autochk program not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

eenpersoon

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2011
Berichten
543
ik had een probleem met windows waardoor ik niet kon opstarten
nou had ik toen ik het probleem op wou lossen perongeluk de windows partitie geformateerd
ik heb alle data terug kunnen krijgen en deze op de harde schijf gezet nu wou ik vanaf deze schijf opstarten en kreeg ik een error dat windows niet kon opstarten deze heb ik opgelost door de bootloader opnieuw te installeren daarna krijg ik de error \windows\system32\winload.exe is missing or corrupt
ik heb al met de windows repair console geprobeerd het probleem op te lossen maar dat is niet gelukt in de \windows\system32\ map staat ook geen bestand dat winload.exe heet
is er iemand die me kan helpen

EDIT: het is gelukt alleen ik heb nu een ander probleem, als ik opstart komt er te staan: autochk program not found en dan start hij weer opnieuw op
ik zou volgens veel sites ptedit op een bootable diskette moeten zetten maar ik heb geen diskettes alleen usb sticks, is het daarmee mogelijk zoja wie kan het me uitleggen
 
Laatst bewerkt:
1. Doe de cd in de pc en klik op "Repair your computer".
2. kijk daar goed naar welke letter de harde schijf heeft (rechts onder het tabje "location")

3. De pc zal dan zelf gaan zoeken naar een oplossing, dit moet je annuleren (cancel rechts onderin) en klik op "yes".

4. Er zal dan een melding komen met de volgende tekst "Windows cannot repair this computer automatically".
Kies daar voor de 2de link genaamd "View advanced options for system recovery and support".

5. Selecteer wat voor toetsenbord je hebt (meestal US).

6. selecteer een administrator user en vul het wachtwoord in.

7. Open daar het command prompt (meest onderste optie)

8. vul daar het volgende in:

X = je HDD letter die je in stap 2 vond

X:
cd \Windows\System32
DEL winload.exe
copy "winload~1.exe" winload.exe
exit

9. Klik op herstarten.
 
Ik kan me vergissen, maar het klinkt mij in de oren als dat je Windows hebt gekopieerd naar je harde schijf in plaats van geïnstalleerd. Indien dit klopt, dan dien je Windows vanaf de DVD te installeren.
 
het is gelukt, ik heb windows geinstalleerd maar omdat ik mn gegevens wou behouden heb ik daarna alle bestanden op die schijf geplaatst (inc. windowsmap, deze heb ik met de andere windows map samengevoegd en alles laten vervangen)
nu krijg ik echter weer hetzelfde probleem als hiervoor: autochk not found
weet iemand een optie of misschien een manier om een bootable dos usb stick te maken want als ik dat heb zou ik volgens veel site's op die usbstick dan het programmatje ptedit moeten zetten en daarvanaf opstarten en de waarde van mn partitie veranderen van 0x17 naar 0x07

EDIT: ik kan met een of ander hp usb format programma DOS op de usb stick zetten alleen dan moet ik de dosbestanden selecteren en ik zou niet weten waar die staan en of ik die wel op mn computer heb
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat niet werken.

Installeer Windows gewoon opnieuw en kopieer vervolgens alleen je databestanden. Dat zijn typisch de bestanden in "mijn documenten", favorieten, contacten, bureablad. Afhankelijk van je gebruikte mailprogramma wil je ook nog je email en contactpersonen uit de appdata map kopiëren. Jouw pc kan natuurlijk anders zijn, maar het vorenstaande werkt bij verreweg de meeste gebruikers.
 
de partitie is niet hidden dus dat is het niet
weet iemand een oplossing?
misschien de mappen program files, users, program data etc. kopieren, windows opnieuw installeren en het huidige register terugzetten op de nieuwe installatie als dat mogelijk is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan