Acces faktuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitleg

Alle behandelingen van een betreffend patient worden voor die maand op 1 faktuur geplaatst, dus geen afzonderlijke. Vandaar dat er enkele regels zijn overgeslagen, aangezien er in 1 maand meerdere consulten kunnen zijn.

De zaken zoals Pers. Nr – Scahde nr – Rel. Nr zijn gegevens die kunnen voorkomen op een eventuele garantiebrief en dus op mijn faktuur vermeld wordt zodat het garantie verlenend bedrijf terug kan koppelen.
Het is dus alleen van belang op mijn faktuur.

De term CODE heeft betrekking op 3 gevallen welke kunnen voorkomen: deze zijn 1e Consult – V (vervolg) C (consult) of O.K.
:thumb:

Nog even een vraagje.

In uw tabel vind ik de velden 'Status' en 'Medisch archief' terug. Wat is daar de bedoeling van?

Ik ga nl. de tabel splitsen, een tweede tabel bij maken en dan aan elkaar linken. Zo krijg je een beter overzicht.

Antwoord

Goeidag, ik heb het gevoel u aardig aan het werk te hebben gezet.
Nou u stelde twee vragen en de antwoorden doe ik u bij deze toekomen inclusief 1 kleine kanttekening.
Status: daar worden 1 van de 3 volgende opties ingevuld:
Poli
Klinisch
Poli / Klinisch

Medisch Archief: datum en soms het woord "Af" erbij, maar niet altijd.

Als ik uw bericht goed heb begrepen gaat u de tabel opsplitsen. Ik weet wel dar er veel velden zijn die ingevuld worden, maar die heb ik dus gewoon nodig op 1 zo een patientenkaart. Als ik zo een kaart open om in te vullen moet ik direct een overzicht hebben van alle in te voeren gegevens.

Re: Antwoord

Geplaatst door sanke

Als ik uw bericht goed heb begrepen gaat u de tabel opsplitsen. Ik weet wel dar er veel velden zijn die ingevuld worden, maar die heb ik dus gewoon nodig op 1 zo een patientenkaart. Als ik zo een kaart open om in te vullen moet ik direct een overzicht hebben van alle in te voeren gegevens.

Geen schrik. De eerste tabel, zal enkel de peroonlijke gegevens bevatten van de patient, de andere tabel, bevat de rest. Vanuit die twee tabellen kan ik uw factuur samenstellen.Deze tabellen worden gelinkt. Hiervan wordt een query gemaakt. Van die qry wordt een behandelingskaart gemaakt. Het enige dat je zal moeten doen , is de naam van de patient kiezen in een keuzevak, en we zijn vetrokken. Is veel overzichtelijker,vooral ook voor de belasting aangifte enz......

Mijn dank is groot en kijk vol verwachting uit naar het resultaat.

SOS

IS er a.u.b nog iemand in het heelal die mij met het probleempje kan bijstaan. :rolleyes:

Hoi sanke, ik ben er wel mee bezig. Het enige is, dat ik dit allemaal tussendoor moet doen.En dat vergt wel wat tijd SORRY:o

Okidokie

Had heel even de hoop reeds opgegeven, vanwege de radio stilte. Maar ben wel blij te lezen dat mijn probleempje niet in de vergeethoek is terecht gekomen. Geduld is een schone zaak.

Hoi sanke,

DB komt er aan hoor. 3/4 is al OK. Nog een paar dagen geduld. SORY. Als je wil kan ik al een gedeelte sturen, zodat je misschien al een idee kan vormen ??

****a

Kan mijn nieuwsgierigheid haast niet bedwingen, dus sturen maar!
Dan heb ik alvast de tijd om er een beetje mee te stoeien. Als er dan vragen van mijn zijde zijn hoop ik die kenbaar te mogen maken en nogmaals BEDANKT voor alle moeite.

Sanke,

Nog 1 vraagje. Wat is de omrekenings factor van Srd naar Euro ?

Als men nu mij eventjes met rust laat, stuur ik u de vollededige DB + gebruiksaanwijzing, ten laatste op vrijdag.

Ik moet nog wel een schakelbordje maken, maar ...... geen probleem

Antwoord

Blij te lezen dat het progi de goeie kant opgaat.
Omtrent het euro vraagje van u:
Slechts bij hoge uitzondering maak ik gebruik van de Euro op een rekening, soms 1 keer in de twee tot drie maanden. Een ander probleem is dat de omrekeningsfactor niet stabiel is. Op dit moment is het bijv 3,40 voor de Srd maar dat kan over een week dus weer anders zijn.

Attentie: even uw aandacht vestigen op het onderdeel faktuurnummer.
Het eerste deel van het nummer staat gelijk aan het faktuurnummer - het tweede deel van mijn faktuurnummer is gekoppeld aan de patient zijn/haar kaart en het derde nummer is het jaartal (04).
Dus a.u.b geen autonummering plaatsen anders krijg ik een probleempje om mijn faktuur eventueel terug te koppelen met mijn patientkaart.
Als mijn uitleg onduidelijk is verneem ik dat gaarne van u.

Hoi sanke,

Het prog is naar u toegestuurd. Het is natuurlijk een voorbeeld. Je kan dit aanpassen aan je eigen wensen.

Laat even iets weten.

?????

Heb al mijn berichten doorgenomen, ook de map ongewenste post, doch uw bericht was er niet bij :rolleyes:
Zodra ik het heb ontvangen zal ik het zeer zeker direct uitproberen en u op de hoogte houden. Kijk dus uit naar het progie.
Alvast bedankt voor alle moeite.

Re: ?????

Geplaatst door sanke
Heb al mijn berichten doorgenomen, ook de map ongewenste post, doch uw bericht was er niet bij :rolleyes:

Klopt. Ik heb die mail teruggekregen met deze melding

The original message was received at Wed, 16 Jun 2004 15:48:44 +0200 from outmx019.isp.belgacom.be [195.238.2.200]

----- Transcript of session follows ----- <dousur@yahoo.com>... Deferred
Warning: message still undelivered after 4 hours
Will keep trying until message is 2 days old

Kan je mij misschien even een ander mail adres geven. Hier is blijkbaar iets fout gegaan.

adres

Nou beste heer ik mag effe gebruik maken van deze twee adressen die beide grote berichten kunnen ontvangen en verzenden.

dousur@yahoo.com

r.zschusschen@sr.net

De adressen zijn betrouwbaar want die behoren aan een naaste medewerker toe die mij trouwens de weg wijst m.b.t computers en internet.
Nogmaals bedankt voor alle moeite.
Sanke

Ik twijfel niet aan uw integriteit hoor.:thumb:

Ik heb de DB doorgestuurd naar de 2 mail adressen. Hopelijk ontvang je ze, anders is er bij mij iets verkeerd.

Ontvangen, handleiding uitgeprint en progie uitgeprobeerd. Het ziet er allemaal zeer professioneel uit.
Ik heb morgen een acces (voor beginners) examen dus ben een beetje aan het oefenen. In het weekend ga ik er dan mee aan de slag. Mijn nieuwsgierigheid zal echter wel zo ver brengen dat ik straks toch even ermee ga stoeien.

Nogmaals van harte bedankt, dit is TOP :thumb:

Onduidelijkheidje

Mijn database werkt prima.
Heb alleen nog wat informatie nodig met betrekking tot bepaalde details.
1 - Heb in het weekend zoveel als mogelijk patientenkaarten ingevoerd, tot zover ging het prima.
Probleem: Het lukt met mij niet om de patienten op alfabetische volgorde te krijgen of op kaarnummer. In een bestands archief van meer dan 500 ben je dus een tijdje zoet om de juiste kaart terug te vinden.
Ik heb geprobeerd om het op alfabetische volgorde te plaatsen via tabel (ging prima) Alleen lukt het dan niet meer de patientenkaart te openen in formulierweergave. Heeft u een oplossing daarvoor!!

2 - Ik heb gemerkt dat de datumnotatie het engels model (maand - dag - jaar) is, hoe krijg ik het zover om deze volgorde te kunnen invoeren en op mijn formulier te zien: dag - maand - jaar.
:rolleyes: :( :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan