Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
>> Heb je het al geprobeerd met een browser gebaseerd op Chromium?
Nee. Ik ben erg content met Firefox.
Lijkt mij een goed plan; begin met korte punten wat al is getest.
Morgen ga ik eerst met m'n vriendin en haar Android-'smartphone' het hele proces vanaf stap 1 nogeens het hele proces uitvoeren.
Ik las ergens op internet dat dit aan de client (is bij jou Linux en Firefox) ligt, bijv. instellingen of missende software onderdelen.
Zou kunnen, maar alles op mijn computer wordt permanent en automatisch bijgewerkt.
Kan je toch niet een Windows pc lenen want dan kan je
- volgens de handleiding wel configureren
Zou (zie boven) ook met Android probleemloos moeten kunnen en ik ben, zacht gezegd, geen Windows-fan en daar dus niet gewend aan. Is er zoiets ook voor Linux?
- met Advanced IP Scanner zien of de web interface actief is, bijv. bij mij

Bekijk bijlage 382404
.

Zou (zie boven) ook met Android probleemloos moeten kunnen en ik ben, zacht gezegd, geen Windows-fan en daar dus niet gewend aan. Is er zoiets ook voor Linux?
Mag ik vragen waarom je blijft vragen of er iets voor Linux is?
Geloof je de makers van ReoLink niet? Was je het al weer vergeten? Of denk je dat er een magie bestaat waarmee je opeens een Linux-cliënt is? Of vertrouw je mij niet, terwijl ik toch al duidelijke argumentatie heb gegeven? En zie je op deze pagina Linux staan? Heb je de linkjes in deze post al aangeklikt? Heb je niet een idee van: "Hmm... Misschien moet ik toch maar overtuigd zijn met zoveel bronnen"

Wat is dat nou toch dat je steeds maar daarnaar blijft vragen, terwijl de bewijzen al diverse malen genoemd zijn.

Ik snap dit niet. Eventueel mag je het ook via DM uitleggen.

Desondanks ben ik wel blij dat je het wilt gaan proberen met Android. Ik hoop dat het morgen gaat lukken vanaf stap 1. Met alle tips die gegeven zijn heb ik er wel aardig vertrouwen in dat het goedkomt. :)

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom je blijft vragen of er iets voor Linux is?
Geloof je de makers van ReoLink niet? Was je het al weer vergeten? Of denk je dat er een magie bestaat waarmee je opeens een Linux-cliënt is?
Wat ik begreep, is dat het Advanced IP Scanner dat @bron noemde een Windows-programma is. Mogelijk geeft een ander soort IP-scanner meer duidelijkheid over poorten die al dan n\iet open staan en mogelijk is er zelfs iets dat poorten open/dicht kan zetten, hoopte ik. Ik vroeg dus niet naar een Linux-cliënt. Verder graag weer naar het onderwerp.

Duidelijk, maar nmap op Linux is overigens een vertrouwde tool. Je kan er 100% vanuit gaan dat al jouw poorten dicht zitten. Totdat je met een Windows/Android/iOS cliënt je camera (opnieuw) configureert, zodat die poortjes kunnen worden geopend.

Laatst bewerkt:
Duidelijk, maar nmap op Linux is overigens een vertrouwde tool. Je kan er 100% vanuit gaan dat al jouw poorten dicht zitten.
Daar twijfel ik niet aan, maar ik weet niet of dat programma ook aangeeft welke poorten dicht of open zijn en het zou natuurlijk ook mooi zijn wanneer poorten naar keuze en een beetje gebruiksvriendelijk/intuïtief open of dicht gezet kunnen worden zonder afhankelijk te zijn van een commerciële partij.

Dat is nou precies wat dat programma doet: Kijken of de poorten open of dicht zijn. En je had al geconcludeerd dat ze dicht zijn.

En helaas ontkom je eventjes niet aan die ReoLink app óf die Windows applicatie om die poorten open te zetten.

Waarschijnlijk is dat dan (gelukkig voor jou 😉) een enkele stap. Mijn grootste verwachtingen zijn dat je uiteindelijk een mooie webinterface hebt waar je met elke browser, en op elk operating system, je camerasysteem kan bedienen.

Laat maar weten als je de eerste stap hebt uitgevoerd. Misschien is een schoon en nieuw topic wel handig waarin je aangeeft welke adviezen je uit dit topic al uitgevoerd hebt.

Goed idee?

Aan allen, die in dit draadje bijgedragen/gereageerd hebben.

Afgelopen middag zijn m'n vriendin en ik weer uren, maar tevergeefs, bezig geweest om middels haar 'smartphone' mijn camera aan mijn computer te koppelen. We hebben samen ook dit draadje doorgenomen om te kijken of dat kon helpen.
Mijn slotconclusie is, dat dit voor ons geen oplossing kan bieden, zodat we ons gaan beraden hoe we nu verder kunnen.
Hiermee eindigt voor mij dit draadje dus.

Jammer om te horen!
Alsnog kan het geen kwaad om te vertellen welke stappen jullie van voor tot achter hebben doorlopen, en waar je op vast liep. Misschien is het wel een kleinigheidje, en zat je voor 99% in de goede richting.

Jammer om te horen!
Alsnog kan het geen kwaad om te vertellen welke stappen jullie van voor tot achter hebben doorlopen, en waar je op vast liep.
Dat is niet mogelijk omdat we zo veel hebben uitgeprobeerd en we geen griffier hadden, die dat steeds noteerde. Maar wat ons opviel, dat we steeds met dingen geconfronteerd werden waar we ons geen raad mee wisten.
Misschien is het wel een kleinigheidje, en zat je voor 99% in de goede richting.
Zou best kunnen, maar ik houd het hier voor gezien op dit punt.
Kijk, om misschien een gek voorbeeld te noemen, wanneer in een elektronisch circuit 1 contactje van een weerstandje of zo niet goed gesoldeerd zit en je geen idee hebt hoe je uit moet zoeken welk contactje, houd het op en kun je er beter mee naar iemand gaan die dat wel kan en kan dat ook niet via een forum worden opgelost. Voor sommige dingen is een forum een uitstekend middel, maar voor andere dingen nou eenmaal niet en het ene forum is ook het andere niet.

Het zou gewaardeerd worden, als het opgelost is, je de oplossing voor jouw probleem hier neerzet !

Het zou gewaardeerd worden, als het opgelost is, je de oplossing voor jouw probleem hier neerzet !
Snap ik, maar het is niet opgelost. Niettemin, wil ik er hier niet meer mee verder gaan omdat ik er vertrouwen meer in heb, dat mijn probleem hier op te lossen valt.

@GerardX woon jij in de buurt van Enschede.?

Misschien kan je ergens in een buurtapp of groep een oproepje plaatsen of iemand tijd heeft om samen met jou ernaar te kijken. Dordrecht ligt overigens voor mij ook niet om de hoek.

Of dump de camera en schaf een andere aan. 🙂

Misschien kan je ergens in een buurtapp of groep een oproepje plaatsen of iemand tijd heeft om samen met jou ernaar te kijken.
Ik heb al met iemand contact gezocht van een electronicavereniging. Het is niet zo zeer tijd maar vooral kennis van c.q. inzicht in de diverse componenten, en nog beter, ook didactische kwaliteiten zodat ik er ook nog wat van kan leren.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Ben benieuwd! Houd ons op de hoogte! Zou tof zijn als het zou lukken! :)

Ik ook.

Doe ik, maar ik weet nog niet wanneer die persoon tijd heeft. Dus voorlopig ben ik niet meer op HelpMij, want e-mails wanneer iemand gereageerd heeft, ontvang ik niet en ik beschouw mij onderwerp hier als beëindigd.

Yep.
Mocht je dit nog lezen:
Gebruik een ander mailadres, en laat alles automatisch doorsturen naar je eigen mailadres. Grote kans dat je het wel ontvangt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan