Ik zoek een laptop voor games te spelen en voor algemeen gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag00se

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Ik ben op zoek naar een redelijk goede laptop voor algemeen gebruik maar tevens ook een leuke game
op te spelen o.a Rise of the Tomb Rider
Alleen zie door de bomen het bos niet meer, dus welk laptop heb ik nodig en moet zeker voldoen om Rise of the Tombraider te kunnen spelen ?
Budget is tot 1100 euro.
Wat of welke laptop is het advies waar de beste koop?

Alvast bedankt voor jullie adviezen !

Kijk eens aan, meneermuziek is weer terug. Welkom!
Dat topic waarnaar je verwijst betreft (helaas) een desktop.

De minimale systeemeisen voor de game zijn :

6 januari 2016 -
Square-Enix heeft de minimale systeemeisen bekendgemaakt voor Rise of the Tomb Raider op pc. De informatie is verschenen op de Steam-pagina van de game.

Gisteren werd bekendgemaakt dat de pc-versie van de nieuwe Tomb Raider-game eind deze maand beschikbaar wordt gesteld. Er zijn geen aanbevolen systeemeisen vrijgegeven naast deze minimale benodigdheden.

Besturingssysteem : Windows 7 64bit
Processor : Intel Core i3-2100 of AMD equivalent
Geheugen : 6 GB RAM
Videokaart : Nvidia GTX 650 2GB of AMD HD7770 2GB
DirectX : Versie 11
Harde schijf: 25 GB ruimte beschikbaar

Dit betekent dat je als user dus nog even mag gissen naar de aanbevolen waardes, maar die zullen dan wel flink hoger zijn.
Als je de gok nu wil nemen dan zal je dus naar een I7 moeten, 8 of 16 gig Ram en wat de videokaart betreft.................... daar ben ik nog even mee bezig, want een GTX 650 voor een desktop presteert beter dan een GTX 650 in een laptop (als die er al is voor een laptop, maar zoals ik schreef, ben ik daar nog even mee bezig)

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst naar de juiste sectie, succes met je vraag.

Ok , ik had al wel gekeken naar systeemeisen voor de game te spelen.
Tevens had al wel wat rond gekeken naar MSI gamerslaptop en naar Asus laptops maar of dit de juiste keuzes zijn ? en die aan kwaliteit beschikken en die ook aan mij eisen voldoen om het spel zeker te kunnen spelen ?

Laatst bewerkt:
Heb nog even geduld, ik ben op zoek naar wat videokaartinformatie. Om je laatste vraag alvast te beantwoorden en om gelijk een tegenvraag te stellen:

als je een laptop kiest met vergelijkbare specificaties zoals die in de minimale systeemeisen voor pc's worden genoemd, dan kun je dat vanzelfsprekend spelen, maar de hamvraag is (eerst) even óf je gelukkig zal zijn met de game op zijn laagste instellingen? Daarom blijft het even 'luchtfietsen' v.w.b. de specificaties waaraan jouw laptop zal moeten voldoen.

Als je deze vraag even beantwoordt, dan maakt het 't zoeken wat eenvoudiger.

Laatst bewerkt:
ja ik weet niet wat er gaat gebeuren als ik de laagste instelling zou kiezen ?,
ik kies liever dat de instelling dan wat hoger liggen om zeker op een normale manier het spel te kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Helder, maar dan moet / mag je aannemen dat de specs van je toekomstige laptop ongeveer iets zullen moeten zijn als :

processor : I7
geheugen : 8 maar liefst 16 gig (da's overigens best wel een beetje een lastige als je dit wegzet tegen de minimale systeemeisen, want we kunnen niet inschatten wat de makers van de game straks gaan 'roepen' over het geheugen om de game op hoge settings te kunnen gaan draaien.)
videokaart : weet ik nog niet.

ik denk dat de laptop die het uiteindelijk gaat worden ook aan deze eisen moeten voldoen
Processor : Intel Core i5 of i7
Geheugen : 6 GB RAM of 8 en hoger
Videokaart : Nvidia GTX 650 2GB (of hoger of is dit voldoende ? )

Laatst bewerkt:
Nee / ja, niet helemaal, da's nu juist wat ik je duidelijk probeer te maken.

Die 6 gig RAM wordt door de makers als minimaal aangegeven, hetzelfde geldt voor de GTX 650. Daarom is jouw vraag ook zo lastig te beantwoorden, we kennen de aanbevolen systeemeisen nog niet.

Kijk even naar dit linkje.
Daarin worden (hoofdzakelijk) laptopvideokaarten geclassificeerd van beste / snelste naaar langzaamste. Class 1 kaarten (al dan niet in SLI) zijn het snelst en dan aflopend naar beneden.
Jouw vraag over welke laptop is dus lastig omdat je nu nog niet weet welke M videokaart nodig is om de game op de hoogste settings te kunnen spelen. Ik vermoed dat het er iig eentje uit class 1 zal zijn, maar of die in een machine zit die tot €1100,-- mag kosten, weet ik (nog) even niet.

Dat check ik nog even en dan kom ik terug op je vraag.

Ik heb even naar een MSI laptop gekeken en dan denk ik dat iets als deze , of deze aardig in de buurt komen.

Ok , ik had al wel gekeken naar systeemeisen voor de game te spelen.
Tevens had al wel wat rond gekeken naar MSI gamerslaptop en naar Asus laptops maar of dit de juiste keuzes zijn ? en die aan kwaliteit beschikken en die ook aan mij eisen voldoen om het spel zeker te kunnen spelen ?
http://tweakers.net/pricewatch/482066/asus-gl752vw-gl752vw-t4232t/specificaties/
Zie er maar eentje met een Skylake en een 960M.

De MSI heeft wat verouderde hardware en een 950M.
http://tweakers.net/pricewatch/463162/msi-gp72-2qe-059nl-leopard-pro/specificaties/

Goedemiddag,

Het ligt er heel erg aan hoe je de game wilt spelen. Als je genoegen neemt met Medium settings op 1080P red je het echt wel met een 960/960M chipje. In combinatie met een i7 en 8GB RAM moet dat zeker geen probleem zijn. Om het dan in jouw prijsklasse te houden zou ik voor de volgende laptop gaan en er zelf een SSD'tje in plaatsen: http://tweakers.net/pricewatch/465277/asus-rog-gl552vw-cn108t.html

Succes met je keuze!

Laatst bewerkt:
die asus had ik ook gezien maar wist niet precies of deze voldoet...

het wordt het er niet makkelijker op om de juiste keuze...
ik ken niet die termen die jullie gebruiken ... maar welk is de beste keus ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan