Advies uitbreiding/inrichting database

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanuit frm2Orderinvoer wil ik een afleverbon uit printen. Dit gaat prima, alleen wordt het rapport niet gefilterd.
In eerste instantie kreeg ik de melding fout 13 gegevenstypen komen niet overeen.
Maar deze melding krijg ik nu niet meer om onverklaarbare reden.

Kan iemand kijken waarom het rapport niet gefilterd wordt?

En eventueel verder naar mijn database kijken of het een beetje klopt kwa code.
En eventueel verbeteringen aanbrengen of commentaar geven.

Laatst bewerkt:
Een paar kleine foutjes in je code:

Code:
sFilter = "[Ordernummer]='" & Me.txtOrderNummer & "'"
DoCmd.OpenReport stDocName, acViewPreview, , sFilter

Je ordernummer is een tekstveld, en dat moet je dan ook als een tekststring filteren. Verder had je het filter op de eigenschap <FilterName> gezet, en hij hoort bij de eigenschap <Where>. Verwarrend, niet? Maar FilterName is bedoeld voor opgeslagen filters m.b.v. een query, en daar is hier geen sprake van. Jouw filter is te vergelijken met een WHERE parameter in een query.

Het werkt, uiteraard!

Had zelf ook al wel zitten klooien met ' die dingetjes en iedere keer het filter op een andere positie (filter name, where condition en openargs), maar zonder goed resultaat.

Heb je nog meer tips of opmerkingen die je anders aan zou pakken als je het voorbeeld bekeken heb?

OctaFish: Heb jij nog een idee of manier om de 2 database te synchroniseren?

De database op de tablet is alleen voor orderinvoer, geen nieuwe klanten, artikelen enz.

De bedoeling is om van de tabellen klant en artikel de wijzigingen en nieuwe mutaties naar de database op de tablet te kopieeren.

En de tabellen order en orderregels van de tablet naar de database op het werk te kopieeren.

Ik heb geen ervaring met tablets en synchroniseren, dus daar kan ik je niet bij helpen vrees ik... Je zult dat misschien via Mail kunnen regelen, met een Excelletje als bijlage o.i.d. Of je tablet als Frontend aan je access db hangen. Zoals gezegd: geen ervaring mee :D

Jammer! Misschien had je ooit is iets gemaakt.

Zat zelf al te denken aan iets van een textbestand exporteren en importen in een tijdelijke tabel.

Vervolgens doormiddel van een toevoegquery de nieuwe records toevoegen aan de tabel en doormiddel van een bijwerkquery eventueel veranderen/wijzigingen in bijvoorbeeld adressen en artikelen door te voeren.

Moet alleen even kijken hoe ik de nieuwe records kan filteren van de bestaande records in de toevoegquery, zodat alleen nieuwe records toegevoegd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan