500 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henri1954

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hallo,

op het gebied van websites maken ben ik een absolute beginner.

Nu had ik een simpel website/je gemaakt met FrontPage. Deze deed het heel lang zonder problemen.
Van de ene op de ander dag kreeg een 500 error melding. Ik had er niets aan veranderd en toch doetieutnietmeer.
Van mijndomein.nl wordt ik ook niks wijzer.
www.henrispaan.nl

groeten Henri

Als ik op je domein klik krijg ik de melding dat deze webpagina malware bevat. Zou kunnen zijn dat iemand je website binnen is gedrongen en malware erop heeft gezet.

Groetjes,
Rens

Hallo,

via Filezilla heb ik alle bestanden van de server ge-delete. Vervolgens mijn eigen bestanden door Superantispyware en Malwarebytes gehaald. Beiden gaven geen fouten oid. De schone bestanden weer via Filezilla geupload naar de server,
Wat me dan opvalt is dat telkens de bestandsgrootte van de index-pagina -na het verzenden naar de server- iets kleiner is dan het verzonden bestand.

Op mijn eigen pc voor het verzenden is de index.html 197 en op de server is dat dan nog 189.
(zie bijlage)Ftp1.jpg

gr Henri

Uit het rapport van Chrome: Schadelijke software wordt gehost op 1 domein(en), waaronder novoviva.fr/. komt deze link je bekend voor?
Heb je misschien ergens een stukje script staan wat je niet 100% zelf hebt gemaakt? Misschien zit daar iets tussen ofzo? Anders je hostingbedrijf even bellen.

Ik hen nog een hele sobere indexpagina gemaakt. Dan krijg ik deze tekst:

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webmaster@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.16 (Debian) Server at www.henrispaan.nl Port 80

gr Henri

Ok, voordat er iemand moeilijke oplossingen gaat aandragen waarvoor in dit geval gewoon heel makkelijk geen oplossing is:

Een HTTP-error in het bereik 5xx word altijd veroorzaakt door een interne server-fout.

Gezien het feit dat je de website onder mijndomein.nl hebt onder gebracht, betekent dus dat je geen controle over de fysieke server hebt, je hebt er alleen virtuele schijfruimte & idem domein, dat je op de fysieke server deelt met misschien wel 1000 anderen.
Hoeft er maar 1 op dezelfde schijf - lees ip - malware te verspreiden, & dan zijn alle anderen - alhoewel schoon - ook de pineut.

Hier is de officiele hele lijst met HTTP-errors, daaronder jouw specifieke HTTP 500 error:

http://tools.ietf.org/html/rfc2616
http://tools.ietf.org/html/rfc2616#section-10.5.1

Hier een soortgelijk onderwerp alhier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/698083-HTTP-fout-500

Hallo,

het probleem is opgelost. Ik las op de site van mijndomein dat ik de regel .htaccess diende weg te halen. Ik gebruikte als ftp Filezilla. Hierin kreeg ik die regel .htaccess niet te zien. Vervolgens SmartFtp gebruikt, hierin die regel weggehaald en meteen kreeg ik weer mijn site te zien.
Het hoe en waarom snap ik nog niet, maar het werkt in ieder geval weer.
Bedankt voor de reacties.
gr Henri

Hallo Henri,

Fijn dat het is opgelost.

Ik krijg in chrome alleen nog steeds een malware waarschuwing. Misschien dat je daar nog even naar kan kijken, eventueel wat The Knight aangeeft ligt het probleem niet aan jou server maar aan die van iemand anders. Je zou even contact op kunnen nemen met de webhoster.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan