2 pc's voor 1 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.
attachment.php

Zet eerst je DHCP op je router weer op enable. (kijk of je weer met elke pc op internet kan)

1. vink het vakje aan
2. als je nog niet op ok kan drukken probeer hier dan maar een paswoord in te vullen (ik heb geen idee welk paswoord)
3. druk op ok

Bijlagen

• belkin2cz9.jpg
    belkin2cz9.jpg
    19,3 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt door een moderator:
als ik het aanvink, en geen wachtwoord in vul, en druk op OK krijg ik deze melding:
Dan ik dan op OK drukken/

Bijlagen

• belkin3.JPG
    belkin3.JPG
    13,2 KB · Weergaven: 22
Ja druk maar gewoon op OK. Ik zie dat het probleem met internet is opgelost of niet? Nog een vraagje wat voor een printer sluit je eigelijk aan op je server?

Ik heb vrijdag een wireless router gekocht. Alles geinstalleerd enz. Nu heeft een vriend van mij de printer bij netwerk toegevoegd. Bleek ook heel simpel te zijn. Alleen nu zit ik met het probleem dat mijn laptop (windows vista) niet kan afdrukken.. Moet ik daarvoor een nieuwe topic aan maken?

Jou wil ik toch hartelijk bedanken! Ik heb zeker weer wat geleerd met betrekking tot ide printserver en hoe het configuratie systeem van een router eruit ziet! Nogmaals bedankt!

Heb je eenig idee hoe het nu kwam? Lag het dan aan je router? Het lijkt mij wel het verstandigste, heb je al gekeken of er een nieuwere driver is voor je printer want misschien ondersteund deze vista nog niet. En heb je al geprobeerd of je wel kan afprinten rechtstreeks aan je pc, dus zonder printserver.
ps. deze vraag mag nu wel op opgelost.

Belkin printserver

Ik heb dit topic met belangstelling gelezen, u schijnt het opgelost te hebben, zou ik mogen weten hoe, aangezien ik precies hetzelfde probleem heb momenteel. Alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
Ari

Excuses voor de late reactie. Ik heb de printserver er tussen uit nu. Ik heb op de pc (niet waarop de printer rechtstreeks aangesloten is) een netwerk printer gemaakt. Probeer het eens via start-printers en faxen-nieuwe printer toevoegen. Doorloop de wizard. Hopelijk zul je nu met beide pc's kunnen printen. Zorg wel dat beide firewalls uitstaan. Succes!

print server

Excuses voor de late reactie. Ik heb de printserver er tussen uit nu. Ik heb op de pc (niet waarop de printer rechtstreeks aangesloten is) een netwerk printer gemaakt. Probeer het eens via start-printers en faxen-nieuwe printer toevoegen. Doorloop de wizard. Hopelijk zul je nu met beide pc's kunnen printen. Zorg wel dat beide firewalls uitstaan. Succes!

De Printserver is wireless, als ik die er tussenuit haal zal het zeker niet werken, aangezien mijn printer NIET wireless is.
Trouwens de printer doet het wel gewoon als ik hem met een USB kabel aansluit. (beide pc's)Maar dan istie niet meer draadloos, en mijn printer staat in een andere ruimte, dus dat is nogal lastig.
Met vriendelijke groet

even op een rijtje:

Je printer is niet wireless
Deze is dmv. usb aangesloten op de pc.
er is een andere pc, deze staat op een andere locatie binnen het netwerk.

Als je je printer nu is gewoon dmv usb op je ene pc laat staan. Kijk dan met je andere pc of je een nieuwe netwerk printer kunt vinden. Dit doe zoals vorig bericht staat uitgelegd. Dan zou het moeten werken. Mocht dit niet het geval zijn kunt u het best een nieuw bericht aanmaken. Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van. Andere mensen kunnen u vast helpen al dan niet het nodig is met je wireless printserver! Succes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan