PC loopt vast tijdens installeren van nieuwe drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantje10

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo,

Vandaag heb ik voor het eerst een pc in elkaar gezet dit zijn de specs:
Seagate / 1TB SATA HDD;
AMD / FX-6300 - Boxed;
Corsair / VS350 80Plus;
Asrock / 960GM/U3S3 FX;
Kingston Technology / 8GB DDR3 1600MHz;
BitFenix / Neos - Wit / Rood;
En een GTX 750 als videokaart.

Om het kort samen te vatten eigenlijk is alles mis...
Nu valt het grootste probleem mee, dat was namelijk het zomaar random automatische opnieuw opstarten (eerst had ik 32 bit windows 10 nu 64 bit). Maar nu is het probleem dat zodra ik de driver van mijn gtx 750 wil installeren (ook bij de drivers van het moederbord) loopt mijn pc vast. Gewoon plotseling terwijl er eerst geen vuiltje aan de lucht lijkt.

Heb ik wat fout gedaan bij het in elkaar zetten ofzo?? Of zit de fout ergens anders? Ik ga zomenteen ook nog even windows 8.1 64 bit installeren om te kijken of het dan wel lukt ;).

Groeten Jan-Willem

hoe en welke drivers installeer je?

Zijn alle voeding kabels GOED aangesloten, ook de 4/8 polige moederbord stekker? Heb je alle temperaturen goed in de gaten gehouden? CPU niet te warm? GPU niet te warm?

Schroefjes die het moederbord aan de kast verbinden niet te hard aangedraaid? nergens een plaats waar je moederbord op een of andere manier de buitenkant raakt?

Memory nagekeken met memtest? random reboots / ander gedrag 32/64 bit klinkt namelijk ook verdacht voor je geheugen?

hoe en welke drivers installeer je?

Zijn alle voeding kabels GOED aangesloten, ook de 4/8 polige moederbord stekker? Heb je alle temperaturen goed in de gaten gehouden? CPU niet te warm? GPU niet te warm?

Schroefjes die het moederbord aan de kast verbinden niet te hard aangedraaid? nergens een plaats waar je moederbord op een of andere manier de buitenkant raakt?

Memory nagekeken met memtest? random reboots / ander gedrag 32/64 bit klinkt namelijk ook verdacht voor je geheugen?

Wat bedoel je met: nergens een plaats waar je moederbord op een of andere manier de buitenkant raakt?
En als ik nu des schroefjes losser draai? Zou dat kunnen werken?
En bij de mem test stond hij zo ongeveer een half uur op 6%, dus toen heb ik hem maar gestopt..... grote fout geweest misschien??

Ik ga dat morgen wel proberen had ik nog niet gedaan namelijk...

Ga ik morgen proberen, maar wat als hij onder het installeren vastloopt? Wat moet ik dan doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
V.a. stick of DVD?
Kun je nu weinig over zeggen, je hebt nog geen fout code's o.i.d.

Okee. Ik zal hem waarschijnlijk gewoon downloaden van de site en dan installeren dus zonder USB stick of dvd ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan