet besparen op de voeding, dat kan funest zijn voor je pc. Ook heb je aan een i5 ruim genoeg, een i7 levert nauwelijks een paar seconden tijdswinst bij unrarren, en de integrated graphics van een 3570 of een 3770 zijn exact hetzelfde, dus dat maakt ook geen verschil. Ga voor een i5, 8GB 1333 Mhz werkgeheugen en een 400 watt voeding van corsair, ocz, antec of coolermaster.
Ook is het belangrijk hoe je je beeldscherm aansluit, want de meeste moederborden hebben maar een beperkt aantal aansluitingen voor beeldschermen. Ik neem aan dat het HDMI is voor mijn configuratie.
Hier mijn configuratie, rond de 500 euro, met kwaliteitsvoeding, 8GB ram, een i5 3570k, een ASRock b75 mobo, een snelle 120GB ssd en een 1TB Western Digital blue hdd. Als je wil kan je 15 euro meer uitgeven voor een z77 mobo, waarmee je je i5 kan overclocken. Dan moet je wel een andere cpu cooler kopen.

@stratoer mooie samenstelling als ik zo kijk.

maar nu moet ik hem zelf in elkaar zetten, heb ik nog nooit gedaan maar volgens mij is dit niet zo moeilijk. maar kan ik niet beter voor 1600mhz geheugen gaan of is dat weer veel duurder.

overclocken van de I5 ik weet niet eens wat dat is.

verder heb ik er liever 2tb harde schijf in.

mooi meegedacht voor me. thanx.
ik lees je reaktie wel weer.

wat een onzin sander 16GB werkgeheugen zal zijn services en processen niet sneller doen opstarten

werkgeheugen is net een snelweg door er extra banen bij aan te leggen gaan autos niet opeens sneller rijden pas als er veel autos op de weg rijden zijn die extra banen nodig
zelfde geld bij geheugen pas als men veel programmas of zware render programmas gaat gebruiken is veel werkgeheugen nodig
16GB is totaal overbodig zelfs 8GB is ruimschoots genoeg de snelheid van het geheugen is meer van belang 1600mhz geheugen is op het moment de standaard

Je slaat de Spijker op ze kop. Laat dat nou hetgene zijn wat ik aangaf. Veel en zware services op me achtergrond draaien. Zoals virtuele machines en ge conect met mijn Xbox.
VMware services draaien bij mij altijd op de achtergrond.

TS zou wellicht geen gebruik maken van VMware ofwel? Misschien wild hij een virtuele linux bak op ze pc draaien? Mijn PC verbruikt nu al 7GB werkgeheugen.

Alleen met een beetje internetten(8 tabbladen). Mirc, Vmware, Skype, muziek/spotify, xbox, skydrive en telefoon die update.

Laatst bewerkt:
Dan ben je wel dom als je een pc ga kopen met een slechte voeding en die gelijk vervangen. Je kan het ook laten bouwen door azerty, dan komt er 50 euro bij.

Hoi manne,

ik zou graag wat reaktie krijgen op de configuratie van stratoer, vind hem er goed uitzien.

ook had ik wat vragen gesteld aan stratoer zelf, ik hoop nog op een reaktie van hem.

heb even de configuratie van Stratoer op gezocht bij azerty dit in verband met het in elkaar zetten.
ze hadden alleen de behuizing niet die stratoer opgezocht had.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...364046]=1&product[555971]=1&product[500516]=1
kom wel iets duurder uit maar ik weet niet of ik het aandurf om zelf de cpu enzo erin te zetten, de rest is niet zo spannend.
verder heb ik een 2tb hd erin gedaan.
maar hoe zit het met een fan in dit systeem die ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik hoop op een paar reaktie ook omtrent de zelfbouw van de pc.

Laatst bewerkt:
Lijkt een prima configuratie van strastoer, ik zou de voeding niet wijzigen, dit is goede kwaliteit en heb je nog mogelijkheid om er bijvoorbeeld nog een videokaartje in te zetten.

Nog even 2 vragen voordat ik ga bestellen.
1. Het geheugen is 1333mhz, kan ik niet beter gelijk 1600mhz nemen, volgens mij kan dit op deze mobo.(welke kan ik dan beter nemen)
2. Ik heb op mijn monitor geen hdmi wel (volgens heet dit zo)dvi, de aansluiting is een raar blokje met allemaal gaatjes.
Kan dit wel met deze videokaart/mobo die erin zit.,

Ik hoop op nog een reakties.

Oja toch nog extra vraag, moet er niet een extra fan in, volgens mij zit er 1 in de kast is dat niet te weinig. Ik heb nog 3 wat oudere pcs staan kan ik hem daar uithalen.

Nu lees ik ook over xtra stille voeding is dat nog een optie voor mij.

Rare stekkers allemaal, zou verboden moeten worden! :P (Alles moet draadloos)
Zou gewoon lekker die 1600Mhz pakken en voor prijs kwaliteit is het zelfs beter. Kost wellicht 2 euro extra.

Zou de voeding zo laten, als je later wild uitbreiden met een videokaart? Hoef je geen andere voeding te kopen.
Anders kan je de 300 watt voeding gebruiken. Het heeft een DVI aansluiting inderdaad. Is dat rare blok wit?

Fan kan je altijd erin doen, is gewoon iets wat mooi is meegenomen, maar geen must.

Laatst bewerkt:
sorry voor de late reaktie,
de stekker is idd wit.

De kast de stratoer in zijn configuratie heeft staan is slecht leverbaar (14 dagen levertijd) de prijs beviel me wel. waar moet ik op letten om een andere kast te zoeken.

@Sander17111988, je zegt dat het geheugen maar 2 euro duurder is maar dit scheel ruim 20 euro. is het verschil van 1333mhz of 1600mhz echt goed te merken??

Ik hoop op nog wat reaktie want morgen wil ik de configuratie van stratoer gaan bestellen. Ik bestel de cpu en moederbord bij azerty want voor 15 euro zetten ze dat in elkaar, de rest kan ik zelf wel.

Niet als je de juiste modules pakt. Je gaat het inderdaad wel merken. 1333 Is low profile en 1600 mid. http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B478347%5D=1 Als de stekker wit is. is het goed. Deze heb je nodig.
Als je een behuizing koopt. Moet je letten op:

1. minimaal 3x3.5 Inch expensian bays.
2. Midi tower, om je spullen erin te bouwen
3. Kast zonder ingebouwde voeding.
4. 2.5 inch bay is leuk om later uit te breiden met een SSD. Maar is geen must.

Wat dacht je van zoiets: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B490029%5D=1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan