All purpose PC - 600 - 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nvidia en Ati kan je niet echt vergelijken qua stats, je kan beter benchmarks bekijken (testen). Hierin kan je zien dat de Nvidia kaarten beter presteren dan de Ati kaarten van dezelfde prijs.

...dat is niet waar
Nvidia heeft 1 kaart waarbij de prijs prestatie beter is dan andere kaarten en dat is de GTX460
de rest is allemaal ATI

hiarchy gaat als volgt

HD5770 < GTX460 <--- GTX460 heeft de zelfde prijs als een HD5770 maar is 40% sterker
GTX460 < HD5850 <----- 30 euro duurder
HD5850 < GTX470 <----- GTX470 is 15% sterker maar daar betaal je gelijk 70 euro meer
GTX470 < HD5870 <--- zelfde prijs klasse als de GTX470 maar een stuk sterker
HD5870 < GTX480<----- GTX480 15% sterker betaal je 70 euro meer
GTX480 < HD5970 <----- heel stuk sterker dan de GTX480 betaal je ook gelijk 100 euro voor maar is het verschil wel waard!

Kaart dan :p

Je hebt idd gelijk maar ik had het even over de Nvidia GTX460 Cyclone... Die presteert beter naar zijn prijs.

Die HD5870 is op dit moment wat boven budget, maar als hij in de toekomst goedkoper wordt is dat mogelijk een mooie upgrade optie :)

Dank voor je OEM uitleg en sowieso allebei voor de adviesen.

Nog even over het ATI kaartje:
Was er een reden dat jullie beide nVidia adviseerden?

Ik zat even te kijken naar deze 2:
ATI kaarten

De ene 40 euro duurder, maar 256 bit tov 128. Alhoewel de goedkopere weer een hogere waarde heeft bij videochip en geheugensnelheid.

Naar aanleiding daarvan, verder gaan googlen....

En wat zegt DIT mij?

Dat die nvidia stukken sneller is?

Ik zag in die lijst ook dit type staan, van allerlei merken van 160 - 230 euro. Wat bepaald dat prijsverschil eigenlijk?

Bedankt,
Coffee

de reden waarom wij de GTX460 hebben geadviseerd is omdat deze 40% sterker is dan een HD5770
de prestatie van die videokaart zit tussen de HD5830 en HD5850 in
maar kost even veel als een HD5770 vandaar dat wij een GTX460 hebben geadviseerd

verder kan het idd slimmer zijn om een ATI kaart te kopen als je van plan bent er een tweede bij te prikken in de toekomst
het hoeft niet je kan ook een totale nieuwe videokaart kopen die net zo goed presteert
de keuzen is totaal an u!

wat is het voordeel van twee videokaarten hebben in een systeem?
verdubbeld dan alles? of kun je dan beter multitasken?

Snellere verwerking van grafische bewerkingen (parallelle berekening omdat de twee kaarten samenwerken).
Ik denk een soort van verdubbeling van de rekencapaciteit.

Zie ook:
Voor de ATI variant
Voor de nVidia variant

@firest0rm & computerr:
Heb ik een beetje goed opgelet? :p

Ik ben er uit voor mijn systeem.
het laatst voorgestelde 600W systeem met een LG E2250V monitor.
Thanks again :)

Groet Coffee

Laatst bewerkt:
Ja, goed uitgekozen :) Als je hem hebt, zet dan even in dit forum of hij je bevalt :)

Succes! :thumb:

Hoe meer je leest hoe verwarrender het is....

Ik heb nog wat zitten spelen, ook met de i5 en bijbehorend moederbord.

Wat vinden jullie van dit systeem?

Concrete vragen hierbij:
- hoe goed is dit moederbord, zijn er andere / betere alternatieven? Ook Qua merk e.d. Er zijn zo veel moederborden beschikbaar dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
- hoe nuttig is de processorkoeler voor dit systeem (die van 25 euro in de mand)

Thanks,
Coffee

voor videobewerkingen blijft de Phenom ii x 6 tog de betere optie

voor de rest is MSI een goede moederbord fabrikant en zitten de prijs verschillen vaak in de materialen die ze gebruiken voor het moederbord
en welke optie's het moederbord biedt
zoals SLI of Crossfire opties een unlocked Front side bus voor overclock mogenlijkheden
en of de FSB niet te snel warm word
een snelle local bus en data bus voor snellere interactie tussen het ram en de cpu of videokaart
Ram MHz support(1800/1600/1333/1066/800)
USB 3.0 support E-sata
dat soort dingen dat maakt een moederbord goedkoop of duur

de cpu koeler is bijzaak het is alleen bellangerijk als je in een hete stoffige kamer zit
of als je wilt gaan overclocken
als dit beide niet het geval is zal een standaard mee geleverde koeler genoeg zijn

Je had een verouderd moederbord gekozen, en je hebt de koeler niet nodig als je niet gaat overklokken. Klik

Ik zal alleen even tot overmorgen afwachten voor de nieuwe AMD grafische kaarten, waarschijnlijk passen die binnen je budget, zijn ze beter, en anders gaan de Nvidia kaarten misschien van prijs zakken, zoals de GTX470 al heeft gedaan.

Zullen die nieuwe grafische kaarten al snel beschikbaar zijn bij 4launch? En hoe lang duurt het doorgaans voordat er prijsdalingen gaan optreden?

Ik zit weer bij het 600w systeem uit blz 1. Het is lastig als je er niet veel van weet maar wel nieuwsgierig bent. Dan blijf je nieuwe dingen lezen.

Nog 1 vraag over de moederborden: ik heb nog zo'n 50 euro over in mijn budget. 75 als die extra koeling niet nodig is. Is dat nuttig te besteden aan e.g. Een beter moederbord / snellere harde schijf / iets betere grafische kaart? Of ga ik met 50/75 euro niet zo heel veel meer winst boeken aan dit systeem?

Ik zag e.g. Een 64mb WD harde schijf staan. Voor iets meer geld...

Bedankt,
Coffee

Zullen die nieuwe grafische kaarten al snel beschikbaar zijn bij 4launch? En hoe lang duurt het doorgaans voordat er prijsdalingen gaan optreden?
dat kan ik niet zeggen ik kan helaas niet in de toekomst kijken hoe het allemaal precies zal zijn wat ik je wel kan vertellen is dat de videokaarten dit jaar uitkomen en dat de prijzen zullen dalen meer niet...

verder kan 50 of 75 euro veel verschil maken ja

maar mag ik eerst weten welk systeem je nu het meest voor voelt ik begin de draad een beetje kwijt te raken

Ja. Sorry. Ik heb hieronder de link naar mijn huidige, volledige, opzet (inclusief monitor en kaartlezer). Totaal prijs, inclusief verzending is 935 euro. Ik wil nog een toetsenbord kopen, ongeveer 20 euro, dus blijft er 55 euro over.

In dit systeem zit een processor koeler van 25 euro. Als die vervalt is er 80 euro over (ik richt op de 1000).

Bijna definitief?

Groet Coffee.

hmm opzig zou een 22 inch Full HD 1080p scherm dan een goede optie kunnen zijn
en meschien kunt u dan ook nog een sterkere videokaart erbij pakken
die western digital schijf kan sneller de samsung spintpoints zijn ongeveer zelfde prijs maar hebben een hogere internegegevens snelheid

ik zal straks de setup bewerken

EDIT okey ik heb dit
het is een heel stuk sterker dan je vorige setup
klik
Phenom ii x6 1090T
22inch full HD scherm het verschil zul je merken
1TB HDD sneller en meer ruimte
dit moederbord heeft 3 x pcie x16
crossfirex supported

Laatst bewerkt:
klik22inch full HD scherm het verschil zul je merken

Is het scherm in verhouding niet wat duur voor een 22' scherm? En is een Intel i7 870 met een P55 moederbord misschien toch net wat beter dan een x6? Want six-core techn. word nog niet echt goed ondersteunt?

Is het scherm in verhouding niet wat duur voor een 22' scherm? En is een Intel i7 870 met een P55 moederbord misschien toch net wat beter dan een x6? Want six-core techn. word nog niet echt goed ondersteunt?

het is een LED scherm vandaar dat het duur is

en nee de phenom x6 1090t is beter in videobewerkingen en heeft genoeg ondersteuning wat dat betreft
en anders komt het nog
de phenom x6 1090t moet je vergelijken met een I7 950

boven budget

Maar. Met iets beter intern geheugen, denk ik..
En met de nieuwe 6870 kaart. Ze hebben ook de 6850, dus er kan wat af.

Hoe vinden jullie deze samenstelling?

Nog 1 ding, is een HDD met 64 mb cache, 7200 rpm sneller dan degene die er nu in zit?

Ik heb een WD gezien met bovenstaande. 500 GB, maar dat is voldoende voor mij.

Thanks, coffee

als de interne gegevens snelheid sneller is wel ja

welke HDD hebben wij het dan over?

Deze harde schijf:
schijfje

Maar als interne gegevenssnelheid belangrijker is dan wordt het toch de klik die jij me liet zien in je post van gisteren 12.37.

Ik heb nog even zitten denken over dat boven budget, maar eigenlijk wil ik niet over de 1000 heen. Ik twijfel alleen nog even tussen de LG en de IIyama. Ken het merk niet, de LG is ook Full HD en iets goedkoper. In de vergelijking hier zie ik ook niet veel verschil.

Groetjes Coffee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan