autochk program not found

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb met Nero smart start gekozen voor een image naar schijf te branden zoals je me uitgelegd hebt. Kan het zijn omdat het een 98 schijf is en omdat ik XP op de pc heb staan??
groetjes, Hanny

Ik heb met Nero smart start gekozen
Ik zei NeroBurningRom,dus Nero Smart > NeroBurningRom > Recorder > Burn Image.

De iso zelf toch niet uitgepakt hoop ik?

Zie afb.
Kan het zijn omdat het een 98 schijf is en omdat ik XP op de pc heb staan??
Nee,dat maakt niets uit want het is een "bootable" CD.

En getest op mijn XP computer.

Bijlagen

• nero.JPG
    nero.JPG
    38,6 KB · Weergaven: 14
ik heb de cd opnieuw gebrand precies zoals je nu beschrijft. Ook nu blijft de pc hangen met opstarten met de cd erin. Hij stopt bij de melding waar ik kan kiezen press del to enter setup, alt + f2 to enter awd flash. Moet ik nu soms ook tijdens het opstarten op de f8 toets tappen zoals eerder?

Je hebt het zip bestand toch wel uitgepakt neem ik aan,zodat je een iso hebt?

Zoja,dan proberen met op F8 tappen om dat bootmenu tevoorschijn te halen.

Tijdens het opstarten zie je meestal ook welke toets je moet gebruiken om in het bios te komen b.v. en ook vaak welke toets om dat bootmenu te krijgen.

Ik ben nu in het bootmenu door op ctrl + s te tappen tijdens het opstarten maar wat dan??
Heb het zip bestand wel uitgepakt tot iso, zo blond ben ik nu ook weer niet..
groetjes, Hanny

Ik ben nu in het bootmenu door op ctrl + s te tappen tijdens het opstarten maar wat dan??
Als het goed is kun je daar kiezen uit Floppy ,CDRom en de hardeschijf,je kiest dus voor CDRom met de pijltjes-toetsen en enteren.

Ik ben bang dat ik in de verkeerde pagina zit.......kan niet kiezen voor de floppy of cd optie.
Boven in de pagina staat: Intel Boot agent. Op de pagina zelf kan ik door de pijltjes toetsen te gebruiken niets anders selecteren hetgeen wat geselecteerd is: PXE (Preboot eXecution Environemt. Kan proberen om nog een keertje opnieuw op te starten misschien dat het dan gaat?

Probeer het en anders moet je toch in het bios gaan zoeken,naar de mogelijkheid om de bootvolgorde in te stellen.

Test de cd eens op de PC waar je nu op zit.

Het is me gelukt om de bootvolgorde te veranderen en met de cd opnieuw op te starten.
Nu krijg ik de volgende meldingen:
Windows 98 has detected that drive C does not contain a valid FAt or FAT32 partition. There ara several possible causes.

1. The drive may need te be partitioned. To create a partition on the drive run FDISK from the MS-DOS command prompt.
2. You may be using third-party disk partitioning software. If you are using this type of software, remove the Emergency Boot Disk and restart your computer. Then, follow the on-screen instructions to strat your computer from a floppy disk.
3. Some viruses also cause your drive C to not register. You can use a virusscanning program to check your computer for virusses.

The diagnostc tools were successfully loaded to drive C.

MSCDEX Version 2.25
Copyright (C) Microsoft Corp. 1986-1995. All rights reserved.
Drive D: = Driver MSCDoo1 unit 0
Drive E:= Driver MSCD001 unit 1
To get help, type HELP and press ENTER
A:\>

Bovenstaande heb ik maar helemaal over genomen van het scherm.....mijn engels is niet zo heel erg goed nl.
Kan ook niets ingeven bij de A drive, hij reageert nergens op...

Hoop dat je hier een beetje uitkomt??

Kijk,dat zijn berichten.

Als je hier A:\> bent aangekomen type dan

mouse.com en enter

dan ptedit.exe en enter,als het goed is start ptedit op met de muis cursor.

Lees mijn bericht nr.17 eens terug,daar staat ook een afb. van het scherm dat je te zien krijgt.

kan helaas helemaal niets intypen hij reageert helemaal nergens op......
heb al geprobeerd opnieuw op te starten en ook dat heeft niets geholpen..

Ik heb een draadloos toetsenbord wat volgens mij niet op usb is..Zou het daar aan kunnen liggen dan??

Dat zou kunnen.

Heb je daarvoor geen ontvanger in een USB-poort zitten dan?

Misschien ergens nog een PS/2 toetsenbord?

Er is inderdaad wel een ontvanger maar kan zelf helaas door mijn handicap niet achter bij de kast van de pc kijken. Mijn man komt zo thuis zal hem er even verder naar laten kijken.

Mocht de ontvanger in een USB-hub zitten of zo iets,dan in een USB-poort stoppen die direct op het moederbord zit.

zal ook wel dom van me zijn dat ik bericht nummer 17 nergens kan vinden...

de ontvanger van het draadloos toetsenbord gaat rechtstreeks naar de usb en naar de groene plug

zet er voor vandaag een punt achter, morgen maar weer verder kijken of het wil lukken..
Alvast bedankt voor alle moeite!
groetjes, Hanny

Ik denk dat je toch even een PS/2 toetsenbord nodig hebt,wat direct in de groene aansluiting gaat.

Even bij iemand lenen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan