2 pc's voor 1 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
als ik http://192.168.2.253 intyp krijg ik deze pagina kan niet worden weergegeven. Wanneer ik alleen de cijfers invoer kom ik bij google uit. Ik heb een belkin F1UP0001 en de lampjes dat de power aanstaat brand evenals het lampje van de LAN en de Status.
Die van de Wlan en de error staan uit. Wanneer ik de usb stekker uit de print server haal en deze weer terug in de pckast doe om op deze pc te printen gaat het lampje van de error weer branden..

typ in uitvoeren cmd typ vervolgens in het venster wat je krijgt ipcofig
zeg me even welk subnetmasker je hebt en welke standaardgateway en misschien nog een gateway zeg even welke adressen je krijgt te zien, buiten dat van je pc zef (het bovenste).
geeft een antwoord op alle vragen zodat ik ook een goed antwoord kan terugeven alstublieft. De lampjes zelf zien er goed uit. Je hebt toch zeker alle stappen van de hanleiding gevolgd? En wat is je merk/type van je router?

Laatst bewerkt:
sorry ik las het verkeerd..
Ip-adres: 192.168.2.xxx
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1

Laatst bewerkt:
En wat is je merk/type van je router? En heb je alle stappen goed gevolgd in de handleiding? En misschien is het beter om je ip-adres niet hierop te zetten ik weet niet wat kwaadwillege hier allemaal mee kunnen maar die andere twee kan volgens mij geen kwaad.

Laatst bewerkt:
ik heb een edimax
daar branden: Wan: 10/100m en lnk/act
En bij Lan branden bij 1 t/m 3 voor ieder 2lampjes en 4 brand niet

Nu je type nog van edimax en of je alle stappen in de handleiding van je printerdriver handleiding precies hebt gevolgd?

ik geloof dat het een edimax BR-6104K is. Ik heb de instructies tot dusverre opgevolgd. Maar zo snel ik het ipadres van de printer in de browser moet plaatsen gaat t fout en kan ik niet meer verder..

stap 1 heb ik gedaan.
stap 2 heb ik de install disc erin zitten, en de setup opgestart.
Dan krijg ik dus dit
belkinrc6.jpg

Ik heb op internet gezocht naar die printer driver, maar krijg niets gevonden, ook niet op de site van belkin.
Dan druk ik op next: krijg ik dit:
belkin1ta4.jpg

Druk ik weer op next.. gaat ie zoeken, en daarna krijg ik deze melding:
belkin2cl4.jpg

Als ik dan weer op next druk, gaat ie weer zoeken, en krijg ik na 10sec. weer dezelfde melding
Dus bij stap 2 gaat het fout. Maar op de foto's geeft de wizard aan dat ik de printer moet verbinden met de printserver tijdens de installatie..

Met het eerste scherm wat je te zien krijgt wordt bedoelt wat ik in stap 1 beschrreef: dat je kan printen met de printer regtsreeks aangesloten op je pc. Hier wordt dus bedoeld dat je de drivers voor de printer hebt. Maar vermits je kan printer heb je die en mag je gewoon op next drukken.

Voer uit bij het tweede scherm wat je te zien krijgt: 1 sluit je printerdriver aan op je routr (zet hem nog niet aan) 2 zet de printer aan 3 sluit hem aan op je printerserver 4 zet je driver aan.

Als stap 2 niet lukt moet je die maar overslagen en rechtsreeks naar stap 3 gaan.

wat je net getypt hebt, heb ik uitgevoerd, stap 2 lukt nog steeds niet. Als ik de usb stekker vd printer in de printserver heb gedaan en ga verder met de installatie krijg ik deze melding:
belkin3us4.jpg

Als ik stap 2 dan oversla en ga verder met stap 3 en start psf.exe op en ga zoeken krijg ik deze melding:

belkin4hw2.jpg

snap het niet, volg alles zoals je in de instructies zet..

jaah de printserver zit in de router bij 3, waar ook de lampjes van branden..

probeer dit eens: Hou de resetknop van de printerserver tien seconde ingedrukt terwijl hij goed is aangesloten. kijk daarna of je kan printen en als dat niet kan probeer de setup van de cd nog eens helemaal. Is het niet mogelijk om in de wizard setup je subnet aan te passen?

Ik heb dat gedaan. Als ik wou gaan printen kreeg ik een foutmelding, heb proberen opnieuw de installatie uit te voeren, maar kreeg dan deze melding:

The ip-address of your print server is in a different subnet than your PC.
To finish configuration, please close the wizard and configure your print server using the advanced web interface as discussed in the manual.

De subnet kan ik tijdens de installatie niet aanpassen..

Vreemd volgens de handleiding zou dit moeten werken. Het enigste wat het nu nog kan zijn is dat het aan je router licht. Typ http://192.168.2.1 typ daar het gebruikersnaam en wachtwoord. Standaard is dit admin en 1234. Ga naar het tapblad Status Information en kijk of je hier ergens de verbinding met je printserver kan ontdekken. Of er ergens een ip-adres tussenstaat wt je zelf niet kent en niet met 192.168.2 begint.
Is dit het geval melt het dan.
Staat het er niet tussen ga dan naar het tabblad LAN en enabling the DHCP. Nu zou die volgens de handleiding na 2 minuten vanzelf een ander ip-adres aan je printeserver geven. Is dit niet het geval doe de setup van de cd nog eens helemaal. Werkt dit ook niet houd de resetknop van je printerdriver nog eens 10 seconde ingedrukt (terwijl hij aanstaat).
Ik wens je veel succes en hoop dat dit wel lukt.

Als ik kijk bij status en dan bij internet connection, zie ik bij IP-address een ander ip adres staan nl. 84.27.137.xxx
De DHCP server staat al op enabled.

Probeer eens in je webrowser 84.27.137.x (x invullen door het eerste getal) oh http://84.27.137.x (ook x invullen).Als dit werkt melt het dan. Als dit niet werkt zet DHCP server op disable zorg er voor dat je printerserver correct is verbonden en aan staat. Druk vervolgens de resettoets 10 seconden in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan