Aankoop van een nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog even een vraagje:
ik snap het niet helemaal met processors,
ik wil de intel core i5 3570 halen(3.4 GHz, Quad core)
maar als je naar de specificaties kijkt is de
AMD Black Edition - AMD FX 8150 (3.6 GHz, 8-Kern)
veel beter?
of licht dat aan mij?
 
de i5 is beter dan de AMD ;) tenzij je programma's hebt die wel gebruik kunnen maken van de 8 cores (bijna niets), dan is de AMD iets sneller, maar voor de rest is de i5 altijd sneller ;)
 
aan benchmarks, specificaties zoals kloksnelheden zeggen niets.

Hier is een goede vergelijking in meerdere toepassingen: klik naar anandtech

Hier zie je onder andere dat de i5 veel beter is in games ;)
 
trouwens een z77 chipset vind ik te duur,
welke kan ik daarna het beste nemen?
 
Dan moet je ook de i5 3570K (let op de toevoeging K!) nemen icm een moederbord met de Z77 chipset en natuurlijk een goede koeler ;)
 
oke, dat gaat me dus teveel geld kosten wat zit nu echt al op me maximum dus,.
maar bedankt voor de hulp
 
Overclocken is ook niet echt nodig als je een snelle i5 hebt, dan heb je voorlopig genoeg processorkracht tot je beschikking. Er zijn natuurlijk altijd mensen die meer willen, maar het kan ook kapot als je er geen ervaring meer hebt ;)
 
oke kan ik het beste de XFX Radeon HD 7870 Double Dissipation Edition
nemen of toch beter een andere HD7870?
 
De koeliNg van de xfx is slecht, die van club3d, gigabyte, asus of sapphire zijn allemaal goed, kijk naar de clocks en de prijs
 
oke, maar hardware,info zegt dat het een nekaannek strijd is tussen de xfx en de sapphire,
maar asus is dan wel 20 euro duurder maar pakt ook weer een paar frames met battlefield 3 op ultra.
 
oke, bedankt voor jullie hulp,
en weet iemand ook nog een goede gaming muis en toetsenbord,(het liefst bij azerty)
voor bij elkaar 50 euro?
 
bedankt, en nog even iets,
kan ik met dit moederbord wel gewoon mijn videokaart overklokken?
 
Ja, maar zo veel prestatiewinst heb je er ook niet bij. Maar de videokaarten zijn er tegenwoordig wel tegen beveiligd maar zorg toch dat je het stap voor stap doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan