Goedemiddag,
Probleem is het volgende:
In kolom a staat bijvoorbeeld: Appel, Peer, Framboos.
in kolom b staat dan de kleur van de appel danwel de peer.
als ik met autofilter appel selecteer krijg ik uiteraard alleen de appels.
nu wil ik met een macro deze selectie kopieren naar een ander excel bestand en deze automatisch laten opslaan als Appels.xls.
het opslaan gaat verder allemaal goed. probleem zit in het vervolg. als ik dan hetzelfde wil doen maar dan de peren selectie krijg ik alsnog het bereik van die appels.
ik heb het reeds geprobeerd met Speciaal Selecteren Laatste Cel maar dat werkt niet omdat VBA dan die cel als een waarde neerzet
zie hier voorbeeld:
Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Select
Range("A5:I31").Select
bij de appels is bovenstaande goed. maar bij peren is het bereik A32:I60 bijvoorbeeld. en vba gebruikt steeds A5:I31.
vandaar mijn vraag: hoe krijg ik het selecteren na gebruik van autofilter variabel dat dus altijd de juiste cellen worden geselecteerd en ik mijn macro kan voltooien?
Bij voorbaat dank!
Update:
Ben er achter:
Selection.End(xlDown).Select
Range("B2:I" & ActiveCell.Row).Select
hiermee lukt .
Probleem is het volgende:
In kolom a staat bijvoorbeeld: Appel, Peer, Framboos.
in kolom b staat dan de kleur van de appel danwel de peer.
als ik met autofilter appel selecteer krijg ik uiteraard alleen de appels.
nu wil ik met een macro deze selectie kopieren naar een ander excel bestand en deze automatisch laten opslaan als Appels.xls.
het opslaan gaat verder allemaal goed. probleem zit in het vervolg. als ik dan hetzelfde wil doen maar dan de peren selectie krijg ik alsnog het bereik van die appels.
ik heb het reeds geprobeerd met Speciaal Selecteren Laatste Cel maar dat werkt niet omdat VBA dan die cel als een waarde neerzet
zie hier voorbeeld:
Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Select
Range("A5:I31").Select
bij de appels is bovenstaande goed. maar bij peren is het bereik A32:I60 bijvoorbeeld. en vba gebruikt steeds A5:I31.
vandaar mijn vraag: hoe krijg ik het selecteren na gebruik van autofilter variabel dat dus altijd de juiste cellen worden geselecteerd en ik mijn macro kan voltooien?
Bij voorbaat dank!
Update:
Ben er achter:
Selection.End(xlDown).Select
Range("B2:I" & ActiveCell.Row).Select
hiermee lukt .
Laatst bewerkt: