Probleem in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.296
Ik haalde mijn laptop zojuist uit de standby stand en toen was het scherm helemaal blauw met allemaal tekst en er stond er is een fout in Windows en moet worden afgesloten. Toen kwam het zwarte scherm met opstarten in veilige modes enz. en heb ik op Windows normaal opstarten gekozen.
Geen idee wat er aan de hand was maar omdat mijn laptop de laatste 3 dagen nogal traag is vraag ik me af of er soms iets aan de hand is.
Ik heb de laatste versie Eset Smart Security maar die kan natuurlijk altijd iets over het hoofd gezien hebben.
Is er iemand die een tip heeft zodat ik kan testen of er iets ongevraagd en/of ongewild is binnen gekomen oid?

Spotnet doet het ook ineens niet meer, foutmelding zie onder de tekst.
Ik heb inmiddels ook al 2 keer opnieuw opgestart en dan zou Spotnet toch uitgeschakeld moeten zijn maar dat helpt ook niet.

Het tekstbericht van de fout was de volgende:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: c2
BCP1: 0000000000000007
BCP2: 000000000000109B
BCP3: 0000000000A30000
BCP4: FFFFFA80038E8010
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\120713-81182-01.dmp
C:\Users\Naam\AppData\Local\Temp\WER-125814-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Fout1.jpg
Fout2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij Spotnet heb ik inmiddels de foutmelding gevonden en daar was de beste oplossing verwijderen en opnieuw installeren.

Error code 5: Kan het configuratiesysteem niet initialiseren.
Dit probleem wordt veroorzaakt door een corrupte of ontbrekende spotnet.exe.config. De makkelijkste manier om het te herstellen is het verwijderen van Spotnet inclusief alles uit de map C:\program files\Spotnet en C:\Program Files (x86)\Spotnet en te herinstalleren.

Alternatief is het controleren of er geen vreemde tekens voor de <?xml of na de </configuration> staan. Controleer ook of het bestand spotnet.exe.config niet van het type tekstdocument is, dan heeft hij onverhoopt de verkeerde extentie.

Ik heb Spotnet verwijderd en ga dat later opnieuw installeren maar hoe komt het dat het ineens fout is?
 
Spotnet bestanden kunnen corrupt raken als bijvoorbeeld tijdens het updaten van de database het programma onverwachts gesloten word. Even opnieuw installeren help inderdaad meestal wel.

Wat betreft het blauwe scherm (BSOD) : de oorzaak hiervan kun je onderzoeken met het programma Blue Screen View.

Deze vind je hier: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html#DownloadLinks

Blue Screen View geeft aan welk bestand of driver (stuurprogramma) het blauwe scherm veroorzaakt heeft. Deze zie je dan rood gekleurd staan.

Laat maar even iets weten, dan probeer ik je verder te helpen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het programma gedaan en dit was rood.
ndis.sys ndis.sys+8323 fffff880`01400000 fffff880`014f2000 0x000f2000 0x5034f6b2 22-8-2012 16:11:46

ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+1a8be9 fffff800`02c4b000 fffff800`03230000 0x005e5000 0x521ea035 29-8-2013 2:13:25 Microsoft® Windows® Operating System NT Kernel & System 6.1.7601.18247 (win7sp1_gdr.130828-1532) Microsoft Corporation C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+e3ec8 fffff800`02863000 fffff800`02e3f000 0x005dc000 0x503f857d 30-8-2012 16:23:41 Microsoft® Windows® Operating System NT Kernel & System 6.1.7601.18247 (win7sp1_gdr.130828-1532) Microsoft Corporation C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

Geen idee of je daar wijs uit kunt worden?

Ik heb ook nog een online scan gedaan met Kaspersky en daar kwam dit uit:

1."Autorun from hard drives is allowed"


2."Autorun from network drives is enabled"


3."CD/DVD autorun is enabled"


4."Removable media autorun is enabled"


5."Windows Explorer - show extensions of known file types"


6."Microsoft Internet Explorer: clear history of typed URLs"


7."Microsoft Internet Explorer - disable caching data received via protected channel"


8."Microsoft Internet Explorer: disable sending error reports"


9."Microsoft Internet Explorer: enable cache autocleanup on browser closing"


10."Windows Explorer: display of known file types extensions is disabled"


11."Microsoft Internet Explorer: start page reset"
 
Als eerste een uitleg over de bevindingen van Blue Screen View; het blauwe scherm wordt veroorzaakt door NDIS.sys. Dit is de driver van je netwerkkaart. Hoogstwaarschijnlijk heb je een netwerkkaart van het merk Atheros. Klopt dit? Zo ja probeer de laatste nieuwe drivers ervoor op de volgende site te downloaden: http://www.qca.qualcomm.com/corporate/content.php?nav1=146

Dit probleem is mogelijk veroorzaakt door een driver update die je hebt binnengekregen via Windows Update. Dit werkt normaal gesproken goed, maar niet in alle gevallen zeg maar.

Die scan van Kaspersky kun je even links laten liggen, daar staat niet veel bijzonders in.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar ik kan vinden welke netwerkkaart ik heb.
Heb je hier iets aan?
Hardware.jpg
 
Dubbelklik eens op de Mini Wireless PCI CARD en ga naar het tabblad details, vervolgens kies je bij het eigenschap dropdown menuutje voor Hardware ID. Zou je me daar een screenshotje van willen maken. Dan zoek ik de juiste driver voor je.
 
Bedankt ik zie er niet zo veel gat in welke ik dan moet hebben.
Minicard.jpg
 
Dubbelklik eens op de Mini Wireless PCI CARD en ga naar het tabblad details, vervolgens kies je bij het eigenschap dropdown menuutje voor Hardware ID. Zou je me daar een screenshotje van willen maken. Dan zoek ik de juiste driver voor je.

Ik ben nog steeds in afwachting van je bericht.
 
Je hebt een screenshot gemaakt van de verkeerde netwerkkaart, maak er één van de Mini Wireless PCI Card.
 
Sorry de Mini Card Wireless Adapter, die wat je op het screenshot geselecteerd hebt. Even een screenshot van het Hardware ID.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan