2 pc's voor 1 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de link geprobeert met het ene cijfer erbij, maar dat werkt niet. Heb nu de DHCP server op disabled gezet en de reset knop 10sec ingehouden zodat hij is gereset.

Test nu ofdat hij werkt, probeer iets af te printer of overloop de setup. En als dat niet werkt run psf.exe nog eens.

uit te printen lukt niet, de setup loopt weer op het zelfde vast dat het een verschillend IP-adres heeft en bij psf.exe krijg ik ook weer no device found

Probeer het vorrige bericht ook eens op de andere pc. Als dit niet lukkt doe het volgende:
1. Instaleer instport.exe
2. selecteer in windows "select the printer’s properties for the printer connected to
the Print Server" en selecteer “Port” tab, selecteer de Belkin port, en click “Configure Port...”. Selecteer vervolgens “Belkin Port: Properties” click “Locate Servers”. In het menu “Available Servers” zie je als het goed is het ip-adres van je printer geef me dit even.

neehh gewoon via zo'n apart kabeltje geloof dat het zo'n netwerk stekkertje is ofzo..

het installeren op de andere pc geeft exact dezelfde effecten zoals die op de als eerst geprobeerde pc. Als ik instport.exe wil installeren krijg ik de volgende melding en sluit ie af:
belkinlj2.jpg

Probeer ik die instport.exe op mn eerst geprobeerde pc te installeren krijg ik deze melding:
belkin5qj7.jpg

Laatst bewerkt:
volgens de handleiding moet het gewoon gaan hoor. Je moet gewoon op dat exe bestand klikken en dan moet hij zich normaal installeren. En staat er nergens een Printserver Finder Utility op de cd? Ik zou DHCP toch weer instellen op je router en dan weer de resetknop van je printterdriver 10 seconden ingedrukt houden terwijl hij aanstaat.

Laatst bewerkt:
ik heb op mn nieuwe pc zonet die psf.exe gedraaid en nu vind ie wel iets? wat moest je daar precies van weten. Misschien een detail: Omdat mijn printer afstaat, en het lichtje daardoor bij error rood brand. zou die daardoor werken? Maar wat moet nu verder gedaan worden?

als ik op die gevonden printer ding druk krijg ik deze meldingen:
belkin1nq4.jpg

belkin2cz9.jpg

Wat ook raar is, maar wat ik weggelaten heb, is dat de ip adressen op het bovenste plaatje niet overeenkomt, met dat van het onderste..

Op de pc waarop we het eerst altijd probeerde krijg ik dezelfde meldingen nu.. Kunt u mij vertellen wat er nu moet gebeuren?

Laatst bewerkt:
Heb je DHCP weer ingeschakeld op je router? In het eerste screenshot: 'confirm' staat daar 192.168.1.xxx of 192.168.2.xxx ? En wat gebeurt er als je de gewone setup van je printerserver volgt? En welke printer gebruik jij eigelijk?

De DHCP server staat op disabled. bij het eerste screenshot staat: 192.168.2.xxx Ik heb een HP psc750. Als ik wil gaan installeren krijg ik deze melding opnieuw:
The ip-address of your print server is in a different subnet than your PC.
To finish configuration, please close the wizard and configure your print server using the advanced web interface as discussed in the manual.

Typ nu eens in je browser het ip-adres dat in het screenshot: 'changing ip adress' (hetgeen dat helemaal boven staat: beginent met 192.168.1.xxx) vermoedelijk is dit hetgene van je printer. En als dit niet werkt probeer het eens met http ervoor: zo dan: http://192.168.1.xxx

Probeer dit nog eens:
1. Instaleer instport.exe
2. selecteer in windows "select the printer’s properties for the printer connected to
the Print Server" en selecteer “Port” tab, selecteer de Belkin port, en click “Configure Port...”. Selecteer vervolgens “Belkin Port: Properties” click “Locate Servers”. In het menu “Available Servers” zie je als het goed is het ip-adres van je printer geef me dit even.
En als dit niet werkt vervolg de stappen die je te zien krijgt in sceernshot: 'changing ip adress' dan moet het ook werken.

Laatst bewerkt:
kan het zijn dat wanneer ik die DHCP Server op disabled heb staan op 1 vd pc's geen internet staat

is er dan nog wel een andere mogelijkheid. Zou ik niet bij die psf alles dezelfde ip-adres moeten geven hierzo:
belkin2cz9.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan