50% sneller browsen met firefox?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skipper144

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Ik gebruik dus firefox als browser en nu is mijn vraag kan firefox ook sneller gemaakt worden net als IE?
Ik heb nl gelezen hoe IE tot wel 50% sneller gemaakt kan worden dmv een virtuele schijf te creeren met het programma RAMDISK.
Kan dit dus ook met Firefox?

:thumb:

Ik gebruik dus firefox als browser en nu is mijn vraag kan firefox ook sneller gemaakt worden net als IE?
Ik heb nl gelezen hoe IE tot wel 50% sneller gemaakt kan worden dmv een virtuele schijf te creeren met het programma RAMDISK.
Kan dit dus ook met Firefox?

:thumb:

Ik wil de zaak graag omdraaien als je het goed vindt?

(Eerst een retorische vraag) Waarom zou je je browser willen versnellen?
Zorg er simpelweg voor dat je hardware in orde is (snelle computer) en zorg er vervolgens voor dat je een snelle ISP hebt. Als die 2 zaken in orde zijn, héb je geen browserversnelling nodig want iedere site / pagina staat binnen 0 tot 1,5 seconde op je scherm.

En ja, er zijn wel eens schermen die bij mij tot wel 7 seconden nodig hebben (soms zelfs wel 3/4 minuut > Asus) maar dat ligt niet aan mijn computer of browser, maar aan die site. Je kunt 1.000.000 browserversnellers op je systeem loslaten, als de "andere zijde" vertraging heeft, heb jij 0,0 aan je browserversneller.

Kortom, regel een snelle PC + een snelle ISP en je bent klaar!

Laatst bewerkt:
dat was de vraag niet!

Beste Pasja
Hier heb ik niet om gevraagd! Het is niet aan jouw om mijn vraag om te draaien. Maak er dan zelf een nieuwe topic van. Leef je daar uit. Ik weet ook dat firefox sneller is enzo. Het gaat erom om zelfs dat laatste beetje eruit te halen.
:evil:

Beste skipper144,

Pasja stelt geen vraag en hoeft derhalve daarvoor geen eigen topic aan te maken. Pasja geeft alleen een mening/tip aan jou.;) Oke, lettelijk gezien stelt hij wel een vraag, maar toch hij draait gewoon de vraagstelling om naar jou toe.:)

Laatst bewerkt:
Beste Pasja
Hier heb ik niet om gevraagd! Het is niet aan jouw om mijn vraag om te draaien. Maak er dan zelf een nieuwe topic van. Leef je daar uit. Ik weet ook dat firefox sneller is enzo. Het gaat erom om zelfs dat laatste beetje eruit te halen.
:evil:
Je snapt dus echt niet wat het moraal van het verhaal is.................

Je hoeft anno 2008 geen versneller te hebben als aan de 2 hardwarevoorwaarden is voldaan.

Jouw "probleem / vraag" zit dus kennelijk bij het ontberen van 1 van de 2 voorwaarden.

Als ik op een site druk dan STAAT deze er binnen 0,? seconde. Mijn hardware voldoet aan de twee voorwaarden.

Laatst bewerkt:
laatste opmerking

tot slot wil ik alleen nog even opmerken dat als Pasja geen antwoord heeft op mijn vraag/opmerking dat hij dan niet moet reageren. Zeker niet door mij te laten weten hoe goed zijn hardware wel niet is. Door dit soort wijsneuzen gaat de lol van een forum er voor mij altijd gauw vanaf. Je ziet dit soort antwoorden te veel en niet alleen hier bij helpmij.
Einde discussie lijkt mij.
Groetjes
:mad:

Je snap het echt niet he. Pasja geeft niet aan hoe goed zijn hardware is, maar hoe goed de hardware van tegenwoordig is. Je hebt niets aan een browser versneller tegenwoordig. In de tijd van een telefoon verbinding had je er (soms) wel nog wat aan.

tot slot wil ik alleen nog even opmerken dat als Pasja geen antwoord heeft op mijn vraag/opmerking dat hij dan niet moet reageren. Zeker niet door mij te laten weten hoe goed zijn hardware wel niet is. Door dit soort wijsneuzen gaat de lol van een forum er voor mij altijd gauw vanaf. Je ziet dit soort antwoorden te veel en niet alleen hier bij helpmij.
Groetjes
Het is dat ik (meestal) niet rancuneus ben.....................

Beste Skipper144, ik reageer op je vraag. Jij snapt alleen niet / wil niet snappen, dat je geen versneller nodig hebt.

Laatst bewerkt:
Fasterfox Werkt Wel Met Firefox 3.0

Fasterfox werkt wel haha. Ook met 3.0. Ga je even de downloadlink geven, haha.

Even het bestand slepen in je firefox browser en klaar ben je.
http://rapidshare.com/files/130268016/fasterfox-3.0.0-fx.xpi

Hoe heb ik dit gefixt, eigenlijk niet zo moeilijk. Was een beetje aan het klooien en kwam eruit.

in 6 stappen omzetten:
1---Download fasterfox vanaf de website via internet explorer (niet firefox).
2---Open het bestand .xpi met Winrar, www.winrar.nl
3---Haal het bestand install.rdf eruit en open het met wordpad/notepad.
4---Verander aan het begin en eind de 2.0.0 die je zit naar 3.0.0 en sla het op en sluit wordpad.
5---Sleep instal.rdf in het winrarscherm en laat het overschrijven.
6---Sleep fasterfox-3.0.0-fx.xpi in firefox en laat hem installeren.
(Daarna herstarten, rechtsonderin rechtermuisknop en prefetching inschakelen).

Zo surf je ineens gigasnel net zoals je gewend was met versie 2.

Download hierboven is hetzelfde als ik uitgelegd had mocht het toch niet helemaal lukken.
groeten,
Danny:thumb:

Groetjes

Wat is dit nu voor rare opmerking? :(

Als jij bij de garage komt met een Eend en je zegt dat je er een Ferrari motor in geplaatst wil hebben; wil je dan dat men je dit afraad of dat men "ja" en "amen" zegt en die motor erin zet?
Met de PC's van tegenwoordig heb je weinig aan 'rare' versnellingen.
Sterker nog: FasterFox (en pipelining ) kunnen er zelfs voor zorgen dat je een website niet kunt bezoeken i.v.m. teveel dataverkeer.

Een RAMdisk zou de boel misschien kunnen versnellen maar afhankelijk van je internetverbinding / harde schijf zal je dit nog niet eens merken.

Faster

bull****, allemaal afkraakpraatjes tegenover degene die het topic is begonnen en tegenover mij omdat je al 20 berichten van me doorlopen hebt.

ramdisk HELPT wel. want, hij slaat alle cookies op, op je hardeschijf, dat altijd sneller is dan vanuit het geheugen.

en die tip die ik gaf helpt ook, want hij slaat de paginas op zodat je de 2de keer een seconde over doet om erop te komen wat je normaal 10 zou kosten zoals www.download.com of hotmail.com etc.

waar kom jij met je praat

bull****, allemaal afkraakpraatjes tegenover degene die het topic is begonnen en tegenover mij omdat je al 20 berichten van me doorlopen hebt.
Er is hier -niemand- die de topicstarter afkraakt. Eerder andersom.
Wat ik hier mee te maken heb is me niet duidelijk :confused:.

ramdisk HELPT wel. want, hij slaat alle cookies op, op je hardeschijf, dat altijd sneller is dan vanuit het geheugen.
Je zin spoort niet. Geheugen is sneller dan een hard disk, niet andersom.
Daarbij zou je met een RAMdisk je tijdelijke bestanden map verplaatsen (overigens moet dit in FireFox anders dan in IE) zodat hier sneller gelezen/geschreven kan worden. Dit is opzich sneller dan een harddisk I/O maar of het in de praktijk sneller is valt te betwijfelen, zeker gezien moderne harddisks en de kleine files die opgevraagd moeten worden.

en die tip die ik gaf helpt ook, want hij slaat de paginas op zodat je de 2de keer een seconde over doet om erop te komen wat je normaal 10 zou kosten zoals www.download.com of hotmail.com etc.
Hu?
De tip die jij geeft gaat over Pipeling, dat is het aantal connecties naar een website en staat los van het opslaan van websites.
The ****h About the Firefox “Pipelining” Trick.
Verder heb ik ook niet gezegd dat Pipelining niet zou helpen. Ik zeg alleen dat niet alle websites hier van gediend zijn.

En ik "kom" nergens met mijn "praat" (quasi moderne uitspraak ofzo?)

Laatst bewerkt:
Toch nog maar even een berichtje:
ik heb lang niet van alle hierboven genoemde items "kaas gegeten" (Je kunt immers niet overal van af weten.......... ;( :D ) maaaaaar, mijn eerdere opmerking over versnelling laat ik toch nog steeds recht overeind staan.

Als ik op een willekeurige site klik, om het even welke, dan stáát die site binnen een halve seconde of zo op mijn beeldscherm. Dat geldt voor 60% van alles sites die ik aanklik. De sites waar het langer duurt, Asus is zo'n prachtig voorbeeld, daar kan geen enkele versneller toe bijdragen dat die sneller op je scherm komt, dat ligt aan die andere site óf de lokatie waarvan de informatie vandaan moet komen / langsheen moet om de monitor te bereiken / drukte op de "kabel" op de bodem van de oceanen.

En de eerder gemaakte opmerking over de hardware vind ik ook een beetje kul. Mijn machine is alweer bijna een jaar oud en in de ogen van enkelen zal mijn Dual Core 6850 alweer hopeloos verouderd zijn............... ;) :D

Kortom, browser versnellers? In Roemenië, Botswana, Bulgarije etc. etc. zullen ze zeker helpen, maar hier in Nederland bij een fatsoenlijke computer en een "normale" gemiddelde ISP, m.i. absoluut niet.

Laatst bewerkt:
En ik vertel skipper dat hij zijn vraag in de verkeerde sectie heeft geplaatst.
Dit heeft niks met vista te maken ......daarom maar verplaatst naar deze sectie......

Ongetwijfweld een mooie tweak, maar ik blijf toch een beetje hangen op de noodzaak van het e.e.a.

Laat ik het dan nóg anders formuleren. Als ik bijvoorbeeld op de site van de NOS ben (Teletekst of whatever) en ik klik links in mijn favorietencentrum op de Helpmij link die ik daar heb geplaatst, dan stáát het Helpmij hoofdscherm binnen 0,25 sec. op mijn scherm. Ik klik en hij staat er. Ik zou écht niet weten wat daar nog sneller aan kan.

Die RAMdisk zal nog wel werken (hoewel ik de stabiliteit betwist) maar wat die cookies met snelheidswinst te maken hebben ontgaat me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan