• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzingen met VERT.ZOEKEN

onzenoort

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Besturingssysteem
macOS Tahoe, Versie 26.3 (25D125)
Office versie
Office 365
In bijgesloten voorbeeldbestand (in ZIP-formaat toegevoegd, omdat het bestand anders te groot is) vergelijk ik aangeleverde gegevens met de gegevens die in een database (personeelssysteem) staan. In het bestand staan geen echte persoonsgegevens.

Nu komt het regelmatig voor dat er op het tabblad "Controleblad Persoonsgegevens" in de kolommen I t/m N geen gegevens komen te staan, terwijl het NUMMER wel voorkomt op tabblad "Aangeleverde gegevens" een het tabblad "Gegevens Persoonsgegevens". Ook staan er geen spaties of iets dergelijk in de betreffende cellen. Als ik dan op het tabblad "Aangeleverde gegevens" dubbelklik op de betreffende cel in kolom G (NUMMER) gevolgd door ENTER, dan verschijnen de gegevens wel op het tabblad "Controleblad Persoonsgegevens" in de kolommen I t/m N.

Nu is dat bij een enkele persoon niet zo erg, maar soms krijg ik gegevens van honderden personen tegelijk aangeleverd.

De knop "Alles bijwerken" lost dit niet op.

Is er iemand die hier bekend mee is en er een oplossing voor heeft?

Bijlagen

Kan je op een redelijke manier uitleggen wat voor zin het heeft 6 keer dezelfde gegevens in 1 bestand te hebben? Iemand zijn gegevens zijn iemands gegevens, zijn die gegevens anders dan is het ook iemand anders.

De zoek functie verbeterd en de tabel heb ik aangepast om het bestand wat minder groot te maken.
Ik weet niet of de zoekfunctie de bedoeling was, de vraag was een beetje vaag, dat zie je ook aan de reacties.

Kan je op een redelijke manier uitleggen wat voor zin het heeft 6 keer dezelfde gegevens in 1 bestand te hebben? Iemand zijn gegevens zijn iemands gegevens, zijn die gegevens anders dan is het ook iemand anders.
Ik krijg regelmatig een grote hoeveelheid persoonsgegevens aangeleverd dat ik in een excel bestand moet verwerken. Die gegevens bevatten vaak fouten (niet volledige voorletters, geen voorvoegsel, verkeerd geslacht etc.). Uit een database (personeelssysteem) kan ik persoonsgegevens exporteren en met de aangeleverde data vergelijken. Dit gaat een stuk sneller dan een handmatige controle.

Ik snap dat het wat onzinnig lijkt, maar het levert mij heel veel tijdswinst op.

Ik krijg regelmatig een grote hoeveelheid persoonsgegevens aangeleverd
Hoe worden die aangeleverd? Bijvoorbeeld als .csv, .pdf of iets dergelijks. En hoe ziet de database eruit? Met andere woorden: upload eens een voorbeeld van de aangeleverde persoonsgegevens en een upload uit het personeelssysteem. Let op: gebruik fictieve gegevens.
Dat kan waarschijnlijk opgelost worden met Power Query.

Hoe worden die aangeleverd?
De gegevens worden in een excel bestand aangeleverd zoals rij 4 op het eerste tabblad (Aangeleverde Gegevens). De gegevens uit de database staan in een .csv bestand. Rij 5 op het tweede tabblad (Gegevens database) bevat de kolommen die in dit .csv bestand staan. Uiteraard zonder opmaak.

Terug
Bovenaan Onderaan