Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je zover bent, dan horen we de reacties en ervaringen wel. Meer dan dit kunnen we niet doen.
Als ik een hoge hoed had om een Linux cliënt uit te toveren, had ik dat wel gedaan. 😉

Misschien is het zomaar ook een idee om eens te oriënteren op een smartphone.
Ik heb geen zakcomputer ('smartphone' voor anglofielen) nodig en wil er daarom ook geen. Ik kan nog zelf kaart lezen en ook zonder zo'n ding van alles wat velen niet (meer) kunnen. ;) Ik woon al sinds bijna 20 jaar op een schip (zie bijlage) en moest daardoor noodgedwongen aan een mobiele telefoon. Maar die ligt gewoon op een vaste plek en gebruik ik eigenlijk nauwelijks en neem hem ook zelden mee.
Ik weet niet waar je nu nog mee belt, maar je hebt weinig toekomstbestendige alternatieven meer naast smartphones. Alle oude telefoons zullen de komenden maanden tot jaren niet meer werken omdat het 2G-signaal uit de lucht gaat.
Komt tijd, komt raad. E-mailen bevalt me beter dan bellen.

Bijlagen

• Wolwevershaven-B.jpg
    Wolwevershaven-B.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 4
Ik heb geen zakcomputer ('smartphone' voor anglofielen) nodig en wil er daarom ook geen. Ik kan nog zelf kaart lezen en ook zonder zo'n ding van alles wat velen niet (meer) kunnen. ;) Ik woon al sinds bijna 20 jaar op een schip (zie bijlage) en moest daardoor noodgedwongen aan een mobiele telefoon. Maar die ligt gewoon op een vaste plek en gebruik ik eigenlijk nauwelijks en neem hem ook zelden mee.

Komt tijd, komt raad. E-mailen bevalt me beter dan bellen.
Het ligt eraan welke telefoon je hebt op je schip. Want als het een oudje is, dan heb je kans dat deze op korte tot langere termijn (lees tot enkele jaren) opeens geen verbinding maakt. Dus dit maakt de noodzaak mogelijk toch groter om eens met de tijd mee te gaan. En nu zie je met je camera ook meteen een noodzaak om over een smartphone te beschikken. Misschien iets als goede voornemen in 2025?

En ja, e-mailen is vaak beter dan bellen, maar als je bedrijven, hulpverleningsinstanties of andere organisaties wilt mailen, dan loop je anno 2024 al tegen drempels aan. Straks is het 2G-netwerk uit de lucht en werkt zelfs 112 niet meer!

Tja, de tijd verandert. En je moet toch eens daarmee meegaan, hoe vervelend het misschien kan klinken.

Het ligt eraan welke telefoon je hebt op je schip. Want als het een oudje is, dan heb je kans dat deze op korte tot langere termijn (lees tot enkele jaren) opeens geen verbinding maakt.
Ja, ik ben niet van het wegdoen zonder noodzaak. Ben ook medewerker van een repaircafe, waar we spullen gratis repareren. Gebruik m'n mobiele telefoon eigenlijk alleen om te sms-sen en doe nu al ruim een jaar met een tientje tegoed.
Dus dit maakt de noodzaak mogelijk toch groter om eens met de tijd mee te gaan.
Ik zie de noodzaak niet zo om met ALLES mee te gaan. Ik beschik nog over allerlei (sociale) vaardigheden, die zakcomputergebruikers ontberen. ;)
En nu zie je met je camera ook meteen een noodzaak om over een smartphone te beschikken. Misschien iets als goede voornemen in 2025?
Ik zie nog geen enkele noodzaak.
En ja, e-mailen is vaak beter dan bellen, maar als je bedrijven, hulpverleningsinstanties of andere organisaties wilt mailen, dan loop je anno 2024 al tegen drempels aan.
Dan niet, toch? Inmiddels is er een wet die bedrijven verplicht een e-mailadres te vermelden. Ja, ik weet het, wetten zijn papieren tijgers zonder handhaving en de overheid geeft niet echt zelf een voorbeeld.
Straks is het 2G-netwerk uit de lucht en werkt zelfs 112 niet meer!
Komt tijd, komt raad.
Tja, de tijd verandert.
Dat is onveranderlijk. ;)
En je moet toch eens daarmee meegaan, hoe vervelend het misschien kan klinken.
Niets vervelends aan, maar ik ben geen kuddedier en dus selectief. :)

Een telefoon waarbij het 2G netwerk wegvalt valt niet te repareren bij een repaircafé, haha!
Veel mensen zijn al bezig met het vervangen van oude 2G communicatie-apparatuur. Dus wacht niet te lang is mijn advies. Bij KPN duurt het nog wel tot 2026/2027, maar andere providers kunnen geleidelijk of in zijn geheel wegvallen.

Even ter informatie. Hopelijk doe je er een voordeel mee. Ik zeg het niet voor niets als telecomkenner. ☺️
Zonde als je 112 wilt bellen en je telefoon heeft geen bereik meer.

Anyway. Houd ons verderop de hoogte met de voorgang met je camera.

Zonde als je 112 wilt bellen en je telefoon heeft geen bereik meer.
Heb zelden een telefoon bij me, dus kan ik dat toch al niet.
Anyway. Houd ons verderop de hoogte met de voorgang met je camera.
Uiteraard. Overigens zou het fijn zijn wanneer jij me vertelt waar die knop "Puschmeldingen inschakelen" zit, waardoor ik in kan stellen dat ik een e-mail krijg wanneer er een nieuwe reactie is. Immers het zou ook kunnen zijn dat een nieuw iemand een nieuw licht op deze kwestie laat schijnen.

Laatst bewerkt:
Hier krijg ik wel mails, of zet Push-berichten aan.
Waarom je geen mails krijgt moet je zelf even uitzoeken.

Misschien komen ze in de spamfilter bij je provider aan? Check dus de webmail eens. Of vraag aan je provider.

Push-berichten vind ik altijd het makkelijkst, omdat je ze direct in je browser/notificatiecenter van je OS ziet.
Hier kan je het eens uittesten hoe het in het algemeen functioneert:

Op de pagina voor notificatieinstellingen van deze forumsoftware (Xenforo) staat hier een grote knop waarmee je het aan kan zetten voor dit forum. Maar misschien blokkeer je het één en ander zodat je die functionaliteit niet hebt? Of misschien heb je een overijverige ad-blocker die dit triggert? Je gebruikt wel Firefox, maar geen oude versie, ofzo?
1735576868909.png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: bron

Bijlagen

Tja, het was toch al uitgelegd dat AI blijkbaar niet zo intelligent is om een hap-klaar antwoord te geven?

Het was mooi geprobeerd van @bron , maar na wat speurwerk op Google is het onomstotelijk bewezen dat er gewoonweg geen Linux-cliënt is. Dus het advies van de handleiding is om een Android of iOS apparaat te gebruiken of gebruik Windows.

Ik had liever ook gehoopt dat het anders kon, maar het is zoals het is. Iedereen klaagt erover bij ReoLink die maar stug hun vingers in hun oren stoppen. Dus het is of slikken, of stikken. Het is ook de vraag hoelang hun software nog zal blijven werken.
Er zijn overigens genoeg andere camerasystemen op de markt die wel onder Linux werken, zoals AXIS. Dat is dan ook een gerenommeerd merk.

Misschien zijn er nog andere weggetjes, maar dan moet je eens bij een hackerspace in je omgeving gaan rondkijken. Die houden er wel van om apparatuur te reverse-engineren voor eigen toepassingen die aan hun verwachtingen voldoet. Of anders een berg geld geven aan ReoLink.😆

Laatst bewerkt:
Hier krijg ik wel mails, of zet Push-berichten aan.
Dat blijkt niet mogelijk. Ik vind een uitgegrijsde knop met de tekst: "Puschmeldingen niet ondersteund", maar daaronder wel een gevinkt dat er een melding zal worden ontvangen bij aanvang van een nieuwe conversatie. Het lijkt mijn camera wel. ;)

De allereerste gedachte is, dat die aan mijn kant worden geblokkeerd maar meldingen van andere fora komen vlekkeloos aan. Dus lijkt het mij dat "HelpMij" iets anders doet dan andere fora. Misschien moet "HelpMij" mee gaan met de tijd? ;)

Misschien komen ze in de spamfilter bij je provider aan? Check dus de webmail eens.
Heb ik al eerder nagegaan en je gemeld, dat dat niet zo is.

Tja, het was toch al uitgelegd dat AI blijkbaar niet zo intelligent is om een hap-klaar antwoord te geven?
Stapjes in de goede richting is voldoende.
Het was mooi geprobeerd van @bron , maar na wat speurwerk op Google is het onomstotelijk bewezen
Het staat voor mij (nog) niet vast, dat het niet mogelijk is om mijn camera aan mijn Firefox-'browser' te koppelen. Dat iets (nog) niet lukt, is geen bewijs van een bewijs. Ja, ik ben "eigenwijs", maar dat is meermaals gebleken een handige eigenschap te zijn. :)
Dus het advies van de handleiding is om een Android of iOS apparaat te gebruiken of gebruik Windows.
Dat is de makkelijke weg, net als Google-'spyware' gebruiken.
Ik had liever ook gehoopt dat het anders kon, maar het is zoals het is. Iedereen klaagt erover bij ReoLink die maar stug hun vingers in hun oren stoppen. Dus het is of slikken, of stikken.
Er zijn overigens genoeg andere camerasystemen op de markt die wel onder Linux werken, zoals AXIS.
Al eens naar die prijzen gekeken? Al eerder probeerde ik Eufy (gekocht in een stenen winkel) maar ook daar werd meer beloofd dan waargemaakt kon worden.

Laatst bewerkt:
Je mag van mij stevig blijven doorzoeken, maar als je tiental klagende mensen niet wilt geloven, evenals mijn half-uur lange zoektocht naar een Linuxcliënt, dan wens ik je veel succes.

Daarnaast hoef je niet bij elke keer dat Google genoemd wordt er een rant/klacht/denigrerende reactie daarover te geven. Dat weten we intussen nu wel, en je maakt het topic en het forum er niet gezelliger op. Dus zullen we vanaf nu even hierover de rem trappen? Alvast bedankt!

Verder gaat HelpMij prima mee met de tijd, want de vorige software (vBulletin) liet echt te wensen over. En Xenforo werkt voortreffelijk met nieuwe tools. Het feit dat pushberichten bij jou niet werken, ligt vermoedelijk aan jouw OS of browser. Misschien is die niet echt bij de tijd of up-to-date ;)?

Over je camera: Het is heel simpel gezegd: iOS, Android of Windows of wat anders kiezen.

Maar in je kennissenkring of repaircafé is er vast wel iemand die een laptop met Windows heeft, of een smartphone met Android of iOS. Je maakt even een eigen accountje aan met dat apparaat, je koppelt de boel aan je camera. En als alles goed gaat heb je een mooie webpagina om je camerabeelden mee te bekijken, beheren, te configureren.

En over de mails die niet aankomen: Check even of het mailadres klopt in je forumprofiel. of vraag je provider even waarom ze niet aankomen. Mailadres van de afzender is beheer@helpmij.nl. Misschien helpt dat wel in de zoektocht. En voor je het nog niet wist: Pushberichten zijn GEEN e-mails. Ze zijn totaal verschillend. Pushberichten krijg je direct op je scherm/notificatiecenter, en e-mails komen in je e-mailbox.

Meer dan dit kan ik er echt niet van maken, Gerard.

Laatst bewerkt:
Je mag van mij stevig blijven doorzoeken, maar als je tiental klagende mensen niet wilt geloven, evenals mijn half-uur lange zoektocht naar een Linuxcliënt, dan wens ik je veel succes.
Aar, niet voor het een of ander maar mijn camera blijkt gewoon gekoppeld aan m'n 'router'. DAT station lijkt mij dus gepasseerd.
Daarnaast hoef je niet bij elke keer dat Google genoemd wordt er een rant/klacht/denigrerende reactie daarover te geven. Dat weten we intussen nu wel, en je maakt het topic en het forum er niet gezelliger op. Dus zullen we vanaf nu even hierover de rem trappen? Alvast bedankt!
Trap jij dan ook op de rem m.b.t. die dingen die niet met mijn onderwerp van doen hebben?
Verder gaat HelpMij prima mee met de tijd, want de vorige software (vBulletin) liet echt te wensen over. En Xenforo werkt voortreffelijk met nieuwe tools. Het feit dat pushberichten bij jou niet werken, ligt vermoedelijk aan jouw OS of browser.
En al die andere fora die geen problemen geven m.b.t. melden van nieuwe reacties? Ligt dat ook aan mijn besturingssysteem of 'browser'?
Misschien is die niet echt bij de tijd of up-to-date ;)?
Daar is ie weer.
Over je camera: Het is heel simpel gezegd: iOS, Android of Windows of wat anders kiezen.

Maar in je kennissenkring of repaircafé is er vast wel iemand die een laptop met Windows heeft, of een smartphone met Android of iOS. Je maakt even een eigen accountje aan met dat apparaat, je koppelt de boel aan je camera.
DAT is allemaal al gebeurd zoals je hebt kunnen vaststellen aan de hand van de schermafbeeldingen met info van mijn 'router' die ik op jouw verzoek heb gestuurd. Daar kun je zien, dat de camera verbonden is met mijn 'router'.
En over de mails die niet aankomen: Check even of het mailadres klopt in je forumprofiel.
Hoe vaak heb ik al gemeld, dat daar niets aan mankeert?
Mailadres van de afzender is beheer@helpmij.nl. Misschien helpt dat wel in de zoektocht.
Bedankt. Heb net een mail daarnaar verzonden.
En voor je het nog niet wist: Pushberichten zijn GEEN e-mails. Ze zijn totaal verschillend. Pushberichten krijg je direct op je scherm/notificatiecenter, en e-mails komen in je e-mailbox.
Nee, dat wist ik niet, maar van e-mails krijg ik ook direct een melding op mijn beeldscherm. Van die andere fora kan ik dan gelijk de inhoud van de reactie lezen en hoef ik dan slechts op de 'link' te klikken en hop, ik ben waar ik zijn moet en kan direct reageren.

Laatst bewerkt:
Ergens heeft je camera al contact met je router, maar is de configuratie niet goed voltooid. Dus alsnog mijn advies om naar één van die drie methodes te kijken om een cliënt op te zetten. Als het dan fout gaat, dan zie je vast wel nieuwe aanknopingspunten.

Verder wil ik je vriendelijk vragen om je toon een beetje te matigen. Ik ben vriendelijk, maar dan moet dat wel wederzijds zijn. Het kan geen kwaad om even tot drie te tellen om jezelf af te vragen of het zinvol is om 'dat ene' toch te noemen in het forum, zoals 'Daar issie weer' en nog een paar waarvan ik het tijdsverspilling vind om die op zoeken.

Als we toch het nieuwe jaar in gaan of dit jaar zullen verlaten, dan graag op een goede manier met een goede vriendschappelijke verhouding. Al eerder liepen topics al uit in een hele vlammenzee waarbij de moderators het moesten doven. Zonde van hun tijd, vind je niet? 😉
Ik verwacht in ieder geval begrip van je.

In de 80-er jaren was m'n eerst computer een BBC-Beep en ben daarna met daarop volgende computers verder gegaan t/m de RISC-PC en de Raspberry Pi met het RISC-besturingssysteem.
Acorn BBC-B had ik ook. Ik werkte bij de importeur in Leiderdorp. Reparatiewerk met een oscilloscoop op IC niveau, was een heerlijke tijd :cool: Nostalgische video 1h20

💡De eerste "ARM RISC" processor was ontworpen door Acorn.
.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Verder wil ik je vriendelijk vragen om je toon een beetje te matigen. Ik ben vriendelijk, maar dan moet dat wel wederzijds zijn.
Ik ben ook vriendelijk, maar kun je je voorstellen hoe het voelt om telkens geconfronteerd te worden met dingen die niet echt helpen? Het liefst zou ik hierover met je e-mailen, maar dat lijkt niet mogelijk.
Het kan geen kwaad om even tot drie te tellen om jezelf af te vragen of het zinvol is om 'dat ene' toch te noemen in het forum, zoals 'Daar issie weer'
Kun jij je dan afvragen hoe dat komt?
Als we toch het nieuwe jaar in gaan of dit jaar zullen verlaten, dan graag op een goede manier met een goede vriendschappelijke verhouding.
Wat mij betreft heeft prettig communiceren niets te maken met de tijd van het jaar en probeer ik dat altijd. Wat niet betekent, dat ik van alles maar inslik.
Al eerder liepen topics al uit in een hele vlammenzee waarbij de moderators het moesten doven. Zonde van hun tijd, vind je niet? 😉
Mee eens.

Als je persoonlijk in discussie wilt gaan kan dat via privé-bericht, maar begrip tonen is nummer 1.
Respecteer gewoon ieder zoals hij/zij/het is. ☺️

Leuk. Had deze film nog niet eerder gezien maar roept herinneringen op aan die vroege(re) tijd. Liep destijds toevallig de winkel van Andre van de Berg op de Voldersgracht in Delft binnen, met de gedachte dat ik een computer zou moeten kopen omdat dat weleens belangrijk zou kunnen worden. Had geluk dat ik toevallig daar kwam, want anders was ik misschien ook met een MicroSoft-product begonnen i.p.v. met een Beep.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Respecteer gewoon ieder zoals hij/zij/het is. ☺️
Oke, ik ben zoals ik ben en jij respecteert dat dus en ik respecteer dat jij bent zoals jij bent en we verschillen behoorlijk. :)

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan