Game pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier is dan de versie met de voeding voorgesteld door subplayer. Nog verbeteringen om minder geld uit te geven dan de 574 (!) euro die er nu staat?

Groet,
GFG

Met die voeding ga je het waarschijnlijk niet halen. Zou eerder voor 600W ofzo gaan.
Btw: Je hebt een green drive, is wel lekker groot maar die heeft iets mindere performance, omdat die voor opslag bedoelt is ipv dan de normale "Blue Serie"

Laatst bewerkt:
Ik zou toch dit systeem eens overwegen, de game prestatie is veel beter.
@MerlijnD
De voeding werkt hoor.
130w voor gpu+70w voor cpu + 40w (al te veel :)) voor de rest met 85% efficiëntie= 100w op overschot :p

Ik zou toch dit systeem eens overwegen, de game prestatie is veel beter.
@MerlijnD
De voeding werkt hoor.
130w voor gpu+70w voor cpu + 40w (al te veel :)) voor de rest met 85% efficiëntie= 100w op overschot :p
Het zal dan wel zo zijn :P heb zelf de corsair builder 500W maar die blies zichzelf op na 1 jaar, want ja alles moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk.

@subplayer52; waarom kies je voor dat moederbord? Gewoon nieuwsgierig, maar wat is dan het verschil met het moederbord dat ik had gekozen? En waarom een andere voeding en processor?

Ik wil namelijk wel weten wat ik ga aanschaffen en waarom als het definitief wordt :p

Groet,
GFG

Ik zou niet voor amd gaan op het moment, aangezien de Phenom al behoorlijk outdate is.
Zelf zou ik toch maar voor een Ivy bridge gaan. (Blijft nog lang upgradebaar + betere prestaties dan die Phenom)

Maak jij maar is een vergelijking dan.
Je weet wel dat je min of meer appels met peren vergelijkt. Omdat beide een andere opbouw structuur hebben. Dier en plant is wat anders dan een spel vergelijken met een spel.

TS vroeg aan mij het verschill tussen de Phenom en de I5. Waarop Firestorm reageerde dat ik onzin loop de verkopen en jij met de FX serie kwam :)

geniaal hoe hij hier zelf zijn hele theorie teniet doet en er gewoon niet bij stil staat

sorry moest ff:D

@subplayer52; waarom kies je voor dat moederbord? Gewoon nieuwsgierig, maar wat is dan het verschil met het moederbord dat ik had gekozen? En waarom een andere voeding en processor?

Ik wil namelijk wel weten wat ik ga aanschaffen en waarom als het definitief wordt :p

Groet,
GFG
Het is een atx bord, oogt imho iets mooier en het ondersteunt ook raid.
Maar waarom zou je voor dat systeem moeten gaan?
Wel, de game prestatie hangt voor het grootste deel af van de gpu, die in die samenstelling heel wat sterker is.
De cpu zal maar een kleine bottleneck zijn en in feite zal je niet zoveel merken van die cpu, je zal inderdaad wat sneller moeten upgraden, maar na enkele jaren moet je dat zoiezo doen, alleen zal het een jaartje of zo vroeger zijn.
@MerlijnD
Ivy Bridge blijft niet lang meer upgradebaar, je zit al aan de top qua prestaties voor socket 1155 en Intel schakelt nu over op een andere socket voor Hasswel.

geniaal hoe hij hier zelf zijn hele theorie teniet doet en er gewoon niet bij stil staat

sorry moest ff:D

Je gaat met mij een discussie aan over AMD VS Intel en de hele mik mak erom heen, waar over je met threads en alle details begint van Intel.
Wat ga jij tegen een klant zeggen, ja Intel is gewoon beter man. Ze zijn superieur, waarom? Ja omdat ze dat nou eenmaal zijn :P
AMD is een B merk en kan je niet vergelijken met een A merk (Intel)?

Zie ik je nog voor aan ook :)

Maar dat riedeltje wat ik ophang met die % is hetgeen wat ik ooit geleerd heb bij de Intel trainingen. Zodat je kon zeggen wat het verschil tussen AMD en Intel was tegen een klant. Al laat je de technische details achterwege.
Het simpele andwoord is: Elke core van Intel is 20% krachtiger. Ook misschien verklaarbaar, waarom een 4-core beter kan presteren dan een 6 core?

Laatst bewerkt:
Goed idee :)
Dit systeem komt verdacht veel op Subs zen systeem uit.
Het inelkaar zetten van je pc, heb je hele mooie handleidingen voor op internet en installeren van Windows ook.
Iedereen kan het, het is gewoon een bouw pakket.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537399 Zie post Donderdag Vrijdag 15 februari 2013 15:06, reactie door eyefinity owner en bawzy

Het budget is nou eenmaal 500 euro. Daar is geen discussie over mogelijk.
Zie ook: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-processor-frame-rate-performance,3427-9.html

Amd is geen B merk.....

Was ./sarcasme.

Laatst bewerkt:
@sander
1. Ik heb voldoende kennis om zelf een systeem samen te stellen, dat anderen een gelijkaardig systeem aanraden benadrukt alleen maar dat het een goed systeem is, trouwens mijn systemen lijken veel op de BBG's, waarom? Omdat het gewoon goede systemen zijn.
2. Je insinuaties zijn belachelijk
3. Ik heb het nu echt wel gehad met jou, telkens beschuldig je mij, zeg je dat ik fout was, maar nog nooit was het onderbouwd of waarheid.
4. 50% van wat je zegt is pure onzin en slaat nergens op

Ik zeg dat jouw systeem goed is wat op mijn systeem lijkt eerdere post "Pagina 1". Daar ging de hele discussie over ;)
Toon nog is aan, dat tweakers hetzelfde erover denken :)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B489231%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B482718%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B558087%5D=1&product%5B568296%5D=1http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B489231%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B482718%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B225854%5D=1&product%5B558087%5D=1&product%5B568296%5D=1
Als je de hem zelf in elkaar gaat zetten kan je 50 euro meer aan je videokaart uitgeven. Wat aanzienlijk veel beter zal presteren. Dan zou zoiets goed zijn, met koeling voor over te clocken:

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/410553
Met levering kosten, kom je op 482 euro uit. Ook weer uitbreidbaar met een SSD.

(Tweakers pricewatch)

Laatst bewerkt:
Even een vraagje:
Kan ik met mijn eigen samengestelde systeem de spellen die ik had gepost (Minecraft, Battlefield Heroes, LOTR:MfME:II, of andere RTS Games) gewoon opnemen met een goede kwaliteit? En hoe zit dat dan met dat systeem dat @Stormbreaker had gepost?

Heeft niemand dan een aanpassing op mijn eigen samengestelde systeem? Ik vraag het nu al een paar keer, maar ik krijg er niet echt een goed antwoord op. Als iemand een systeem voor me samenstelt, zou ik twee versies willen (als het kan) met in de ene een goede processor met de best mogelijke videokaart, en dan in de andere een goede, maar goedkope, processor en daarbij dan een hele goede videokaart die dan nog BINNEN mijn budget past. Graag zou ik dan ook horen waar ik dan beter voor kan kiezen. Ik wil op de pc wel wat gaan multitasken met verschillende programma's open, onder andere photoshop en after effects. Daarom denk ik dat ik een goede processor nodig heb, of heb ik dat dan mis?

Groet,
GFG

De phenom is ook een goede processor. Het is een qaudcore. Elke qaudcore is hoofdzakelijk bedoeld voor Multitasken.
Je bedoeld een Intel systeem en een AMD systeem ter vergelijking?

Laatst bewerkt:
AMD:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B225854%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B532492%5D=1&product%5B492067%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B576423%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B398419%5D=1

Intel:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B478347%5D=1&product%5B492067%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B561075%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B552887%5D=1&product%5B537998%5D=1&product%5B501012%5D=1

Moederborden van beide systemen, zijn gelijkwaardig aan elkaar. Opnemen met goede kwaliteit heb je een krachtige videokaart voor nodig. Om je FPS constant te houden.
Voor de 50 euro meer die je uitgeeft heb je een tot 2x betere samenstelling. Zeker de moeite waard.

Wat ik al eerder aangaf: Intel allround en AMD gaming.

Laatst bewerkt:
@sander: ik weet niet echt wat de voordelen en nadelen zijn van de AMD en de intel processor, weet jij (of iemand anders) dat misschien? En de systemen die jij opnoemt zijn buiten mijn budget van 500 euro. Kan je ze misschien aanpassen zodat het wel binnen mijn budget blijft?

Groet,
GFG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan