AMD en Intel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

Ik begrijp dat je de pc voor spelletjes wilt gebruiken en dan is de duo core meer als voldoende voor spelletjes deze maken volgens mij nog geen gebruik van de quad core.

Modag

Oke dan weet ik genoeg over de processor :D

Mag ik wel vragen van welk merk het geheugen is dat jij aanbiedt?
En weet je toevallig ook welk merk het geheugen is dat marsmannetje aanbiedt?

Hoi,

De mijne is van het merk ocz en die van Marsmannetje volgens mij Kingston.

Modag

Oke bedankt :D

Nog een vraag: Jij hebt het over die DVD-reWriter Sony NEC Optiarc AD-7200S € 19
Ik kan hem alleen niet vinden waar staat hij precies?

Bedankt, ik zie trouwens dat Vista Home Premium 199 euro is!!!! Is hij niet goedkoper ergens?

Hoi,

Kijk hier eens dit zijn wel oem versies maar als je de pc laat bouwen bij alternate bv dan kan je hem voor deze prijs kopen.

Modag

Kijk eens aan kan hij nog kiezen ook op de late avond wist niet dat de 4870 al zo gezakt was in prijs.

Modag
ik ook niet :cool:
En begrijpen doe ik het nog minder. Maar gewoon gebruik van maken zou ik zeggen.

OEM betekent in dit geval dat het maar op 1 pc gebruikt mag worden. De licentie wordt gekoppeld aan jouw pc.
Een Retail-versie (dus die van 200 euro) maar je mee nemen naar een toekomstige nieuwe computer.
(dit dekt niet helemaal de lading voor de term OEM hoor)

Original equipment manufacturer, dus zegmaar een OEM besturingssysteem wordt geleverd bij een kant en klare PC van o.a. Dell, HP en Acer. Als je een OEM los koopt zul je geen ondersteuning hebben van Microsoft, maar dat mag de pret (en zeker de prijs) niet drukken. Ook is het dan een licentie voor 1 PC, maar dat is altijd al zo geweest.

LOL, marsmannetje was me een fractie voor.

Hoi,

Dat zijn windows licenties die alleen bij een merk of in dit geval een samen gesteld systeem verkocht mogen worden.
Blijft dan ook alleen voor deze pc geldig.

Modag

Ik snap het :) Wat is eigenlijk het verschil tussen een LCD scherm en een TFT scherm?

Eigenlijk kun je dat niet echt verschil noemen. TFT is de verbeterde versie van LCD, in theorie dan. In de praktijk worden beide namen gebruikt, allebei om het platte scherm aan te duiden (dus niet de CRT).

Ik zie dat we hard gaan in dit draadje. Wel af en toe wat onzinnig, maar ach.

Laatst bewerkt:
Oke ik snap het helemaal :)

Goed mijn systeem is samengesteld en ik kom op €1047 euro o jee beetje over mijn budget :o:o Laten we hopen dat het mag...

Maar is het dan zó moeilijk je eerste pc te bouwen?
Mijn vader is een aannemer dus die is in ieder geval een beetje technisch en ik neem aan dat er toch wel een gebruikershandleiding bij zit?

Hoi,

Ja dat is een moeilijke vraag hier denk dat als je het nog nooit gedaan hebt dat het lastig wordt voor je. Heb je niemand in de buurt die het al vaker een pc in elkaar heeft gezet?

Modag

Als ik je nog een advies mag geven:

Ga eerst duidelijk op een rijtje zetten, ook met je ouders, wat je nu wil en zoekt.

Kies bijv eerst je monitor. Een monitor is erg persoonlijk.
Ik zou zeker niet groter gaan dan 22 inch, maar je bij een 24 inch niet te ver terug kunt zakken in resolutie (dat ziet er toch minder uit). Hoe hoger de resolutie (1280x1024 e.d.), hoe meer van je systeem wordt gevergd.
Met een 22 inch zit je nog een beetje redelijk. Daar kan je nog alle kanten mee op.
Na die keuze weet je wat je nog te besteden hebt aan de rest van het systeem.

Sommige mensen hebben nog moeite met kopen via internet (zeker dit soort dure dingen). Ik weet niet of dit ook voor je ouders geldt. Probeer het dus eens netjes voor jezelf op een rijtje te zetten!

edit:
En een systeem zelf in elkaar zetten: Begin daar niet te snel mee. Het is niet zo moeilijk, maar het is best heel eng (de 1e keer) en er zijn best een behoorlijk aantal valkuilen. En als je veel geld gaat besteden, dan baal je sterk.
De meeste systeembouwers zijn begonnen met de simpele dingen. Een keer geheugen bijzetten, of een extra harde schijf bij plaatsen. Dan eens een nieuwe videokaart. Dit zijn relatief kleine dingen. Maar als je echt alles moet doen, dan wordt het wat veel. En hoe groter de kans dat het mis gaat.

Laatst bewerkt:
Moet ik even informeren maar hoe heb jij het geleerd (als je het kan dan :P)

Hoi,

Misschien als je dit eens op je gemak doorleest wordt het wat duidelijker voor je.

Modag

Je zou je vaders pc 1x uit elkaar kunnen halen en dan weer in elkaar bouwen (geintje) nee maar op een oude pc zou je het kunnen oefenen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan