Beelden van beveiligingscamera Reolink Argus PT in FireFox tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Liep destijds toevallig de winkel van Andre van de Berg op de Voldersgracht in Delft binnen
Daar deden ze veel met Acorn. Er werd wel veel software verkocht zonder dat ze het hadden ingekocht 🫤

• Leuk
Waarderingen: Aar
Daar deden ze veel met Acorn. Er werd wel veel software verkocht zonder dat ze het hadden ingekocht 🫤
Ja, nu je het zegt, herinner ik me ook, dat hij zijn tijd ver vooruit was. ;) Ik ben ook (al lang) een fervent aanhanger van dingen delen of weggeven. ;) Gekopieerde dingen hoeven niet veel te kosten en "rechten" remmen ontwikkelingen. Dat zag je, toen open bronnen nog niet bestonden. Nu is er gelukkig veel gratis en goede 'software'. Maar, dit is een heel ander onderwerp.
Heb je al enig idee, wat er i.p.v. "example" in "wget https://example.com/reolink-client.deb" zou moeten staan om de "Linux-client" te kunnen ophalen?

Laatst bewerkt:
Vergeet die link gewoon, want er is geen link. Zullen we niet in de AI-hallucinatie blijven rondhangen, Gerard. Ik heb nog geen *.deb-package gevonden. Laat staan een andere executable of package wat er mee te maken heeft. Ik had al eerder verteld dat er ReoLink geen Linux-cliënt heeft. Dus ook in die paar uurtjes die inmiddels gepasseerd zijn, zal die niet zomaar verschenen zijn.

Als het toch eens bestond, dan was het vast wel met veel bombarie aangekondigd door ReoLink in persberichten, en stond het hoog in alle zoekmachines. Maar ik lees enkel dat wat je zoekt gewoon niet bestaat, en je bent duidelijk niet de enige die graag een Linux-cliënt wilt.

@bron heeft zijn best gedaan om met AI wat te betekenen, maar we moeten als mens wel respecteren dat AI nog jaren lang in de kinderschoenen zal staan, en redelijk vaak onzin verkondigt. Het kan nog wel volgens wetenschappers 18 jaar duren voordat dit slimmer is dan de mens.

Laatst bewerkt:
Vergeet die link gewoon,
Respecteer nu ook @bron en laat die in 'n waarde, want die kan echt wel voor zichzelf spreken en anderen kunnen weleens op andere gedachten komen dan jij. Je kunt niet alles weten, toch?
Ik heb net weer van alles zitten te bestuderen en heb daardoor een donkerbruin vermoeden, dat alles wat gedaan had moeten worden, is gedaan. Immers, mijn camera is verbonden met mijn 'router', neemt beeld op en verzend die desgevraagd. Dus die link lijkt me helemaal niet meer van belang en heeft mogelijk onterecht zo veel aandacht gevraagd.
Het enige probleem is, dat IK niet via m'n Firefox-'browser' toegang kan krijgen, hetgeen volgens Reolink wel zou moeten kunnen. De vraag is dus niet "of" maar "hoe".
Ik heb mijn probleem op een forum geplaatst, in de hoop dat meerdere mensen vanuit verschillende invalshoeken, hun licht laten schijnen omdat dat de kans groter maakt op een oplossing.
Zeggen, dat iets niet kan, draagt niet positief bij. Denken over hoe iets wel zou kunnen, vergroot wel kansen. Het lijkt duidelijk, dat jij je best hebt gedaan maar niet verder kan komen dan tot hier. Laat het daar dan ook bij en het verder aan anderen over. Vriendelijker dan dit kan ik het niet brengen, waarvoor bij voorbaat mijn excuses.

Laatst bewerkt:
Whut? Ik laat hem toch in zijn waarde?
"@bron heeft zijn best gedaan om met AI wat te betekenen, maar we moeten als mens wel respecteren dat AI...etc etc....yaddah etc..."

Verder is het hier een forum, dus iedereen is vrij om te reageren. Als ik een half uur mijn best gedaan heb met zoeken (los van de andere 10 klagende mensen op het ReoLink forum), dan denk ik dat je toch gewoon moet begrijpen dat wat er niet is, er gewoonweg niet is?

Enkel Wine, wat je niet wou vanwege 'Windows'.

Ga anders even lekker slapen. Misschien zit je in momenteel in een tunnelvisie. En als je wakker wordt heb je vast het idee van: "Ik ga het anders aanpakken.....". Ik ken precies waar je volgens mij nu in lijkt te zitten.
Even rust nemen doet dan altijd goed! ☺️

Laatst bewerkt:
Whut? Ik laat hem toch in zijn waarde?
Sorry, er ging iets fout van mijn kant waardoor m'n reactie werd geplaatst voordat ik daarmee klaar was. Iemand voor de voeten lopen, noem ik iemand niet in z'n waarde laten.

Ik loop niemand voor zijn voeten. Het is een forum en dan mag iedereen reageren. Anders start je toch je eigen forum?

Of is het soms zo dat je mijn advies niet vertrouwd, hoewel ik dat al duidelijk bekracht heb met een aantal argumenten?

Anyway, ik wil je toch even vragen om een beetje in te binden. Dit topic begint toch weer de verkeerde kant op te gaan. Alvast bedankt!

Ik raad je aan om dit topic even opnieuw door te lezen, samen met de handleiding. Er zijn een hoop tips en opmerkingen gegeven. En ik denk dat de conclusie nou toch al vrij helder is.

Good luck!

De allereerste gedachte is, dat die aan mijn kant worden geblokkeerd maar meldingen van andere fora komen vlekkeloos aan.
Email. bij (nieuwe) berichten in het topic van andere gebruikers krijg je een email.

Wat staat er in Firefox bij:
Instellingen -> Privacy en Beveiliging -> Toestemmingen
- Notificaties (wel/niet Helpmij in de lijst)
- Popup venster blokkeren (wel/geen vinkje)

@bron heeft zijn best gedaan om met AI wat te betekenen, maar we moeten als mens wel respecteren dat AI nog jaren lang in de kinderschoenen zal staan, en redelijk vaak onzin verkondigt.
Helemaal mee eens, er zijn 5 niveaus (dacht ik) in AI gedefinieerd en we zijn net begonnen in niveau 2. Uit een AI antwoord haal ik tips, meer niet.

Email. bij (nieuwe) berichten in het topic van andere gebruikers krijg je een email.

Wat staat er in Firefox bij:
Instellingen -> Privacy en Beveiliging -> Toestemmingen
- Notificaties (wel/niet Helpmij in de lijst)
- Popup venster blokkeren (wel/geen vinkje)
Ik zou willen dat iedereen dingen zo keurig aangaf. :) In het deel "Instellingen - Toestemming voor notificaties" staat: "De volgende websites hebben gevraagd of ze u notificaties mogen sturen. U kunt opgeven welke websites u notificaties mogen sturen. U kunt ook nieuwe verzoeken voor het geven van toestemming hier voor blokkeren.". In de lijst daaronder komt "HelpMij" niet voor bij de groep "Toestaan" en ook niet bij "Blokkeren". Daardoor neem ik aan, dat "HelpMij" nooit een dergelijk verzoek heeft gedaan. Mocht jij dat kunnen, stuur dan zo'n verzoek, dan kan ik dat toestaan.

Helemaal mee eens, er zijn 5 niveaus (dacht ik) in AI gedefinieerd en we zijn net begonnen in niveau 2. Uit een AI antwoord haal ik tips, meer niet.
Een beetje zoals ik uit het forum ook tips haal?

HelpMij geeft bezoekers die pushmessages uit hebben staan, onderaan een speciaal bericht of ze het aan willen zetten.

Eerder in dit topic gaf ik al een linkje naar een website om het uit te testen. Werkt deze wel?

@GerardX welk ip adres krijgt de camera.
met dat nummer log je in via jouw browser.
Sorry puppie, maar terugbladerend door dit draadje, kom ik er net achter dat ik niet gereageerd heb op deze reactie van jou. Nu alsnog. Het IP-adres van mijn camera werd "192.168.178.25" (zie de afbeelding hieronder).
Wanneer ik echter dat nummer invoer in het adresveld van Firefox krijg ik slechts de Melding "Kan geen verbinding maken" en "Fout tijdens het verbinden met 192.168.178.25". Daarom denk ik dat het probleem niets heeft te maken met het al dan niet met een 'smartphone' iets moeten doen, maar mogelijk iets met m'n 'router'. Immers, er is een verbinding tussen m'n camera en m'n 'router'.
Los hiervan, moet ik misschien een nieuw draadje starten, omdat dit draadje inmiddels al zo lang is geworden en vervuild met allerlei zijwegen, dat het nieuwkomers - die mogelijk op een andere manier tegen dit probleem aan zouden kunnen kijken - afschrikt.

20241229_09h36m17s_grim.png

Een FritzBox is heel intelligent, dus alles wat op je netwerk zit, is normaal standaard al bereikbaar.
Als het niet bereikbaar is, ligt het aan dat apparaat dat onbereikbaar is. In de FritzBox ga je verder niks vinden.

In de handleiding staat vermeld dat de installatie via een Windows-cliënt, Android-app of iOS-app gaat. Je Reolink heeft geen open poorten, heb je geconstateerd, dus die kan gewoonweg NIET communiceren binnen je netwerk, en enkel zich via Wifi kenbaar maken aan je modem dat die er is, zonder te zeggen wat die kan.

Wifi is de stap 1 wat gelukt is.
En stap 2 is het openen van de poorten en de configuratie van de camera via Windows/Android/iOS wat nog plaats moet vinden.

Dus begin bij het begin!

Als ik een kleine kanttekening mag geven over deze camera. Veel inbrekers hebben een Wifi-jammer, of weten SD-kaarten snel te vinden. Dus onthoud wel dat je geen 100% zekerheid hebt dat de beelden worden opgeslagen tijdens een inbraak. Maar ik ga er vanuit dat je geen dure Raybans, Rolexes en peperdure sieraden in je boot hebt liggen. 😊

Over de pushberichten: Check deze site eens om de werking in je browser in het algemeen te testen.

Laatst bewerkt:
@puppie Goed zoekwerk! Dit lijkt me zeker geen slecht idee voor @GerardX.
Ik heb het doorgenomen, en het vereist allereerst een werkende set-up, om even als noot mee te geven aan Gerard.
If your IP camera is newly purchased, here are what you need to do.
  • Turn on the camera, according to the instruction manual.
  • Open the phone App and use the IP camera to scan the QR code on the phone screen according to the instructions. Perform binding.
  • If you are using a computer Client, follow the instructions and use the IP camera to scan the QR code on the computer screen to bind.
  • Set the WiFi password according to the instructions to make the IP camera work properly.
Dus gezien de poorten van de ReoLink nog allemaal potdicht zitten, kan je het belangrijkste wat er moet gebeuren nog niet uitvoeren: De live stream bekijken, bij voorkeur via RTSP, en ook niet via web etc....

Dus eerst even via een app of een Windows-cliënt toegang krijgen tot het systeem en de poortjes open zetten.

Maar met een Raspberry kan je een hoop. Ik heb vroeger zelf met een Playstation 3 camera een live-stream opgezet met Motion. Simpel maar doeltreffend voor mijn experiment. Een DVR om de beelden op te slaan en te beheren was voor mij nog gaver geweest.

Dit geeft mij wat inspiratie om de komende tijd wat klooien met DIY-camerasysteem. 😊

Ik ben benieuwd wat Gerard hiervan vindt.

• Leuk
Top! Houd ons op de hoogte.

>> Heb je het al geprobeerd met een browser gebaseerd op Chromium?

... moet ik misschien een nieuw draadje starten, omdat dit draadje inmiddels al zo lang is geworden en vervuild met allerlei zijwegen
Lijkt mij een goed plan; begin met korte punten wat al is getest.

Ik vind een uitgegrijsde knop met de tekst: "Puschmeldingen niet ondersteund"
Ik las ergens op internet dat dit aan de client (is bij jou Linux en Firefox) ligt, bijv. instellingen of missende software onderdelen.

Kan je toch niet een Windows pc lenen want dan kan je
- volgens de handleiding wel configureren (ben ik met Aar eens)
- met Advanced IP Scanner zien of de web interface actief is, bijv. bij mij

1735850493909.jpeg
.

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan