Ontvangen duurt lang

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Tja, dan kom ik weer uit bij het feit dat het met een Outlook account dus geen enkel probleem is. Zelf ben ik al jaren geleden afgestapt van het gebruik van e-mail accounts bij een (internet)provider; te vaak meegemaakt dat die na een aantal jaar werd overgenomen door een ander, en ik dus weer opnieuw kon beginnen. En dat het langer duurt, snap ik ergens ook wel, omdat Outlook steeds opnieuw de mailbox door moet spitten om het kaf (binnen de ingestelde termijn) van het koren (alles) te scheiden.

Als de mailbox eenmaal up-to-date is, en volledig gesynchroniseerd, zou het probleem weg moeten zijn, want uiteindelijk gaat het dan alleen nog maar om de nieuwe mails die ontvangen en verzonden zijn.
Ik denk dat het werken met archiefmappen de beste oplossing is: alle oude mails naar een archiefmap die je altijd kunt raadplegen, en de online mailbox klein houden dus.

Ik denk dat het werken met archiefmappen de beste oplossing is
De langzame sync is bij een Gmail-account van de VvE (245 emails is niet veel). Deze kan ik niet opschonen omdat de historie voor alle bestuursleden inzichtelijk moet blijven.

TS (1 mailaccount) heeft niets aan mijn workaround maar voor mij werkt dit.

Ik heb 2 groepen gemaakt. Mijn eigen accounts (R) en de het account van de VvE (B).

1785153034441.webp

Als ik op Alles verzenden/ontvangen druk wordt (B) niet meegenomen.
De VvE (B) kan ik apart syncen.

1785153539346.webp
In mijn notificatie in het systeemvak zie ik of er nieuwe email is voor alle accounts 1785154096383.webp

Terug
Bovenaan Onderaan