Acer Aspire Predator Gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Overklokken hoeft niet bepaald een kortere levensduur te hebben als je je onderdelen maar koel houd. Daarom moet je ook NOOIT overklokken met een boxed cooler, als je gaat overklokken raad ik je als beginner niet aan om meer dan 0,3Ghz te doen, en zeer goed de temperatuur in de gaten te houden. Ook als je definitieve settings hebt gevonden even een run van 12 uur doen met prime95.

@Pesu welke fan's raad jij dan aan? dan zet ik die ook in het systeem erbij, dan is het enkel en alleen nog kiezen tussen AMD/ATI en Intel/Nvidia.
Veder vind ik OCZ prima voedingen hebben, zelf heb ik er 1 gehad deed het altijd perfect. Heb nu een Huntkey voeding een b merk, ik merk er niks van. Hij maakt geen lawaai, er zit beveiliging op (is getest per ongeluk ;)) de voltlijnen zijn ook stabiel en in gebruiksaanwijzing staat dat ook het aantal watt klopt, echter kan dat afwijken omdat dat waarschijnlijk niet in een realistische temperatuur is gemeten
 
Ik kom straks ook nog met een AMD machine. dan pas ik dit bericht aan, gebruik dezelfde kast omdat die gewoon imo één van de beste is................
..........


Generation kill:
Allebij goeie op AMD gebaseerde sytemen, alleen lijkt mij een ati hd 5970 wel een beetje overdreven. Hij mag dan een flink budget hebben, maar het is zonde om zo'n kaart te kopen voor ruim 1/3e van het budget.

Pesu:
er zijn een aantal dingen aan te merken:
Je hebt gekozen voor een i7 op socket 1156. Deze heeft een dual channel geheugen controller, waardoor je de beste prestaties hebt door 2 geheugen banken te vullen of een veelvoud daarvan. Dus het beste is 2*2GB of 4*2GB.
3*2GB is bedoeld voor gebruik in een intel x58 mobo met socket 1366.

Moederbord is pittig aan de prijs vind ik.
Rare keus dvd speler. Er zijn betere voor minder.
hardeschijf: samsung spinpoint F3 1TB is sneller
Videokaart: de keus voor de nieuwste van Nvidea ligt voor de hand maar mijn voorkeur gaat naar een ati 5870.
En die koeler is niet echt goed

Bram:
Zoals ik eerder ook al had gepost:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...252897]=1&product[253308]=1&product[259627]=1

Ik heb een paar dingen aan gepast( windows en assemblage)
 
Laatst bewerkt:
Pesu:
er zijn een aantal dingen aan te merken:
Je hebt gekozen voor een i7 op socket 1156. Deze heeft een dual channel geheugen controller, waardoor je de beste prestaties hebt door 2 geheugen banken te vullen of een veelvoud daarvan. Dus het beste is 2*2GB of 4*2GB.
3*2GB is bedoeld voor gebruik in een intel x58 mobo met socket 1366.

Moederbord is pittig aan de prijs vind ik.
Rare keus dvd speler. Er zijn betere voor minder.
hardeschijf: samsung spinpoint F3 1TB is sneller
Videokaart: de keus voor de nieuwste van Nvidea ligt voor de hand maar mijn voorkeur gaat naar een ati 5870.
En die koeler is niet echt goed

QUOTE]

Ok, bedankt voor de tips. ik zal even wat uitleg geven:
de ram heb ik over het hoofd gezien en ik zal die even aanpassen.
met een moederbord zie ik het maar zo: je kan wel een goede processor hebben maar als het moederbord niet goed is haal je niet het maximale eruit. vandaar ook die prijs.
in een eerdere reactie vond bram 1tb niet genoeg.
ik zie nooit het verschil tussen dvd speler:p. ik kijk alleen naar de snelheid.
Ik zelf vind de koelers voldoende aangezien er 4 koelers in zitten. maarja, meningen kunnen verschillen.

in ieder geval bedankt dat je het even opmerkt.
 
Overklokken hoeft niet bepaald een kortere levensduur te hebben als je je onderdelen maar koel houd. Daarom moet je ook NOOIT overklokken met een boxed cooler, als je gaat overklokken raad ik je als beginner niet aan om meer dan 0,3Ghz te doen, en zeer goed de temperatuur in de gaten te houden. Ook als je definitieve settings hebt gevonden even een run van 12 uur doen met prime95.

@Pesu welke fan's raad jij dan aan? dan zet ik die ook in het systeem erbij, dan is het enkel en alleen nog kiezen tussen AMD/ATI en Intel/Nvidia.
Veder vind ik OCZ prima voedingen hebben, zelf heb ik er 1 gehad deed het altijd perfect. Heb nu een Huntkey voeding een b merk, ik merk er niks van. Hij maakt geen lawaai, er zit beveiliging op (is getest per ongeluk ;)) de voltlijnen zijn ook stabiel en in gebruiksaanwijzing staat dat ook het aantal watt klopt, echter kan dat afwijken omdat dat waarschijnlijk niet in een realistische temperatuur is gemeten

ow ok dan. zelf heb ik geen ervaringen met deze voeding maar op een ander topic raadde ze deze af. maarja, iedereen beleefd iets anders.

De voeding is goed, maar meerdere fans lijken me beter. dan is de levensduur van de pc ook langer. het is een fulltower model hea. dus je hebt genoeg ruimte:p.
Een processor koeler lijkt me ook wel handig aangezien de i7 nieuw is en dan denk ik dat bram er nog lang mee door wil gaan.

:thumb:
 
1. in een eerdere reactie vond bram 1tb niet genoeg.
2. ik zie nooit het verschil tussen dvd speler:p. ik kijk alleen naar de snelheid.
3. Ik zelf vind de koelers voldoende aangezien er 4 koelers in zitten. maarja, meningen kunnen verschillen.

in ieder geval bedankt dat je het even opmerkt.

1. Oow, die post heb ik over het hoofd gezien denk ik.
2. ik ook niet. Ik kijk op hardware.info welke het beste uit de test kwam. Meestal is een goed dvd speler tussen de 18 en 25 euro wel te vinden
3. ik bedoel de CPU koeler, die vind ik om mee te overklokken niet goed genoeg. Tenzij je maar een heel kleine stukje oc.
en hij maakt veel lawaai.

en mobo: dat hangt van de keus af wat je er mee wil. Het MSI bord die ik gekozen heb, daar kun je ook wel redelijk mee overklokken. Extreem overklokken is toch niet de bedoeling van de ts
 
Laatst bewerkt:
ok,
ten eerste dacht ik niet aan overclocken. ik ben hier op tegen en de ts had niet aangegeven dat hij ging overclocken. hij heeft het net gevraagd en gaat het niet meer doen(zie pag2). dat hij veel lawaai maakt wist ik niet en dat zal ik ook even aanpassen.
 
@ Pesu als je dat wereld bolletje met paperclipje gebruikt dan heb je dit :[xURL="hier je url"]Hier de naam hoe je het wil noemen dus 'klik[/URLx] dan krijg je dus dit [xURL="www.helpmij.nl"]www.helpmij.nl[/URLx]

@dirkie00 tja, dan heb je wel het beste van het beste van het moment (tenzij je de ares neemt, die nog niet uit is en mega duur is) maak straks nog wel een systeem met 965 en ook wat pesu zegt, max uit je mobo halen en dan is een RoG mobo ook nog eens mooi en heeft goede features.
Maar als hij nu een HD5870 neemt en er later een 2e bij zet heeft hij het zelfde in performance als een HD5970, en het is dacht ik zuiniger.


@pesu met samenstelling hierboven; ik denk dat ik iets gemist heb maar ik dacht dat dat mugen 2 beter was?
 
Laatst bewerkt:
ow ok
dankje wel
 
Laatst bewerkt:
@ Pesu als je dat wereld bolletje met paperclipje gebruikt dan heb je dit :[xURL="hier je url"]Hier de naam hoe je het wil noemen dus 'klik[/URLx] dan krijg je dus dit [xURL="www.helpmij.nl"]www.helpmij.nl[/URLx]

je bent me te snel af:evil::p
 
Maar in de samenvatting staat dat hij zacht is.
kan jij dan even een goede toevoegen?
 
Maar in de samenvatting staat dat hij zacht is.
kan jij dan even een goede toevoegen?

laat ik maar op houden met me commentaar:p
op hardware.info staat een aantal test met cpu koelers. Die tests zijn altijd betrouwbaar.
Zelf zou ik gewoon een scythe mugen rev2. nemen
 
commentaar is welkom hoor.
daar leer je alleen maar van.
 
Ok is goed dan. ik pas het morgen even aan. ik ga nu slapen. ik heb morgen een schoolexcursie.

PS. je zegt vaak bang for the buck. leuke stopzin:thumb:
 
Hallo( de schoolexcurse ging niet door:mad:)

dit is de versie van 1525 euro: Klik

Dit is de 1500 euro versie(andere voeding) Klik 2
 
Laatst bewerkt:
in de prijslijst die te downloaden is is er nog een betere van ongeveer 1845 € dacht ik
 
Aspire Predator G7750
Legitieme Windows® 7 Home Premium , Intel® Core™i7-920 processor, Intel® X58 Express chipset,
6GB DDR3 SDRAM 1066MHz (3x 2GB), 2TB HDD (2x 1TB), ATI Radeon™ HD 5850 1024MB DDR 5
2x DVI, Liquid cooling, swap cage HDD 4x, Blu-ray ROM, DVD-RW Dual Layer, 750 Watt power supply,
incl. US Int. Logitech G11 keyboard & G5 laser mouse, color Galaxy Black .
9W.58WFB.TSN EUR 1699.00 .
.
Aspire G7750
Legitieme Windows® 7 Home Premium , Intel® Core™ i7-920 processor, Intel® X58 Express chipset,
6GB DDR3 SDRAM 1333MHz (3x 2GB), 2TB HDD (2x 1TB 7200rpm), ATI Radeon™ HD 5850 1024MB
DDR5 2x DVI, 2x LAN, Overclock Ready, Liquid cooling, swap cage HDD 4x (2 slots used), Blu-ray
ROM, DVD-RW Dual Layer, 750Watt power supply, incl. Logitech G11 keyboard & G5 laser mouse,
color Galaxy Black .
PT.SDEE2.021 EUR 1849.00 .
.

http://www.acer.nl/acer/wr-resource/1271353122/upload/pent1/15/Consumer PCs_NL.pdf :D
maar hij heeft ook slechtere punten:confused:
PS:ik bedoel de onderste van de geciteerde, (staat vrijwel onderaan op de prijslijst), niet de prederator dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan