autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanny

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Als ik mijn pc opstart krijg ik de melding dat autochk program niet gevonden kan worden en jhierna start de pc steeds weer opnieuw op tot dezelfde meling weer komt.
Ik ben al 3 avonden bezig om hier een oplossing voor te vinden maar kom er niet uit.
Heb een tooltje gedownload waar het mee verholpen mee zou kunnen worden genaamd: ptedit en dit op een schijfje gezet.
Hiermee zou ik op moeten starten en dan zou het verholpen zijn na iets veranderd te hebben.
Ik heb dit verschillende keren geprobeerd maar kreeg daarna de melding dat ik de schijf moest verwijderen en op een toets moets drukken.
Ik heb ook al geprobeerd om op delete te toetsen tijdens het opstarten en dan in de boot iets te veranderen waardoor de floppie drive als eerste geboot zou worden. Ook dit heeft niet willen helpen helaas.
Snap er echt helemaal niets van...
groetjes, Hanny

Ik heb de pc opgestart en tijdens het opstarten op de delete toets gedrukt.
In het blauwe scherm wat hierna kwam heb ik gekozen voor de 2e optie links: advanced bios features. In dit scherm heb ik bij de first boot device de floppy staan en ook de second boot devie staat op de floppy, maar dat stond er al. Ik heb PTEdit op een gedownload en op een schijfje gezet. Ik heb inderdaad geen opstartdiskette gemaakt.
Heb geen floppydrive op de laptop die ik nu gebruik. Kan er ook een opstart cd gemaakt worden i.p.v met een floppie?
Alvast bedankt weer voor de hulp.
goetjes, Hanny

Ja,het kan ook met een USB-stick,afhankelijk of het bios het ondersteunt en ik verwacht dat jouw bios het wel doet.

Maak eerst een backup van de bestanden op de stick,want die wordt geformatteerd.

Haal dan hier BootFlashDos.exe op en draai het programma

LET OP!

Koppel evenrueel aanwezige externe USB-schijven af,om vergissing te voorkomen.

In het BootFlashDos.exe scherm is duidelijk te zien welke schijf of USB-stick hij gaat formatteren.

http://gocoding.com/page.php?al=bootflashdos

Er worden 3 bestanden op de stick gezet,te weten IO.sys,MSDOS.sys en Command.com.

Wellicht is Command.com niet zichtbaar,dan moet je de verborgen bestanden zichtbaar maken.

Start nu de PC met de USB-stick er in op,dan krijg je een C:\ prompt te zien.

Als dat werkt dan even laten weten.

Wellicht moet je de F8-toets gebruiken tijdens het opstarten,om een bootmenu te laten zien vanwaar je de USB-stick kunt laten opstarten.

Greetz

Ik heb de stick geformateerd en BootFlashDos.exe erop gezet.
Met het opstarten heb ik de f8 toets gebruikt waarop ik een menu krijg waaruit ik kan kiezen. Kies ik nu de veilige modus met opdracht prompt of iets anders?

Ik heb de stick geformateerd en BootFlashDos.exe erop gezet.
Je moet BootFlashDos.exe niet op de stick zetten,maar van de PC opsarten,zodat het programma die 3 bestanden op de stick kan zetten ;)
Met het opstarten heb ik de f8 toets gebruikt waarop ik een menu krijg waaruit ik kan kiezen. Kies ik nu de veilige modus met opdracht prompt of iets anders?
Het F8 menu wat ik bedoel is niet hetgene waar jij het nu over hebt.

Zodra de PC opstart direct op de F8 toets gaan tappen,dan krijg je in veel gevallen een bootmenu,waar je kunt kiezen van welk medium je wilt opstarten.

Een ander mogelijkheid is om in het biosde bootvolgorde in te stellen.

In het bios kom je door de DEL of een F-toets te gebruiken.

Welke toets het is kun je zien op het scherm zodra de PC opstart.

Ik ben nu middels de delete toets in de bios, maar weet niet wat ik nu zou moeten doen??
Ik heb BootFlashDos.exe van de pc opgestart zoasl jij beschrijft.
Wat een service zeg om zo meteen geholpen te worden!

Als ik de optie advanced bios features kies dan zie ik onder in de balk: virus protection, boot sequence

Dit wordt wat lastig.

Ik heb een iso-file gemaakt voor op CD.

Als je geen bezwaar hebt,mail mij dan een e-mail adres,dan stuur ik je die file wel op.

Greetz

Heel erg graag!
Mijn e-mailadres is: [emailBedankt weer voor alle moeite!

Laatst bewerkt:
De bedoeling was dat je het adres naar mij zou mailen.

Als je op mijn naam klikt kun je n.l. een e-mail sturen.

Ik heb je adres nu,dus verwijder het adres voor het geval er verkeerde dingen mee gebeuren ;)

stom van mij dus weer...........
wacht even je mailtje af en brand de iso dan op een cd begrijp ik.
Moet ik daarna nog iets doen of kan ik gewoon met de cd dan opstarten?
Moet zo dadelijk eerst naar de fysio en probeer later op de dag weer oke?
Weer bedankt in ieder geval!
groetjes, Hanny

stom van mij dus weer
Wel nee joh,je hebt het al weer recht getrokken :D

Met de CD opstarten en als je de A:\> prompt ziet,type dan

mouse.com en enter

ptedit en enter,

nu start (als ik het goed heb gedaan ) ptedit op met een muis cursor.

Je krijgt nu een scherm te zien als op de afb.

Op regel 1 onder "Type" zou 07 moeten staan.

Bijlagen

• ptedit.JPG
    ptedit.JPG
    47,9 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Ik krijg een foutmelding op het versturen van de e-mail.

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

Je hebt het bestand dus niet?

Zo niet,stuur het adres dan even via de mail naar mij op.

Moet ik nog iets anders doen als de pc opstart behalve de cd er in doen....er gebeurt nl. niets.....zal het wel niet goed doen...voel me echt een kluns..

Maak je niet druk,als je alles nog moet gaan doen wat bij mij de 1e maal niet werkte,dan heb je aan een vakantie niet genoeg :D

Welk brandprogramma gebruik je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan