3gb ram maar ik kan er 2gb gebruik van maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0444

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
titel zegt het al kan maar 2gb ram gebruiken

specs:
---------------------------
windows 7
3gb ram
Pentium(R) Dual-Core CPU T4300 @ 2.10GHz
GeForce G 105M
free space 189 GB van de 223GB

als je meer wilt weten moet je het zeggen
alvast bedankt
stepan,

Wat voor videokaart heb je?
Een interne? als je een interne hebt kan het zijn dat er 1 GB gereserveerd is voor je videokaart.

ik heb een geforce g105m 512mb
ofzo en nee ik had vroeger vorige week dus
een bsod gehad die tijd had ik wel 3gb maar sinds ik fabrieks instalatie heb gedaan en weer windows 7 erop heb gegooid heb ik 2gb

Het kan zijn dat er standaard een raidoptie is teruggezet waardoor hij maar 2 van 3 DIMM's herkent.

Dit kun je in je BIOS nakijken.

hoe doe ik dat?

ideen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de pc aanzet op DEL of F2 blijven drukken afhankelijk van je merk moederbord.
Dan kom je in de BIOS en daar is ook weer afhankelijk van welk moederbord je hebt de ram raid verstopt.
Met je pijltjes toetsen navigeer je door de opties zo kun je zoeken naar alles wat met RAM te maken heeft.

ohhh oke ik zal het is proberen :D

er staat niks over ram maar wel iets met 2091mb ofzo iets maar ik kan er niet op drukken ofzo maar das alles wat een beetje met ram te maken heeft

2gb.jpg

Je zit ook totaal niet in de bios maar gewoon in Windows.
Ik stel voor om direct bij het aanzetten van de pc eens goed te kijken naar de melding "Press ... To enter setup"
Op de puntjes staat dan F1,F2,F10 of DEL... Op die knop moet je blijven drukken tot er "Entering Setup" staat

je wel in de blauwe scherm
er staat advandced en boot en al die dingen

?????

Bij avanced heb je dus ook meer instellingen waar dus ook RAM of Memory bij moet staan, en ook of het raid is of niet.

maar kan je me uitleggen hoe ik 3gb ram kan instellen want dat is mijn vraag

Raid functie moet uitstaan, dan herkent je pc alleen 2 dimms bij elkaar in een raidslot. Een enkele dimm wordt dan genegeerd

hoe / waar zet ik die uit dan?

???

In je BIOS onder advanced. Wat is het merk en type van je moederbord? Dan ga ik wel even Een bios manual zoeken.

Hoi...

Ga vooral door met het spoor waar jullie nu op zitten maar wil voor de zekerheid nog even iets meegegeven ter controle.
Ga naar je zoekvak in start menu en toets in: Msconfig. Kijk eens bij opstarten en dan geavanceerde opties. Staat er een vinkje bij max geheugen?(4) Zo ja..vinkje weghalen. Zie ook afbeelding(wel in het engels maar plaatje zegt genoeg)
windows_7_64_bit_4gb_ram_memory_2gb2.jpg

Laatst bewerkt:
oh nee nog steeds 2gb ram srry ik d8 dat het werkte

heb ik misschien mijn windows fout geinstalleerd????

woowwo ik krijg een flash back
ik had ooit mijn ram uit mijn pc gehaalt miss ligt het daar aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan