advies over oude /tegenover nieuwe pc, ga ik er op vooruit

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor het meedenken,

ik heb ff gegoogled over de GeiL geheugen maar dit schijn wel erg goed geheugen te zijn. is er verschil tussen de geheugens, want die jij aan geeft heeft wel een mooi prijsje maar ik ben nu toch al geld aan het uitgeven en dan vind ik de 20 euro extra wel oke, maar als je denk dat het weinig uitmaakt dan natuurlijk graag de goedkoopste:) ,

mooi meegedacht over de kast maar ik vind die futuristische kasten niet zo mooi, ik heb hem liever strak en er moet natuurlijk een SSD schijf. en ik heb in mijn oude pc nog 3 extra hd's zitten die wil ik er graag nog bij steken,
dus 4 hd's en 1 ssd.

bedankt voor het kijken voor mij want ik heb er zelf echt de ballen verstand van.

Ja GEIL is altijd de beste gamer geheugen geweest. Vanwege hun unieke modules en ze zijn goed en makkelijk overclockbaar. Gezien jij toch een K serie processor neemt. Kan je misschien wel beter daarvoor gaan. Maar dan kan je de 1333Mhz versie pakken. Echter als je gaat overclokken, moet je apparte processor koeler aanschaffen en een Asus Extreme 4 boardje. Als je niet gaat overclocken kan je processor iets goedkoper maken en de geheugen gebruiken die ik aangaf. Dan heb je ook geen extreme boardje nodig. + andere processer koeler is geen must.

Is deze kast wat? http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B406577%5D=1
Geisoleerd om geluid te dempen. Goede airflow, 2 stille ventilators meegeleverd en Kaartlezer cadeau. 1x SSD sleuf en 6x Normale HDD sleuf. Plaats voor 1 extra 120MM/12Cm fan

Wat heb je nu precies in je samenstelling? Graag gedaan ;)

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...364046]=1&product[555971]=1&product[500516]=1

dit is de configuratie die stratoer voor me bedacht heeft. Hij had alleen een 1tb hd erin en daar heb ik 2tb van gemaakt.
Overclocken is niet mijn bedoeling (zou niet weten waarom) ik gebruik de pc echt alleen maar voor internet, Downloaden en parren en rarren verder niet.

ik had zelf deze pc gezien bij computergalaxy
Aantal Totaal
GOEDKOOPSTE > INTEL CORE I5 3450 4x3.1ghz>500GB>4GB DDR3
- BEHUIZING CoolerMaster Elite 310 430W
- BESTURINGSOFTWARE Geen besturingssyteem, ik installeer zelf!
- DRAADLOOS INTERNET Geen Wifi-adapter
- DVD/BLU-RAY LG DVD Brander 24x +/-
- GARANTIE UITBREIDEN 1 Jaar Garantie
- GEHEUGEN 8GB Kingston geheugen ipv 4GB
- HARDESCHIJF 2TB sata3 hardeschijf in plaats van 500GB
- KAARTLEZER Geen Kaartlezer
- MOEDERBORD Gigabyte B75M-D3V incl. USB3 / SATA3 / DVI /
- SSD Samsung 840 Sata-600 120GB
- VIDEOKAART volgens configuratie (zie hierboven)

voor 577 kant en klaar maar dit werd afgeraden en kwam Stratoer met een zeer mooie configuratie die ik zelf ook wel zie zitten.
alleen het in elkaar zetten van de cpu op het moederbord zit ik niet zo zitten de rest aansluiten is niet zo moeilijk.

ik vind het wel een mooie kast die je uitgezocht hebt. maar ik wil onder de 600 blijven inclusief inelkaar zetten dus deze is iets te duur. maar vind wel weer die stille fans mooi.

maar even een vraag tussen door,

op het mobo staat bij dat er usb 3.0 opzit(dit wil ik ook hebben) maar bij sommige kasten zie ik wel 3.0 staan en bij sommige niet, dit begrijp ik niet helemaal.
de usb 3.0 zit toch op het mobo en komt toch achter uit de pc??

maar als er geen usb3.0 bij de specs vd kast staat dan kan je geen usb 3.0 erop doen??

Dit gaat dan over de USB poorten op de kast, de USB poorten achter op het mobo kun je zo ie zo gebruiken.

Haha, dat is geen snelle PC ;)

Haha jawel snel hoor.
Alleen niet erg krachtig. Door de CPU.
Alleen met die SSD wordt een systeem met niet erg sterke CPU en GPU alsnog supersnel.

Dit systeem zal opstarten in 6 secondes en alles wat je aanklikt zal direct verschijnen.
De CPU kracht is voldoende voor de doelen van de gebruiker.

Het uitpakken zal langer duren dan bij een i5 dat klopt helemaal. Dit is ook een super budget systeem dat toch snel is.
Lees net ff de post terug en lees dat de Topic starten veel part en rart. Een snellere CPU kan jah als hij die rar snelheid noodzakelijk vind.
Ikzelfs zou als de topicstarter toch meer CPU snelheid wilt gaan voor een amd A8. (of A10 voor meer grafische prestaties).

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...364046]=1&product[555971]=1&product[500516]=1

dit is de configuratie die stratoer voor me bedacht heeft. Hij had alleen een 1tb hd erin en daar heb ik 2tb van gemaakt.
Overclocken is niet mijn bedoeling (zou niet weten waarom) ik gebruik de pc echt alleen maar voor internet, Downloaden en parren en rarren verder niet.

ik had zelf deze pc gezien bij computergalaxy
Aantal Totaal
GOEDKOOPSTE > INTEL CORE I5 3450 4x3.1ghz>500GB>4GB DDR3
- BEHUIZING CoolerMaster Elite 310 430W
- BESTURINGSOFTWARE Geen besturingssyteem, ik installeer zelf!
- DRAADLOOS INTERNET Geen Wifi-adapter
- DVD/BLU-RAY LG DVD Brander 24x +/-
- GARANTIE UITBREIDEN 1 Jaar Garantie
- GEHEUGEN 8GB Kingston geheugen ipv 4GB
- HARDESCHIJF 2TB sata3 hardeschijf in plaats van 500GB
- KAARTLEZER Geen Kaartlezer
- MOEDERBORD Gigabyte B75M-D3V incl. USB3 / SATA3 / DVI /
- SSD Samsung 840 Sata-600 120GB
- VIDEOKAART volgens configuratie (zie hierboven)

voor 577 kant en klaar maar dit werd afgeraden en kwam Stratoer met een zeer mooie configuratie die ik zelf ook wel zie zitten.
alleen het in elkaar zetten van de cpu op het moederbord zit ik niet zo zitten de rest aansluiten is niet zo moeilijk.

ik vind het wel een mooie kast die je uitgezocht hebt. maar ik wil onder de 600 blijven inclusief in elkaar zetten dus deze is iets te duur. maar vind wel weer die stille fans mooi.

I5 is veel te overated daarvoor en de K serie staat voor overclocken ;) Als je toch geen videokaart neemt en het alleen maar voor huis tuin en keukenwerk + downloaden is.
Neem zoiets:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B557800%5D=1&product%5B603795%5D=1&product%5B473463%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B406577%5D=1&product%5B558628%5D=2&product%5B442249%5D=1

- Heb je toch de stille kast
- Mooie kast
- Goed uitbreidbaar
- 4x4=16GB geheugen op 2133Mhz om mee te raggen en parren. (Zoveel instaleren als je wild, kan tot 200 processen aan bij het opstarten of 500 internet tabladen tegelijk openen, samen met MIRC SKype ect :P)
- 240 GB, highend SSD 550/550 > Start programma's, internet, Windows tot 10x sneller op. Dit moet je C:/ worden.
- 2TB groene hardeschrijf
- Qaudcore met goede ingebouwde grafische kaart. Om Full HD 1080DPI zonder problemen af te spelen. (3,4 Ghz) Met hogere pixelrate (Turbo) Kan je aanzetten tot 4Ghz.
- Energie zuinig.
- 4x USB 3.0 en 6x USB 2.0
- Kaartlezer.
- Je andere hardeschrjven staan in raid voor dubbele snelheid lezen/schrijven.

DVD brander moet je uit je oude kast pakken. Deze kan je nog gebruiken. I5 is voor photoshoppen ect bedoeld.

Laatst bewerkt:
Ha Sander je maakt het me wel moeilijk,

ook een mooi systeem maar op een of andere manier zegt mijn gevoel geen amd te nemen, vraag me niet waarom. maar als ik google op amd vs i5 dan krijg ik veel benchmark enz. berichten en daar staat de i5 altijd boven de amd A.
voor mij komt het systeem ook iets te duur uit. Ik heb het idee dat de I5 een krachtigere cpu is dan de amd zoals je zelf al zegt is de I5 voor photoshoppen dus moet rarren, parren helemaal geen moeite zijn.
de 16gb geheugen staan me wel aan maar uit eerder antwoorden in dit topic begreep ik dat dat erveel is. (is amd niet meer om mee te gamen?)

je hebt me nu erg aan het twijfelen gebracht.
pffff weet ff niet wat te doen

Ja AMD is ook nog om mee te gamen (Phenom serie). AMD heeft nu verschillende serie's. AMD stond altijd bovenaan in het lijstje van energie slurpende Procesorren. Denk nog steeds aan de Phenom II X4 of X6.
Echter de AMD A varianten zijn zuiniger dan de I5. Wat versta je onder raggen en parren? Ik versta daar onder lekker veel dingen tegelijkertijd open hebben staan en veel installeren.

Eind 2006 had ik een Pentium 4 gekocht van Intel 3,2 GHZ. (Dell dimension 5150) vorig jaar een budget systeem gekocht van AMD met de Athlon X3 450. Zeer tevreden. Zal ook nooit meer een Intel systeem kopen, omdat ze relatief duur zijn. (Kwa prijs/kwaliteit verhouding) Even afkloppen.

Je moet de overstap durven maken ;)

Ik doe ongeveer hetzelfde als jou, beetje office, veel downloaden, films kijken, internetten, af en toe COD 5 (Spel van 2008), Need for Speed Hot pursuit 2010 spelen. Wat hij goed trekt op medium settings. Echter zou je met de A-10 op High settings kunnen spelen, zonder een extra videokaart te hoeven aanschaffen.

Ik verzeker je dat je er geen spijt van krijg. Misschien alleen maar meer voordelen voor jou gebruik. Waar ik zeker bewust van ben. De I5 heeft hogere benchmarks, maar wat ik al aangaf de I5 is juist voor photoshoppen. Videobewerking en zal met het unrarren van bestanden, wellicht 2-3 seconden sneller zijn. (Dan voor die meer prijs) Daarnaast met je SSD kan je het weer sneller weg schrijven. Dit is dan om het even.

De SSD bied vele voordelen. Dit word ook je C:/ volume, dus hoe groter hoe meer je kan installeren.
Je kan 8GB uit het systeem halen in hij wat goedkoper. 570 euro, kan je er later nog altijd 8GB bij prikken.

Laatst bewerkt:
Benchmarks, wanneer je kijkt naar winrar en 7zip, dan zie je dat die i5 veel beter is.
Ga maar voor die, Intel HD 4000 voldoet zeker aan jouw eisen.

Benchmarks, wanneer je kijkt naar winrar en 7zip, dan zie je dat die i5 veel beter is.
Ga maar voor die, Intel HD 4000 voldoet zeker aan jouw eisen.

Processor is 85 Euro duurder, slechtere grafische kaart. Je moederbord en geheugen worden weer duurder. Als je dezelfde specs wil van een AMD systeem. Kwa deze onderdelen.
Daarbij zou je dus moeten inleveren op je SSD, geheugen en kast, als we het vergelijken met mijn AMD samenstelling. Kwestie van je prioriteiten stellen en heb je het wel nodig, voor het geen wat je gaat doen?

Of je nou 10-20 seconden langer wacht of 10-20 seconden winst hebt? In de tussen tijd kan je met je grote hoeveelheid geheugen andere activiteiten op je pc doen.

Laatst bewerkt:
Die A10 was effectief gemaakt voor gewone pc'tjes, omdat die zo'n sterke graphics heeft.
En 16 GB geheugen is echt wel te veel. Mijn systeem gebruikt al nooit meer dan 5 GB, en ik gebruik het voor office/internet/games.
16 GB is dan zeker overkill, je hebt het nu al enkele keren gezegd, maar ik zou dan wel graag wat bewijzen zien.
@TS
Ik zou alleszins de samenstelling van Stratoer nemen, en als het geld ervan af kan de SSD van sander nemen.

Eind 2006 had ik een Pentium 4 gekocht van Intel 3,2 GHZ. (Dell dimension 5150) vorig jaar een budget systeem gekocht van AMD met de Athlon X3 450. Zeer tevreden. Zal ook nooit meer een Intel systeem kopen, omdat ze relatief duur zijn. (Kwa prijs/kwaliteit verhouding) Even afkloppen."]Eind 2006 had ik een Pentium 4 gekocht van Intel 3,2 GHZ. (Dell dimension 5150) vorig jaar een budget systeem gekocht van AMD met de Athlon X3 450. Zeer tevreden. Zal ook nooit meer een Intel systeem kopen, omdat ze relatief duur zijn. (Kwa prijs/kwaliteit verhouding) Even afkloppen.
wat een onzin allemaal...

ik snap ook helemaal niet wat een oude processor van 2 generaties terug ook maar iets heeft te maken met de keuzen die de TS moet gaan maken
ik weet niet of je het weet maar de markt veranderd ook, er komen andere producten uit en er zijn altijd wel prijs vechters geweest.
de een doet het beter in bepaalde segment dan de ander ongeacht of de processor nou van Intel of AMD afkomt
klop jij lekker een end weg je reactie heeft in ieder geval voor nu totaal geen houvast meer omdat Intel in vrijwel ieder segment een betere tegen hanger heeft.
AMD heeft alleen op HTPC gebied met de APU omdat de gpu prestaties zo goed zijn echter zal dit met toekomstige Haswell ook einde oefening zijn.

nogmaals 16GB werkgeheugen is iets waar de ts NIKS aan heeft Misschien als meneer eens in Sony Vegas wat wilt gaan renderen maar beetje office internet en gamen is niet meer dan 5GB
de reden waarom er gekozen word voor 8GB werkgeheugen is voor overhead en DUAL channel geheugen

laten we gewoon maar de benchmarks er bij halenklikerdeklik
zoals je kunt zien eindigt de A6 een heel stuk lager dan de meeste Intel cpu's en crysis kan 4 cores aan spreken
waarom presteerd een i3 met maar 2 cores beter dan een A6 met 6 cores?
omdat de Bulldozer processors nogal traag zijn een Intel Ivy bridge proc kan op 1 klok veel meer berekingen uitvoeren dan een Bulldozer processor
(stoom trein vs Diezel trein andere manier van berekenen ook al gaan ze even snel de diezel kan meer trekken meer paarden kracht dus)

nog een benchmark die de A10 er ook bij heeft zitten
klikerdeklik (niet naar 1080P kijken want daar is de videokaart de bottleneck daarom hebben ze daar ook vrijwel allemaal de zelfde score)

de A10 kost 113 euro
en de i3 2120 101 euro
dus dat Bang for Buck verhaal kun je in de prullenbak gooien

er is een reden waarom AMD het nu ook niet zo goed doet op de desktop markt he....

Laatst bewerkt:
Heb ik gezegt dat Intel niet beter is dan? Daar in tegen is elke single core van Intel 20% krachtiger. Je hoeft geen benchmarks erbij te halen hoor. Ik ben een ambassadeur van Asus en Intel geweest. Heb heel wat trainingen over Intel en Asus gehad. Voor jou informatie staat Intel al overal te promoten. Denk alleen al op de game servers. Runs grate on a Intel core I7. Ja dat begrijp ik :P (Dit sponserd Intel). Dan hoef jij er niet bij te promoten hoor, of sponseren ze jou ook? Intel gaat de laatste tijd ook achteruit, omdat er juist meer vraag naar tablets op het moment is. Ja en Asus heeft ook tablets, was daar wat drukker dan bij de laptop afdeling ;)
Dan nog wel bij de mediamarkt. Een flut tent volgens jou...

Ik zeg alleen dat je prioriteiten moet stellen en of je het wel nodig hebt. Hoef je niet gelijk fanboy gedrag te gaan vertonen. Het is helemaal niet aan de orde voor de TS om zoon krachtpatser te gebruiken. Wat ik al aangaf kan hij van de 16GB > 8GB maken.
Aangezien hij nog geld over had, kan hij voor de 16GB gaan.

Met dat verhaal geef ik aan, dat hetgeen wat ik heb minimaal is en al voldoet. (Wat hetzelfde is wat de TS er mee doet)
Alles erboven voldoet al helemaal.

Laatst bewerkt:
fanboy?????????? waar heb je het over man
je loopt allemaal verhalen te verkondigen die nergens op slaan en niks met de vraag die de ts stelt te maken

het feit dat je het überhaupt al over 16GB werkgeheugen hebt laat zien dat je geen benut hebt van wat het doel van de ts is
misschien heb jij dat nodig maar de ts niet dus houd dat geld in de porto

ik raad graag AMD aan als AMD ook goede prijs/prestatie producten levert helaas heeft AMD er zeer weinig op dit moment
ik kijk naar de feiten en speel daar op in daar voor hoef je geen "fanboy" te zijn om dat dan ook in te zien

Ik ben een ambassadeur van Asus en Intel geweest. Heb ik heel wat trainingen over Intel en Asus gehad.
waar slaat deze reactie nou weer op? gezien je reacties betwijfel ik dit

ben ambassadeur van Heineken geweest maar lust geen bier! die twee dingen hoeven dus niks te betekenen...

Laatst bewerkt:
Vanwaar haal je het feit dat Intel achteruit gaat, ik ben geïnteresseerd :).
Ze hebben enkele tablet cpu's met een extreem lage TDP, als dat niet verkoopt dan weet ik het ook niet.

Maar je kan niet ontkennen dat bijvoorbeeld een i5 3350p een veel betere keuze is.

Beter lezen. Dat heb ik niet gezegt, het is vele malen krachtiger. Maar niet voor zijn gebruik (overated). De I7 is nog krachtiger.
Kan je 2x de AMD FX-8350 erin gooien, dan kom je er pas boven uit :)

De ARM en Nvidea chip verkopen wat beter, bij de tablets. Ipad, maar Apple bemoei ik mij niet mee. Weet alleen dat ze Intel afgestoten hebben en binnenkort eigen processors maken.
Heb nog niet zoveel Tablets met Intel gezien. Dat gaat Intel waarschijnlijk veranderen met de Haswell processor.

ben ambassadeur van Heineken geweest maar lust geen bier! die twee dingen hoeven dus niks te betekenen...

Waarschijnlijk dat je weet, wat voor gist heineken gebruikt?
Mijn reactie slaat op Intel en dat ik de voordelen en nadelen wel weet, logisch?
Maar raden jullie TS, maar wat leuks aan ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan