ACPI_Bios_Error

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollos

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo Allemaal,

Ik heb een SSD gekocht en loop weer tegen hetzelfde probleem aan. Een clean Windows instalatie gedaan op mijn SSD, aangesloten op de 6G poort.
Maar na de instalatie komt hij bij de first start in een bootloop of krijg ik weer de STOP error.

Het is een ACPI BIOS error. Ik heb de laatste versies van mijn BIOS geïnstaleerd en mijn SSD draait ook op de laatste firmware. Maar krijg het maar niet verholpen
Ik maak inderdaad nog gebruik van een aparte videokaart. Maakt did verschil dan?

Mijn volledige specs zijn:
Board: ASUS P8H61-M EVO B3
BIOS: Bios version 1001
CPU: Intel i7 2600
RAM: KVR800D2N5K2/4G x 2 (8GB)
Vid: Geforce GTS 250
PSU: CM RealPower M520
HDD: OCZ Vertex 3 120GB

Problemen met de nieuwe P67 en H67 Intel chipsets !

Hoi Lollos.

Er zijn problemen geweest met de Asus moederboardjes. Die dateren vanaf 01-2011.

Zie ook onderstaande linkjes:

http://nl.hardware.info/nieuws/22093...ts-update-1837

http://nl.hardware.info/nieuws/22093/intel-erkent-fout-in-p67-en-h67-chipsets-update-15-2-2011

Kijk daar eens naar of jou board ook niet die serie valt. Ik heb zelf ook een zelfde
board, als jij ( 3 stuks inmiddels ) maar die hadden een revisie 3 met productie na mei 2011.

Dus kijk daar eens na. Op het board zelf staat een bios versie gedrukt en daaruit kun je de productiemaand traceren.

Suc-6

Co Marco

Hallo Marco,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb op de doos B3 (de revision dus) staan. Mijn bios die erop draaide was 0309 volgens mij de aller eerste. Toen ik mijn board terug kreeg van Afuture.nl hadden ze hem voor me geupdate naar 0404 (First release).

Denk je dat het gewoon aan het board ligt? Ik zelf denk dat het wellicht het broad is namelijk. Sowieso ben ik er niet echt tevreden over.
Maar wat nu?

Gebruik jij de SATA-6 poorten trouwens? En werken die ook?

Error bij opstarten:

Beste Lollos.

Ik kan je niet verder helpen. Ik werk al jaren met Asus en dat bevalt eigenlijk prima en nooit geen klachten. Mijn 3 laatste peeCee's waren met de Asus P8H61-M-EVO Rev-3 en heb inderdaad bij alle 3 de DVD en HD aangesloten op de 6GB Sata aansluitingen. Maar ik kan nu niets fysiek nakijken, want deze 3 zijn alweer verkocht. Op dit moment heb ik de P8H61-M-Pro ( een lichtere versie als die van jou.) Bij alle boards geen enkel probleem met de OS installeren ( W7-64- SP1 Ultimate )

Daarnaast heb ik gezien bij mij, aan de hand van schermprinten van de eerste BIOS opstart, dat deze Bios versie inderdaad alle 3 met 0309 en dat is rond maart 2011. Dus in theorie kan het wel kloppen dat de uitlevering na mei 2011 is geweest. Met de OSD schijven heb ik nog geen ervaring

Het enige verschil met jou is dat ik de "onboard" video gebruik van de Quad-Processors, in mijn geval I5-2400, I5-2310 en de I5-2300. ( moet dat ook ondersteunen )

Ik blijf wel wat zoeken naar een mogelijke oplossing.

Met vriendelijke groet,

Co Marco.

Oke, nouja top. Ik heb een klacht ingediend bij afuture.nl over mijn moederbord.
Want hoogst waarschijnlijk ligt het toch daarna. Maar ze hebben nog niet gereageerd.

Gelukkig werkt hij wel op de 3G poort, maar ik heb natuurlijk niet voor niets een SSD voor een 6G SATA gekocht.
Ik hou jullie op de hoogte.

Het is gefixed, in de BIOS aanpassingen gemaakt en IDE modus uitgezet. Nu werkt alles naar behoren :)

Hoi,
heb je een eigen topic gegeven, let daar in 't vervolg even op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan