Je zult het vast heel raar vinden maar ik weet niet veel over updates en heb me volledig gefocust op het bouwen van software, sorry
Dat maakt niet uit, wat je niet weet, weet je niet en daarvoor hoef je je in beginsel nooit voor te excuseren

. Er zijn natuurlijk uitzonderingen: een metselaar die een muurtje bouwt dat na een week omvalt hoeft niet aan te komen met de smoes "ik weet niet hoe ik een tweesteens muurtje moet metselen, doe alleen maar eensteens". En zo kan ik nog wel een paar beroepen noemen

.
Het is common practice dat je bij software altijd V-1 werkt. Op zijn minst. Dus: nooit de laatste versie gebruiken, maar daar minstens één versie onder gaan zitten. Het hangt een beetje van de software(leverancier) af hoeveel versies 'afstand' je houdt, maar toch wel minstens 1. Zodat je zelf de tijd hebt om jouw applicatie op de nieuwste software te testen. Grote bedrijven met grote applicaties blijven minstens twee versies van de nieuwste versie afzitten.
Bij kleine applicaties/bedrijfjes zal dat waarschijnlijk minder opportuun zijn dan bij grote bedrijven, maar als het kan: hou dat principe aan, en in de gaten. Rol alleen applicaties uit in versies waarvan je zeker weet dat ze werken. En overleg dat uiteraard ook met de klanten. Niemand zit te wachten op een applicatie of database die 'ineens' niet meer werkt.
Als jij iets verkoopt aan een klant en je vertrouwt de onderliggende architectuur (zoals een Windows update of een Office update) niet helemaal, dan is het geen verkeerde aanpak om dat goed af te spreken.
Blijkbaar, als Peter gelijk heeft, ben je nu het 'slachtoffer' geworden van een update in ofwel Office, ofwel Windows waardoor jouw database niet meer werkt. Dat is dan buiten jou om gebeurd, maar uiteraard wel vervelend voor de klanten (en voor jou).
Hou daar dus rekening mee in de toekomst!