ACER laptop start niet meer op (0xc00000e9 foutmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog een vraagje aan harry voor ik morgenvroeg er een nieuw OS op ga zetten,...

maakt het uit of er nog oude (vista) gegevens op de hdd staan wanneer ik het nieuwe OS installeer?of worden die mee verwijdert?

en wat met alle andere programma's ? ik zou eigenlijk liever opnieuw installeren wat ik nodig heb...

dus wat zou ik het beste doen, de hdd formatteren? en nu ik in windows geraak, kan ik dat van daar doen? of met een of ander progje?

en wat met alle drivers? haal ik die mss best er eerst af en op de externe zetten? of best gewoon de recentste versie installeren..?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Gewoon formatteren, geen killdisk-gedoe noodzakelijk !

Greetz,

Harry.

ok , maar ik kan toch niet de hdd formatteren waar windows op staat? heb een tutorial bekeken op youtube en volgens die video gaat dat niet...

p.s : ik ben in computerbeheer bezig...

kzal het even proberen te schetsen in boot (c) zit windows en documents and setting en program files en dergelijke... kan ik dus niet aan...

op recover (d) staat drivers, recover , recycled, tools en reboot....

ik denk dat ik aan de (d) schijf aankan , maar niet aan de (c) schijf... enige tips?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Als je opstart van de Win 7 DVD kun je wel degelijk de C-partitie of welke partitie dan ook formatteren.

Je maakt, zoals al eerder aangegeven en voordat je begint, 'n kopie van je Documents & Settings, zodat je geen persoonlijke gegevens kwijt raakt.

Ik zou nu eindelijk es beginnen, mits je tenminste de Win 7 Upgrade Advisor gedraaid hebt om zeker te weten dat de laptops Win 7 aankunnen.

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15

Greetz,

Harry.

hmm heeft even geduurd, want hij wou de cd niet lezen... heb hem dan maar op usb stick gezet...

ik heb niet gekozen voor upgrade (behoud gegevens), maar wel voor install new...

formateerd dit dan de hele harde schijf? of heb ik iets over het hoofd gezien,,?

het vroeg mij nergens achter dat formatteren... welnu hij is nog bezig , kan wel nog komen...

of niet?

ok, nu is wss één van de twee laptops al niet meer aan de praat te krijgen...

ik moet wel zeggen de laptop in kwestie had deze problemen al van voor ik windows 7 er probeerde op te zetten...

het gaat om een medion md 96640 en het probleem is wss het moederbord waar er wel vaker problemen bij zijn bij medion...

soms startte hij normaal op in vista, waar alles ofwel werkte of na een tijdje freezde...
bij het niet normaal opstarten zag je overal lijntjes en streepjes in alle kleuren en vaak ook het beeld 6 maal gekopieerd (dus 6 prentjes onder en naast mekaar) in beeld...

met de manier van installeren die ik gekozen heb (niet upgrade) staat hij nu op windows 7 (want ik hoor nog de opstartgeluidjes) , maar geraak ik nu dus niet meer verder dan die lijntjes en streepjes...

ik had dus ook problemen met W7 te booten (heb dit op een stick gezet), want de dvd lezer werkt niet meer denk ik...

nu dacht ik : nog eenmaal proberen met active kill, want de hdd is wel nog perfect in orde denk ik, maar dan moet ik hiren wel kunnen booten...en heb dezelfde methode geprobeerd (dus op stick zetten) , maar hier geeft hij een foutmelding aan bij het kopieren... iets van windows.ca kan niet gekopieerd worden , en dan stopt hij met het schrijfproces op de stick...(mijn methode is de cd gewoon knippen en plakken op de stick , want de cd is al gemaakt met magic iso) en dan komt er nog bij dat ik op die laptop dus niet meer in bios geraak...

ik heb er mij al bij neergelegd dat de latop volledig naar de vaantjes is, maar moest er een manier zijn op via de usb hiren te booten (zonder via bios te gaan) zou ik het graag horen...

of lijkt dit zoiezo niet meer te redden? MoBo problemen is wel de achilleshiel van medion (het zou iets te maken hebben met de ide aansluitingen ofzoiets...)

en moest hij niet meer te redden zijn , vallen er dan nog stukken te verkopen als tweedehands?

grtz

gethez

Hoi !

Grafische chip defect; evt. te vernieuwen, maar mogelijk is de prijs te hoog voor de waarde van de laptop.
Reken voor 'n nieuw mobo. incl. grafische chip op 300 euri's excl. montage.

Tweede hands verkoop: Marktplaats - Laptops | Onderdelen en Toebehoren
(7.849)

HDD gewoon in de andere laptop gebruiken.
Fomatteren met Win 7 doe je via het tabblad waar je de keuze maakt op welke schijf/partitie Win 7 geinstalleeerd moet worden.

Selecteer de gewenste partitie en klik rechtsonder op: (ik dacht) optie's. mogelijk 'n andere term, maar je kunt het niet missen.

Greetz,
Harry.

hmm, ok nu weet ik al waar ik aan toe ben met deze laptop...

ik kan helaas de hdd van de laptop van mijn zus niet hergebruiken in de laptop waarvan sprake(acer)

het betreft een sata-aansluiting... ik zal de laptop wel nog eventueel gebruiken voor losse stukken, want een hdd verkopen waar nog gegevens opstaan is niet het meest veilige...

maar rond 7 uur ben ik terug met een nieuwe hdd...

mss al eens vooruit vragen of hier een goede tutorial van bestaat met duidelijke stappen...

het betreft een Samsung HM160HC 160GB IDE 2.5"

of ben ik best met dat via hiren te booten??of kan ik dat in bios of F12 ?

grtz

ben je zeker dat dit zo lukt? (ik wil je niet in vraag stellen ofzo...:)), want ik ben bij de kapotte laptop reeds in schijfbeheer geweest en daar kon ik niets wijzigen aan de schijf waar windows op stond...

hetgeen hier ook wel het geval zal zijn... ik vertrek dus van een lege schijf, zet er windows op (anders wil ie niet draaien), en dan moet ik partitioneren en formatteren?want er is maar 1 hdd en anders is m'n hele redenering van een nieuwe hdd steken fout...:confused: en is er een andere fout in de laptop?

of zie ik het verkeerd? ik wil gewoon de logica snappen van het installeren...

gtrz

ok, ik vroeg dit enkel omdat ik die optie om ,vooraleer je windows installeerd, je schijf te formatteren nergens ben tegengekomen

heb namelijk windows 7 gisteren volledig kunnen installeren op de kapotte laptop (het probleem blijft daar de opstart...), maar wil nu niet meer booten, maar ben dus wel door het volledige installatieproces geweest...

wanneer vragen ze je juist dan om dat partitioneren? anders gebruik ik een vooraf partitioneer programma (zie jouw laatste link) als ik dat kan booten vanop cd...

p.s. : @ admins deze site doet raar; ik verklaar mij nader : ik kreeg een paar posts terug een emoticon die ik niet wegkreeg (post 37) en nu typ ik 1 maal formatteren in in het edit venster en het komt er 2 keer op in de post zelf?.? krijg het maar niet weg...

als ik het woord weglaat staat er niets... echt vreemd...

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja...sorry hoior, maar lees je wel rs 'n link ?

Uit de laatste: (Schoone PC):

Een partitie selecteren
Tijdens de installatie wordt gevraagd op welke partitie Windows 7 geïnstalleerd moet worden. Zijn er nog geen partities of moet de harde schijf opnieuw worden ingericht, dan moet deze eerst worden gepartitioneerd. Dat kan vooraf (met behulp van partitioneringssoftware), maar kan net zo goed ook tijdens de setup worden uitgevoerd via de link Stationsopties (geavanceerd) op het moment dat wordt gevraagd op welke partitie Windows te installeren. Wordt gedurende het installatieproces een andere schijfletter toegewezen (bijvoorbeeld omdat de DVD-speler reeds de schijfletter C: toegewezen heeft gekregen), dan kan de setup beter worden afgebroken om vervolgens opnieuw te beginnen zodat Windows met zekerheid op de C:-partitie komt te staan.

Dus: in Win 7 Stationsoptie's (geavanceerd) aanklikken !

Maar als je het beter weet...moet je niets vragen !

Greetz,

Harry.

sry, ik wou helemaal niet uit de hoogte doen...

ik heb je verkeerd begrepen in de post van 12.50... ik dacht eerst volledig W7 installeren en dan partitioneren en formateren (geef toe dit zou niet echt kloppen...)

ik lees dus wel degelijk je links, maar daar had ik dus overgekeken in die link van schoone pc...ik had onmiddellijk op de partitioneren (in het blauw)link geklikt

en tijdens de installatie heb ik wel degelijk aangepaste installatie aangeklikt, maar ik heb in een andere link op het net gelezen dat als je niet van cd/dvd/usb boot dat het kan zijn dat die stationsopties er soms niet staan... (maar heb een fotootje ervan gezien dus nu weet ik waar ernaar op zoek te gaan...) en wist dit dus de eerste keer niet , dus nu zal het wel lukken hoop ik...

grtz

Laatst bewerkt:
ok, de situatie is weer eens gewijzigd...

heb een verkeerde aankoop gedaan... ik moest toch een sata hebben .... :rolleyes:
geluk bij ongeluk, in de kapotte laptop va mijn zus zit nog een bruikbare hdd...
(zelfde merk en model enkel meer GB's)

welnu, hoe moet ik dit het best formatteren?eerst in bios gaan kijken dat hij de hdd herkent?en gebruik ik dan best hirens active kill? (en is hij daarbij al gepartitioneerd en geformatteerd?)

of doe ik dit het best vanuit windows?

wat gaat er eigenlijk gebeuren als ik hem nu opstart? gaat hij dan de windows vista van m'n zus opstarten? of gaat hij niets willen doen?

graag raad...
mvg, gethez

iemand een idee? want ik durf hem niet goed opstarten... :)

Hoi !

HDD in laptop monteren, CD/DVD als eerste in de opstartvolgorde zetten, opstarten van de Win 7-DVD, kiezen voor installeren, in het scherm waar de aanwezige HDD getoont wordt kiezen voor stationsoptie's, kiezen voor formatteren...de rest gaat vanzelf.

Begin nu eindelijk maar es, 't is 'n klusje van 'n half uurtje, en er kan niets mis gaan.

Tenzij.........er andere hardwarefouten in de laptop zitten, maar dat merk je vanzelf.

Greetz,

Harry.

moet ik alle drivers zomaar installeren of zitten hier dubbele in??

edit... heb het al gevonden... was verkeerd aan het zoeken... alles werkt perfect voor het moment... thx...

nog ff verder installeren...

Laatst bewerkt:
het probleem is dus opgelost, want de laptop werkt weer naar behoren... :)

bijna 4 pagina's voor een defecte hdd :p

nog een grote dank u van mijnentwege voor alle hulp en in het bijzonder voor Harry voor z'n kennis van zake en grote hulpvaardigheid... en natuurlijk geduld ook... :D

met vele groeten,

Gethez.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan