• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Celverwijzingen met VERT.ZOEKEN

onzenoort

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Besturingssysteem
macOS Tahoe, Versie 26.3 (25D125)
Office versie
Office 365
In bijgesloten voorbeeldbestand (in ZIP-formaat toegevoegd, omdat het bestand anders te groot is) vergelijk ik aangeleverde gegevens met de gegevens die in een database (personeelssysteem) staan. In het bestand staan geen echte persoonsgegevens.

Nu komt het regelmatig voor dat er op het tabblad "Controleblad Persoonsgegevens" in de kolommen I t/m N geen gegevens komen te staan, terwijl het NUMMER wel voorkomt op tabblad "Aangeleverde gegevens" een het tabblad "Gegevens Persoonsgegevens". Ook staan er geen spaties of iets dergelijk in de betreffende cellen. Als ik dan op het tabblad "Aangeleverde gegevens" dubbelklik op de betreffende cel in kolom G (NUMMER) gevolgd door ENTER, dan verschijnen de gegevens wel op het tabblad "Controleblad Persoonsgegevens" in de kolommen I t/m N.

Nu is dat bij een enkele persoon niet zo erg, maar soms krijg ik gegevens van honderden personen tegelijk aangeleverd.

De knop "Alles bijwerken" lost dit niet op.

Is er iemand die hier bekend mee is en er een oplossing voor heeft?

Bijlagen

Kan je op een redelijke manier uitleggen wat voor zin het heeft 6 keer dezelfde gegevens in 1 bestand te hebben? Iemand zijn gegevens zijn iemands gegevens, zijn die gegevens anders dan is het ook iemand anders.

Terug
Bovenaan Onderaan