Adressen uit Outlook gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
op mijn oude PC en kantoor laptop zit het adressenboek in Outlook en dat wordt dan ook gebruikt in OE6.

Dit is ingesteld via adresboek OE Extra en dan opties en dan kan je dit aanvinken.

Maar heb net Outlook 2003 geinstallerd me contact maar die zie ik nu niet in OE.

De b.g. keuze opties is niet beschikbaar.

Wat moet er aangepast worden ?

Bij Outlook gaat dat via Bestand/Importeren en exporteren/Internet-e-mail en -adressen importeren.

Klik dan op Volgende en kies voor Outlook Express.

Je kunt dan e-mails, adressen en regels importeren.

Sorry, ik zie net dat je in Outlook Express het adresboek van Outlook wilt hebben.

zou ik als alternatief outlook express kunnen verwijderen er nieuw opzetten en dat er dan gevraagd wordt de adressen te delen ?

en how verwijder je OE eigenlijk?

Raar wat er nu niet werkt mijn oiude PC werkt en en mijn kantoor laptop werkt het.

Bij mij kan ik een adresboek importen via Extra/Adresboek -> Bestand/Importeren

Is daar geen mogelijk voor Outlook, kan het inderdaad misschien zo zijn dat ie er wel is na een herinstallatie.
Kun je altijd proberen.

Is die er niet kun je OE verwijderen via Start/Configuratiescherm. Dubbelklik op Software.

Kies in volgende scherm voor Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.

Haal vinkje weg voor OE en klik op verder.

Voor het opnieuw installeren volg je dezelfde procedure, alleen zet je nu juist een vinkje voor OE.

ik denk dat ik OE ga verwijderen en dan kijken of ie wel het adresboek van Outlook pakt.
anders kan ik altijd nog importeren maar dan moet je 2x updaten en dat wil ik nou juist niet.

Gr

Wel verwijderd maar als ik OE dan weer installeer staan alle mailboxen er weer en dat is niet de bedoeling natuurlijk.

Snap er nog steeds geen bal van als ik het op 2 pc's wel voor elkaar krijg en deze niet.

Het moet toch kunnen maar hoe ??

Heb het nog eens anders aangepakt.

Heb een nieuwe account op de PCX gemaalkt
Outlook ingesteld
Paar contacts erin gezet

daarna outlook express gestart
moet je wizard verbindingen doen
en dan....komt de vraag wat te delen met Outlook en kies ik voor de adresboek.

Vervolgens vraagt ie om een te kiezen profiel.

Bij mij is dat alleen Outllook en die kies ik FLASH foutmelding zie onder.

Dus haalt ie adressenboek niet over.

Dus het gaat nu om de instellingen van dit profiel goed te krijgen.

Via config / Gebrukersacc staat ook email opties,. profielkeizen, staat er maar 1 t.w. Outlook en dan deze altijd kiezen.

Dir nu voor alle accounts op de pc gedaan maar dan nog kirijg ik deze foutmelding.

Wat moeten we daar aan doen ???

Bijlagen

• fout bij aanmaken outlook link adresboek.jpg
    fout bij aanmaken outlook link adresboek.jpg
    25,4 KB · Weergaven: 29
Aangezien ik problemen had met regels via config / email daa accounts aangemaakt en dat werkt nu wel met regels (zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=175690&goto=newpost)

denk dan zal de link adressen outlook/o.e. nu misschien ook wel werken maar nee.

hij blijft melden dat er geen persoonlijk adressenboek is.

Heb al even in de help gekeken maar daar km ik er niet uit.

Wie weet dit wel want dan kan ik het testen door weer een nieuwe account in XP te maken e.d. net zo lang tot dat het werkt (als ik tenminste nieuwe inout krijg want heb er al slapeloze nachten van).

groeten

Hier zit ik al vanaf het begin van mijn installatie van office 2003 mee. Ik ben geïnteresseerd in de oplossing.

Blacksheep, heb jij dan wel de handigheid kunnen vinden als je contactpersonen over te zetten naar je pers. adresboek ?

Dat laatste heb ik kunnen maken, via bepaalde instellingen kan je ook bepalen welke lijst als eerste begruikt worft [(als je bij nieuw bericht op aan drukt..) dus dat werkt.

Maar heb 100+ adressen bij contatpersonen staan en heb geen zin deze over te typen.

Er is nog misschien wel een andere mogelijkheid.
je kunt de contacts ook in een email stoppen als bijlage naar jezelf zenden en dan 1 voor 1 opslaan dat zou dan als je per. adresboek je standaard is misschien lukken.

Kan jij dat eens proberen in een nieuwe account in XP e.d. outlook opzetten, pers adres boek maken enige contacts erin zetten, pers. adresboek als standaard en dan... outlook express starten !

Pff wat een weg dat is in 2000/XP versie toch wqel even iets makkelijker aar ja het oog wil ook wat.

Thanx !

Maar 100 adressen :D Count your blessings. Ik heb er meer dan 300 in staan. Wat ik wel heb kunnen doen, is via een terugzetten van mijn oude OE adressen, deze in OE op te slaan, maar ik kan geen adressen vanuit Outlook importeren. Dan krijg ik precies dezelfde melding. Omdat ik OE voor maar enkele bepaalde handelingen gebruik is het niet zo heel erg om de adressen die niet in het adressenboek staan zelf in te typen, maar het stoort me dat ik de oplossing van dit probleem nog niet heb kunnen vinden. Ik blijf echter zoeken.

Ondertussen heb ik wel via exporteren naar Access, verschillende adresbestanden aangemaakt die ik gebruik voor andere zaken.

Eind op weg !

Na de uitleg van microsoft wat verder doorgelezen te hebben heb ik als volgt gehandeld.

1. een persoonlijk adresboek aangemaakt en deze als standaard gemaakt.
2. in contactpersonen gaan staan
3. alles selecteren
4. via bestand kiezen contactpersonen toevoegen en dan staan ze in je persoonlijk adresboek.
5. start OE
6. ga naar adresboek
7. kies bestand/importeren/ander adresboek
8. kies microsoft exchange adresboek

en dan staan ze ook ik OE6.

maar er is nog een ander punt opgevallen

als je een contactpersoon hebt waar je ook het faxnummer ingevuld hebt staat deze en als smtp en als fax in de lijst

met de b.g. werkwijze gaat de fax ook over.

en dus ook naar OE

format is naam@+31enz.

vraag :

wat doen we hiermee ?
laten we deze staan of verwijderen we deze uit persoonlijk adres of juist in OE6
maar belangrijk natuurlijk ook wat kan ik met een dergelijk faxadres ? Rechtstreeks faxen in Outlook ?

Door alle perikelen heb ik dat nog nietr getest maar anderen misschien wel en verneem ik dit graag.

Oh en als je een adres toevoegt ?

1. in contactpersonen
2. selecteer deze en via bestand toevoegen aan contactpersonen
3. in OE6 weer importeren en dan komt de vraag of je de dubbele wilt vervangen e.d. kies daar nee op alles en je haalt alleen de nieuwe over.

Bewerkelijk ? JA !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan