achter een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
134
Wederom router forwarden, hoe?

Hallo,

ik heb sinds enige tijd weer hetzelfde probleem als voorheen. De servers die ik maak in het spel Vietcong kan men niet zien. Het heeft na jullie hulp wel gewerkt, toen moest ik mijn router forwarden. Nu kom ik (door dit topic te herlezen) tot het gedeelte ''router site'', waar ik alles kan instellen. Dan loop ik vast, hoe forward ik die port? Er staat wel een link om mijn Thomson-Alcatel Speedtouch 510 4.0 te forwarden, maar die geeft aan dat er een error is :confused: . Ik zou het fijn vinden als jullie mij wederom konden helpen.

Ook als ik een server op wil starten zegt hij: Connection time out. Echter zegt hij dit al dagen lang, lijkt me sterk dat dat zomaar een time out is. Voor de rest werkt internet en online spelen gewoon goed.

Gr,

Victor
 
Laatst bewerkt:
Hoe je een poort kan openzetten verschilt per router. Dus mijn vraag: Wat voor router heb je?
 
Op de router zelf of in het boekje dat bij de router zit.

Via deze link kan je, je router selecteren en kijken hoe je een poort kan openen: http://www.portforward.com/routers.htm
Je moet da wel eerst weten wat voor router je hebt.
 
Sorry, maar ik heb geen boekje van mijn router zelf en heb geen flauw idee waar ik hem moet zoeken:confused:

gr,

Victor
 
Kijk eens op de Router zelf, d'r staat vast een model/type nummer op.
 
Dat snap ik maar ik weet niet waar die zit. Ik ben niet zoon held met Computers... Dus waar precies kan ik heb vinden?
 
Waarschijnlijk zit op de achterkant een stikkertje. Daar zal het wel op staan.
 
De router is een ''kastje'' waar meerdere internetkabels in kunnen zodat je op meerdere computers op internet kan.
 
Dat is ook de achterkant van je PC, niet een Router.
Kijk eens waar die Internet kabel naar toe loopt.
Grijs kabeltje naast die zwarte(USB) op je foto net boven het rose stekkertje.
 
Dit is niet de router. Dit is de systeemkast. Begin even bij de modem (kastje wat je hebt gekregen/gekocht bij de internetverbinding) en volg het snoertje. Nu zijn er twee mogelijkheden.
1. Je komt bij de router uit.
2. Je komt bij de systeemkast uit.
In het eerste geval moet daar een stikker opzitten.
In het tweede geval heb je geen router, maar is je internet direct aangesloten op je computer.
 
Klik hierop .

Als je een inlogscherm krijgt te zien, dan:

1) Voer als gebruikersnaam: admin
2) klik op OK.

Op het Hoofdmenu staat het type van je router.

Wees er heel voporzichtig mee!!

Dennis.
 
Geplaatst door DENNIS90
Klik hierop .

Als je een inlogscherm krijgt te zien, dan:

1) Voer als gebruikersnaam: admin
2) klik op OK.

Op het Hoofdmenu staat het type van je router.

Wees er heel voporzichtig mee!!

Dennis.

Niets
 
Jongens ik zit deze threath te lezen en vergeef me als het niet zo is, maar ik krijg sterk het vermoeden dat er iemand in het ootje wordt genomen. :D
Dat kan toch niet waar zijn.
 
Geplaatst door rve123
Dit is niet de router. Dit is de systeemkast. Begin even bij de modem (kastje wat je hebt gekregen/gekocht bij de internetverbinding) en volg het snoertje. Nu zijn er twee mogelijkheden.
1. Je komt bij de router uit.
2. Je komt bij de systeemkast uit.
In het eerste geval moet daar een stikker opzitten.
In het tweede geval heb je geen router, maar is je internet direct aangesloten op je computer.

Bij mijn moeder's pc beneden zit een modem. Een kabeltje vanuit daar gaat rechtstreeks in mijn PC.
 
Als het niet lukt dan maar zo:

1) Start
2) Uitvoeren
3) typ cmd en klik op OK.
4) Typ: ipconfig /all

Kijk wat het IP v.d. Standaardgateway is.

Is het bijvoorbeeld 192.168.0.1

dan typ je in de browser: http://192.168.0.1

Dennis.
 
Geplaatst door Topgear


Bij mijn moeder's pc beneden zit een modem. Een kabeltje vanuit daar gaat rechtstreeks in mijn PC.

En als je moeder nu ook internet heeft dan heb je een router of er loopt een kabel van jouw pc naar je moeders pc.

(ik ga maar ff meedoen LOL)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan